Christian[Clio 16v] P24 nieuwe update
mijn Jb3 met 2 ton achter de kiezen kon daar prima mee overweg eigenlijk, met zo'n zelfde starre plaat...ben echt benieuwd wat daar nou zo slecht aan is? was eigenlijk van plan om toch wel weer een starre te gaan monteren straks...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
dus geen ongeveerde plaat in je jc5 zetten
gelukkig dat het nu gezegd word want was erover aan het denken om zoiets te nemen 


-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
snap ik niet. Maar ik kan ook niet alles snappen....PtrGte schreef:mijn Jb3 met 2 ton achter de kiezen kon daar prima mee overweg eigenlijk, met zo'n zelfde starre plaat...ben echt benieuwd wat daar nou zo slecht aan is? was eigenlijk van plan om toch wel weer een starre te gaan monteren straks...
nou heb gister menno nog even gesproken die heeft even naar de plaatjes gekeken van de r-tuner en hij zegt als er zo niet wat mee valt tebeginnen omdat de mapsensor een veel tehogewaarde aan geeft daarom loopt de motor nu zo rijk
menno wou eens kijken als je er nog wat aan kon aan passen en anders zal er een stukje extra electronica aan geknutselt moeten worden
menno wou eens kijken als je er nog wat aan kon aan passen en anders zal er een stukje extra electronica aan geknutselt moeten worden
kon me herinneren dat Menno bij zijn eigen brouwsel TB-setje de MAP snesor op één inlaatkanaal had aangesloten???
heb je een foto van hoe je vacuum nu aangesloten zit ?
there is no spoon.
was ook niet anti-jou bedoeldcanonballman schreef:Ow ja, dat klopt, maar ben er inmiddels van overtuigd dat dat niet aan mij te wijten was (hoewel ik wel andere fouten maak, net als ieder ander), en ook niet aan Rob zn schakelkwaliteiten. Heb het naderhand 1 keer meer meegemaakt (anders nog nooit), bij een bak voor Bart en Emiel hun Clio, en die had 1 ding gemeen met die van Rob: een starre, ongeveerde koppelingsplaat.Haas schreef:nouja, die jc5 van rob hield t ook niet lang![]()
En dat vindt een JC5 blijkbaar niet lekker


-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
weet ik, ik ben heel goed 
alle 4 de cilinders zijn door verbonden met elkaar en dan naar de mapsensorTijn schreef:heb je een foto van hoe je vacuum nu aangesloten zit ?
http://members.home.nl/p.amels/images/blok/DSC_3075.JPG
beetje grote foto

menno heeft 4 mapsensoren en die weer aan een extra electronica gehangen dat word dus mischien de optie voor mij ookPtrGte schreef:kon me herinneren dat Menno bij zijn eigen brouwsel TB-setje de MAP snesor op één inlaatkanaal had aangesloten???
nou euuhh...Menno: maak d'r maar gelijk 2 dan...
bij de originele inlaatwokkel van de 16v zit die aansluiting natuurlijk in de luchtverzamelbak...had eigenlijk gedacht dat dan 4 slangen naar 1 MAP-sensor wel zou werken, maar dat geeft dus geen goed signaal blijkbaar...
In principe zou het dus ook goed zijn als je een AIRBOX om je filter heen maakt met 1 aansluiting, alleen krijgt de MAP-sensor bij gas dicht dan natuurlijk weer een signaal dat ie +/- 1000 mBar druk heeft...oftewel bij gaskleppen DICHT denkt de MAP dat ze VOL OPEN staan...
moeilijk...moeilijk...moeilijk

bij de originele inlaatwokkel van de 16v zit die aansluiting natuurlijk in de luchtverzamelbak...had eigenlijk gedacht dat dan 4 slangen naar 1 MAP-sensor wel zou werken, maar dat geeft dus geen goed signaal blijkbaar...
In principe zou het dus ook goed zijn als je een AIRBOX om je filter heen maakt met 1 aansluiting, alleen krijgt de MAP-sensor bij gas dicht dan natuurlijk weer een signaal dat ie +/- 1000 mBar druk heeft...oftewel bij gaskleppen DICHT denkt de MAP dat ze VOL OPEN staan...
moeilijk...moeilijk...moeilijk

