Ik heb dit gisteren ook al gepost, maar het is blijkbaar gewist, tezamen met mijn inlog account. Bugje?
Mijn Mégane coupé begint steeds minder ruimte te krijgen en ik wil op termijn een grotere auto. De Avantime is precies datgene wat ik zoek.
Maar ik hoor veel verhalen dat de Avantime een slechte keuze zou zijn in verband met erg hoge reperatie kosten en een bijzonder hoge storinggevoeligheid, met name in de speciale onderdelen.
Zijn er hier gebruikers met ervaringen? Als je van een Coupé overgaat op een Avantime, moet je natuurlijk meer geld besteden, maar ik wil niet gaan kromliggen voor een stuk blik.
En is het bekend of er G3 te installeren is op de 2.0 danwel de 3.0 ?
Aanschaf Avantime; Do or Don't?
Weinig Avantime-rijders hier iig 
Dus helaas ook weinig ervaringen
Heb er wel es mee mogen sturen, maar daar blijft mijn ervaring ook bij voor wat betreft de Avantime
Blijft een gave, maar ook zeker exclusieve wagen

Dus helaas ook weinig ervaringen

Heb er wel es mee mogen sturen, maar daar blijft mijn ervaring ook bij voor wat betreft de Avantime

Blijft een gave, maar ook zeker exclusieve wagen

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
- Berichten: 763
- Lid geworden op: wo 12 apr 2006 20:55
- Car: Laguna II 2.0 T 205
- Locatie: Nijverdal
volgens mij is "plaatwerk" heel schaars of veel te duur... Als je er wat mee zou krijgen dan hé..
Gr. Jeroen
Gr. Jeroen
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Bij koops in Assen staat er in elk geval 1, een V6.
Ze hadden er zelfs 2 staan, maar 1 hebben ze verkocht, ook een V6. Die hebben ze omgebouwd voor LPG (Vialle Lpi), die schijnt het daar uitstekend op te doen... (alleen de bobines moet je vervangen voor delcos oid, de standaard gaan stuk op gas).
Ze hadden er zelfs 2 staan, maar 1 hebben ze verkocht, ook een V6. Die hebben ze omgebouwd voor LPG (Vialle Lpi), die schijnt het daar uitstekend op te doen... (alleen de bobines moet je vervangen voor delcos oid, de standaard gaan stuk op gas).
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Is de V6 hetzelfde als in de Laguna? Dan zou LPG geen probleem moeten zijn. De Laguna's lopen er prima op. Technisch is een Avantime niet spannend veel anders dan een Espace. Alleen als er specifieke dingen kapot gaan, kon het weleens duur worden. 

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
sssttttTijmen schreef:De standaard bobine's gaan sowieso vaak stuk
-
- Berichten: 170
- Lid geworden op: ma 9 apr 2007 15:13
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Duur in onderhod laatst 1tje van ongeveer 5700.- in de werkplaats.
D-riem ( V6 )
V-bak + koppeling
Grote beurt
V+ A remblokken / schijven.
Iig duur qua onderhoudt vooral de V6
Maar wel vet de Avantime is de enigste met een 3.5 V6 Hangeschakelde bak ( 6 bak ) allen andere zijn Automaten....
D-riem ( V6 )
V-bak + koppeling
Grote beurt
V+ A remblokken / schijven.
Iig duur qua onderhoudt vooral de V6
Maar wel vet de Avantime is de enigste met een 3.5 V6 Hangeschakelde bak ( 6 bak ) allen andere zijn Automaten....

Ik was er al bang voor.
Alles bij elkaar opgeteld én het feit dat het een Renault is, heb ik besloten voor een CR-V te gaan. Een HR-V was eigenlijk meer mijn stijl geweest, maar die heeft maar een 1.6je en dat schiet niet echt op.
Daarnaast heeft die CR-V meer ruimte.
Toch bedankt
Alles bij elkaar opgeteld én het feit dat het een Renault is, heb ik besloten voor een CR-V te gaan. Een HR-V was eigenlijk meer mijn stijl geweest, maar die heeft maar een 1.6je en dat schiet niet echt op.
Daarnaast heeft die CR-V meer ruimte.
Toch bedankt