JP'S Marlboro Clio, Cliogane, Clio trophy, Espace, MegIII RS

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Jeroen Wigger
Car: Laguna II 2.0 T 205

Woah die uitlaat :worship: Die roeleert, ik heb 'm ook! alleen geen idee welk tye 't is? JIJ?
Echt heerlijk en toch beschaafd.. als ie warm is issie op z'n best!!

Gr. jeroen
Jean-Paul-S
Über-Spammer

welke bedoel je?

de Devil groep N of die zwarte wat op de werkbank ligt?

die zwarte is gewoon te bestellen bij de Devil importeur, de Groep N is niet leverbaar. er zijn 2 versies, eentje met dik, en eentje met dun sierstuk op het einde. heb jij er nog een kat en middendemper tussenzitten?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

nou vanavond moet het dan gaan gebeuren, starten!

hopelijk werkt alles naar behoren, en kan ik hem dan meteen verder afbouwen. ik hoorde geen gezoem toen ik hem op contact zette, evenals geen lampjes die gingen branden op het dash. echter de ecu zat er nog niet aan, hopelijk ligt het daaraan? wilde namelijk even kijken of er nergens kortsluiting inzat :p
Jeroen Wigger

J-P-S schreef:welke bedoel je?

de Devil groep N of die zwarte wat op de werkbank ligt?

die zwarte is gewoon te bestellen bij de Devil importeur, de Groep N is niet leverbaar. er zijn 2 versies, eentje met dik, en eentje met dun sierstuk op het einde. heb jij er nog een kat en middendemper tussenzitten?
Die op de werkbank ligt heb ik, idem dito... maar me kat en tussendemper zitten er nog tussen.. maar klinkt zo al super!! hij "dobbert" nog wat na, bij gas los echt heerlijk hahaha.
Maar succes met starten.. Altijd spannend he!

Gr. Jeroen
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

J-P-S schreef:nou vanavond moet het dan gaan gebeuren, starten!

hopelijk werkt alles naar behoren, en kan ik hem dan meteen verder afbouwen. ik hoorde geen gezoem toen ik hem op contact zette, evenals geen lampjes die gingen branden op het dash. echter de ecu zat er nog niet aan, hopelijk ligt het daaraan? wilde namelijk even kijken of er nergens kortsluiting inzat :p
Zonder ECU wordt de brandstofpomp niet aangestuurd dus dat klopt wel :p Succes ! Erg mooi project dit
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Die op de werkbank ligt heb ik, idem dito... maar me kat en tussendemper zitten er nog tussen.. maar klinkt zo al super!! hij "dobbert" nog wat na, bij gas los echt heerlijk hahaha.
Maar succes met starten.. Altijd spannend he!

Gr. Jeroen
Die wat op de werkbank ligt heeft nog een demper ertussen zitten, de groep N heeft dat nagenoeg niet :wink: de middendemper en kat zitten er bij mij ook niet meer onder. en geloof maar dat dat een apart geluidje maakt :lol:

het was inderdaad spannend! accu erin, op contact, dashboard deed helemaal niks. mja, even 2x doorstarten, en nog altijd geen problemen. toen maar eens doorgestart en hij liep direct :D

heerlijk als het in een keer goed gaat :) ben blij dat hij weer draait. nu kan het afbouwen beginnen en kunnen de details worden afgewerkt.
Erg mooi project dit
DANKJE :D
onder ECU wordt de brandstofpomp niet aangestuurd dus dat klopt wel
klopt, alles deed het meteen toen hij erop zat :)

zal het wel weer posten als ik weer verder ben gekomen met opbouwen
Jeroen Wigger

Nou mooi man!! dat ie 't doet!!
Maar ik was toevallig ff me nieuwe mistlampen aan 't monteren vandaag en had 'm op de brug hangen, en tot mijn grote verbazing heb ik gewoon vanaf de Katalysator naar achter alles van Devil. Echt een blij moment hahaha..
Ook nog ff de stab. stang rubber die aan't einde zit vervangen, vond hem soms wat klapperen, en dacht aan de fusee.. maar gelukkig weer opgelost want we hadden 'm op voorraad liggen.. ideaal! :worship:

Gr. jeroen
cyberdanny
Car: Renault 5 GT Turbo

Hey JP!! Wanneer kan ik me inschrijven voor het test ritje? :worship:
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Nou mooi man!! dat ie 't doet!!
Maar ik was toevallig ff me nieuwe mistlampen aan 't monteren vandaag en had 'm op de brug hangen, en tot mijn grote verbazing heb ik gewoon vanaf de Katalysator naar achter alles van Devil. Echt een blij moment hahaha..
Ook nog ff de stab. stang rubber die aan't einde zit vervangen, vond hem soms wat klapperen, en dacht aan de fusee.. maar gelukkig weer opgelost want we hadden 'm op voorraad liggen.. ideaal!