Of het mapsensor principe overboord mieteren, en een luchtmassameter gaan gebruiken. De vraag is alleen of het signaal hiervan zonder al teveel programmeer en soldeerwerk bruikbaar kan maken om te koppelen aan je kenvelden.
Als menno al een pasklare oplossing heeft bedacht zou ik niet verder gaan kutten, en dat gewoon doen
Ik gok dat je ook wel bij hem terecht gaat komen om dat spul fatsoenlijk af te stellen.
Als menno al een pasklare oplossing heeft bedacht zou ik niet verder gaan kutten, en dat gewoon doen

nee ik denk dat ik m'n oude 386DX met DOS er gewoon aanknoop...staat wel interessant niet?
maar inderdaad...een bezoekje van Menno tegen die tijd (+/- januari 2008 als dat met die drijfstangen nog lang gaat duren) zou niet verkeerd zijn
maar inderdaad...een bezoekje van Menno tegen die tijd (+/- januari 2008 als dat met die drijfstangen nog lang gaat duren) zou niet verkeerd zijn

ik heb menno wel eens iets horen vertellen over een vaatje aan het eind van die slang die je nu hebt en dan daar de map op aansluiten, zoals het bij een R34 schijnt te zitten ofzo?
maar dat zal hij je zelf vast beter kunnen uitleggen, maar omdat jij zo handig met metaal bent ...
maar dat zal hij je zelf vast beter kunnen uitleggen, maar omdat jij zo handig met metaal bent ...
there is no spoon.
zoiets...
vraag het hem maar eens want ik heb alleen maar de klok horen luiden
vraag het hem maar eens want ik heb alleen maar de klok horen luiden
there is no spoon.
werd ook tijdnou gister nog even met de clio bezig geweest
gister even de extra aansluiting gemaakt voor de lamba
en even getest auto liep elke keer steeds hoger in toeren nu bleek als Prgte de gashendel niet helemaal juist had aan gesloten kleppen bleven veelste ver openstaan dus even ander gat gepakt en nu loopt i echt mooi rond de 1000 toeren benziene druk op 2.5bar gezet
wat een mooi geluidje
dan loopt de auto rond de afr waarde 11.3 of zo even lamba aan gezet en dan loopt i mooi 14.7
dus nu even wachten op stukje samco slang en kopelstuk en filters
en dan kan het afstellen beginnen
werd ook tijd 
gister even de extra aansluiting gemaakt voor de lamba
en even getest auto liep elke keer steeds hoger in toeren nu bleek als Prgte de gashendel niet helemaal juist had aan gesloten kleppen bleven veelste ver openstaan dus even ander gat gepakt en nu loopt i echt mooi rond de 1000 toeren benziene druk op 2.5bar gezet
wat een mooi geluidje

dan loopt de auto rond de afr waarde 11.3 of zo even lamba aan gezet en dan loopt i mooi 14.7

dus nu even wachten op stukje samco slang en kopelstuk en filters
en dan kan het afstellen beginnen


de menno oplossing voor trottlebodies-map probleem is: 4 map sensors, en een electronisch schakelingetje klussen die de laagste spanning van die 4 doorgeeft.
Dan heb je het goede map signaal
, en niet teveel gedempt.
Ik heb op mn motor (2-cil, eigenbouw injectie op basis van map/toeren, en jawel 2 trottle bodies ) ook zoiets.
Dan heb je het goede map signaal

Ik heb op mn motor (2-cil, eigenbouw injectie op basis van map/toeren, en jawel 2 trottle bodies ) ook zoiets.
mafketel nou heb er wel bewondering voor wat die vent allemaal wel niet inelkaar flanst
maar het probleem is als ik nu alles er weer voor bouw kom ik niet bij de aansluitingen voor de mapsensor als er 4 aanmoeten komen
maar het probleem is als ik nu alles er weer voor bouw kom ik niet bij de aansluitingen voor de mapsensor als er 4 aanmoeten komen