Gr. jeroen
heb je dan een middendemper van devil, of gewoon een buis. bij mij zit er een buis van devil. is in elk geval het betere werk :D

je bedoelt die rubbers die achterop je subframe zitten? nog nooit gehoord dat die gaan klapperen. leek me eerder een kogel maarja het is gelukkig al opgelost. :) werk je bij Reno?
Hey JP!! Wanneer kan ik me inschrijven voor het test ritje?
vanmiddag krijg ik van een kennis een setje slicks :D hij is echt niet sneller als de zwarte, er ligt namelijk dezelfde motor in. maar we doen wel weer eens een rondje vrijthof :D :wink:
Jeroen Wigger

heb je dan een middendemper van devil, of gewoon een buis. bij mij zit er een buis van devil. is in elk geval het betere werk :D

je bedoelt die rubbers die achterop je subframe zitten? nog nooit gehoord dat die gaan klapperen. leek me eerder een kogel maarja het is gelukkig al opgelost. :) werk je bij Reno?
Bij mij is 't ook een rechte pieppe haha en van Devil idd....

En nee, ik bedoel de rubbers die aan de draagarm vast zitten.. 't uiteinde van de stabilisator stang.

Jep werk gelukkig bij de Renault Dealer! :p

Gr. Jeroen, zal binnenkort me project foto's plaatsen.. maandag over een week gaat ie naar de spuiter.. en die maandag daarop wordt ie weer opgebouwd als alles mee zit..
Jean-Paul-S
Über-Spammer

das wel handig als je bij renault werk dan :D mijn f7r word nu gereviseerd, kan je eens kijken of het juist is dat de oliepomp daarvan meer kost dan van een f7p. ik vond dat namelijk wel vreemd..

het dashboard doet het trouwens ook nu :D even de zonneklep eraf gehaald, en ik wilde de tellerbak naar voren trekken om te kijken of er wat loshing. wat bleek: hij lag er los in :p dus dat was snel opgelost.

de audio hangt er nu ook grotendeels in, de bedrading lag er nog grotendeels in van de vorige eigenaar. ook het alarm werkt nu weer goed. eerst ging het alleen af als je probeerde te starten zonder het alarm uit te zetten. nu werkt het ook weer als je de deur opentrekt :)

komende week moeten er nog 2 stukjes uitgelfext worden, en nieuwe stukken erin lassen. zodra dat gebeurd is kan de auto afgemonteerd worden om op keuring te gaan.

hopelijk komt de xenon en powerflex nog voor die tijd :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

is het aan te raden om dalijk bij het getunede blok een oliekoeler aan te sluiten? of is dat overdone voor straatgebruik? het leek me niet supermoeilijk om aan te sluiten, maar de vraag is of het daadwerkelijk nodig is.
Jeroen Wigger

J-P-S schreef:das wel handig als je bij renault werk dan :D mijn f7r word nu gereviseerd, kan je eens kijken of het juist is dat de oliepomp daarvan meer kost dan van een f7p. ik vond dat namelijk wel vreemd..
Zal ik wel is ff doen... Neem sowieso binnenkort ff de 4 cd's dialogys mee (Y) altijd handig hahaha...

Gr. JW
Jeroen Wigger

Oja 16V en Willy hebben allebei toch sowieso een oliekoeler! dus beetje overbodig als je kijkt hoe "lang" het nu al duurt dat de olie op temp is..

Ennuh..... :foto:'s
Xabre
Car: 19 16V

das een warmtewisselaar
Jean-Paul-S
Über-Spammer

als die een oliekoeler hebben, mag jij hem aan komen wijzen :p

ik heb eigenlijk ook nog dialogys nodig. heb ze eens gekregen maar waren gecomprimeerd op een cd. en dat krijg ik niet geopend helaas.

ik heb geen nieuwe foto's. ofja tochwel.... het moment dat hij buiten stond toen hij gestart werd. zal hem nog uploaden straks :)
Jeroen Wigger

@Xabre
tussen 't blok en oliefilter? met koelslangen erop... neeh toch?
Vertel!
Jean-Paul-S
Über-Spammer

warmtewisselaar?

nee die slangen wat jij ziet, die zijn van het koelsysteem, dus gewoon koelvloeistof. die zitten achter het oliefilter ergens.
Tom
Moderator
Car: MB

daar wisselen olie en koelvloeistof idd wel wat warmte uit.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Xabre
Car: 19 16V

er gaat ook koelvloeistof door dat ding heen tussen je blok en oliefilter, wordt ook gewoon afgetapt via de 2 buisjes
Jean-Paul-S
Über-Spammer

nu snap ik wat je bedoelt, dat is gewoon die darm die overal omheenloopt aan de voorkant.

maar het is dus overdone om een oliekoeler te plaatsen? in de zomer word hij nogal warm met binnendoor rijden, ondanks nieuwe radiator en vloeistof. olietemp komt bij mij dan op 100 ongeveer. maar als ik ga trappen komt hij op 105-110. zou mooi zijn als ik het wat lager kreeg, vandaar. thermostaat van 70 graden zit er al in trouwens.
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

110 hoef je je echt nog geen zorgen te gaan maken hoor.. :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ja dat klopt ook, maar komende winter komt er een opgefokte 2.0 in, ik probeer al wat vooruit te kijken. maar zoals ik het hier lees is het dus overbodig.
Gast

J-P-S schreef: maar het is dus overdone om een oliekoeler te plaatsen? in de zomer word hij nogal warm met binnendoor rijden, ondanks nieuwe radiator en vloeistof. olietemp komt bij mij dan op 100 ongeveer. maar als ik ga trappen komt hij op 105-110. zou mooi zijn als ik het wat lager kreeg, vandaar. thermostaat van 70 graden zit er al in trouwens.
je haalt nu wel 2 zaken door elkaar, water en olie. Een oliekoeler is nooit misplaatst, beter voorkomen dan genezen. Je kan laten berekenen welke je nodig hebt. Op de site van MB staat een link naar sandtler, leuk spul daar.
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Ik zou even aankijken hoe het straks gaat met dat 2 liter blok erin.. een oliekoeler ertussen is redelijk makkelijk te doen.. sandwichplaat, slangen en koelertje en klaar :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

nee ik bedoelde meer in de zin van: als mijn water beter gekoeld word, dan heeft dat ook effect op de olietemp. ik snap dat water en olie verschil maken :p

ik wilde hem gewoon laag houden, 130 graden kan nooit goed zijn lijkt mij. bedankt voor de tip, ik ga eens kijken.

oja jo, weet je nog dat je zei dat ik powerflex moest nemen..... is momenteel onderweg :wink: heb nog een setje draagarmen van paz overgenomen en dat word eerst geperst en dan geverfd :)
Bart V

Zeker doen, zo'n koeler (Y) Let er alleen wel op dat je hem met thermostaatklep neemt.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

wat gebeurd er dan als die er niet onder zit?
Steven
Car: M536

Lastig warmrijden en soms met koud weer slecht op temperatuur te houden. Moet je em gaan afplakken enzo :p

Kun je zelf toch ook wel bedenken? Zelfde als een koelsysteem.
Laatst gewijzigd door Steven op ma 9 apr 2007 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Bart V

Dan zal de olie ook bij koude motor door de koeler circuleren, en duurt het nóg langer voor de olie opwarmt :)

Met thermostaatklep gaat de olie pas bij 60 graden door de koeler heen stromen. Dat wordt geregeld in het tussenstuk wat tussen het filter en het blok komt.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

oh op die manier. bedankt voor de hulp.

ik merkte afgelopen winter al dat het maar heel langzaam ging met de cupmotor en thermostaat van 70 graden. ik neem aan dat ik zo'n oliekoeler inhoud moet uitrekenen?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Kun je zelf toch ook wel bedenken? Zelfde als een koelsysteem.
klopt ja, ben al lang wakker zal ik maar als excuus aanvoeren :p
Steven
Car: M536

Nou de standaard maat voldoet al ruim voor straatgebruik, die thermostaat regelt de rest voor je.
antoine
Car: Renault Clio III RS

J-P-S schreef:oh op die manier. bedankt voor de hulp.

ik merkte afgelopen winter al dat het maar heel langzaam ging met de cupmotor en thermostaat van 70 graden. ik neem aan dat ik zo'n oliekoeler inhoud moet uitrekenen?
http://www.sandtler.de/katalogangebote/ ... _index.htm

Lees maar eens :wink:
Jean-Paul-S
Über-Spammer

dankjewel antoine :) (Y) ik zal mijn huiswerk eens maken.
Plaats reactie