Als je nog een radiator op maat wilt laten maken kan je eens informeren bij. Ben Kleve radiatoren service in Tholen, die kunnen een radidator maken in bijna elke maat. Zal morgen op mijn werk wel eens kijken voor telefoon nr van hun
R5GTT. Drive it like you stole it
Hee Christian,
Ik heb het ff nagevraagd, ik kan wel aan een home-made radiateur komen op basis van een clio 16v radiateur, wel in koper, dus das goed,
met de originele aansluitingen, fijne structuur in plaats van de standaard groffe van de 16v...enneuhh...oh ja hij wordt dan 10 cm korter (8 kan ook maar voor de zekerheid) aan de bovenkant, maar wel dikker van 32 mm naar 57 mm, om het koelend vermogen hetzelfde te houden c.q. verbeteren t.o.v. origineel...
vraag nu is dus of je die 57/60mm dikke radiateur kwijt kan en of 80 mm van de bovenkant af ECHT ZEKER WETEN genoeg is...
laat maar even weten, dan vraagt ik ondertussen even prijs op voor een globale radiateur op maat...en dan neem ik er zelf ook gelijk 1
EDIT: +/- 300 euro istie helemaal klaar voor montage...valt mij behoorlijk mee moet ik zeggen...
Ik heb het ff nagevraagd, ik kan wel aan een home-made radiateur komen op basis van een clio 16v radiateur, wel in koper, dus das goed,
met de originele aansluitingen, fijne structuur in plaats van de standaard groffe van de 16v...enneuhh...oh ja hij wordt dan 10 cm korter (8 kan ook maar voor de zekerheid) aan de bovenkant, maar wel dikker van 32 mm naar 57 mm, om het koelend vermogen hetzelfde te houden c.q. verbeteren t.o.v. origineel...
vraag nu is dus of je die 57/60mm dikke radiateur kwijt kan en of 80 mm van de bovenkant af ECHT ZEKER WETEN genoeg is...
laat maar even weten, dan vraagt ik ondertussen even prijs op voor een globale radiateur op maat...en dan neem ik er zelf ook gelijk 1

EDIT: +/- 300 euro istie helemaal klaar voor montage...valt mij behoorlijk mee moet ik zeggen...
Laatst gewijzigd door PtrGte op di 23 jan 2007 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
kost wat heb je ook gelijk goed radiatortje
ja wil nog even kijken als ik met 57mm weg kom op me subframe
en die 10cm korter is wel goed heb je net even meer ruimte
zal even kijken vandeweek
eerst maar eens even de auto weer klaar maken voor apktje
apk er op en dan op de trailer naar menno toe

ja wil nog even kijken als ik met 57mm weg kom op me subframe
en die 10cm korter is wel goed heb je net even meer ruimte
zal even kijken vandeweek
eerst maar eens even de auto weer klaar maken voor apktje
apk er op en dan op de trailer naar menno toe

zo even updatje tussendoor
auto is weer apk gekeurd gelukkig co was gewoon goed had ikz elf niet zo verwacht ze hadden alleen een steekproef ja moet je net met zulke auto`s hebbe
als goed is gaat de auto dit weekend naar menno toe teminste menno zij las die tijd had
daarna gaan we even rustig kijken wat er allemaal bijgespoten moet worden en die vervelende rot roest weer weghalen 
maar het klinkt al goed
auto is weer apk gekeurd gelukkig co was gewoon goed had ikz elf niet zo verwacht ze hadden alleen een steekproef ja moet je net met zulke auto`s hebbe

als goed is gaat de auto dit weekend naar menno toe teminste menno zij las die tijd had


maar het klinkt al goed

ik heb gister nog een setje Elia RS velgen gekocht 17inch
[img]http://members.home.nl/p.amels/images/v ... C_4338.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/p.amels/images/v ... C_4339.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/p.amels/images/v ... C_4346.JPG[/img]
en is inmiddels nog niet veel aangebeurd
auto moet nog afgesteld worden door menno omdat ij het de afgelopentijd zo druk heeft gehad (debekende nederlander uithangen
)
en achter schermen zijn weer ondaan van roest
[/img]
[img]http://members.home.nl/p.amels/images/v ... C_4338.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/p.amels/images/v ... C_4339.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/p.amels/images/v ... C_4346.JPG[/img]
en is inmiddels nog niet veel aangebeurd
auto moet nog afgesteld worden door menno omdat ij het de afgelopentijd zo druk heeft gehad (debekende nederlander uithangen

en achter schermen zijn weer ondaan van roest

[/img]
-
- Berichten: 763
- Lid geworden op: wo 12 apr 2006 20:55
- Car: Laguna II 2.0 T 205
- Locatie: Nijverdal
Best Dik! maar welke ET waarde is dat en welke bandenmaat heb je dan? want gaat dat niet aanlopen met 17 inch?
Gr.
Gr.
-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
- Locatie: Utrecht
http://www.velgen.nl
http://www.wheeltrim.nl
Er zijn er vast nog veel meer, even google-en dus.
Gr, Frits.
http://www.wheeltrim.nl
Er zijn er vast nog veel meer, even google-en dus.
Gr, Frits.
Velgen staan hem goed!



Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...