Jochem's GTT ...Dyno ..
@Menno:
==============
OFF-TOPIC
Hoe vloelt dat nu zo als TV-ster, heeft het je leven verandert?
gr sander
==============
==============
OFF-TOPIC
Hoe vloelt dat nu zo als TV-ster, heeft het je leven verandert?
gr sander
==============
een vernaggeld of typisch renault druklagerJ-P-S schreef:ik heb wel eens een renault alpine a110 gehoord. en als die ''vrij'' stond maakte dat een metaalachtig geluid vanuit de koppelingsplaat. is dat dan een ongeveerde sinterplaat ofzo?Koppeling komt idd van MB. Is een speciale koppelingsplaat van Ferodo en drukgroep is een speciale van Sachs.
Dit zijn MB only artikelen dus niemand anders die het kan leveren of bestellen.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
hmm lijkt me niet, was een nieuw blok met nieuwe drukgroep lager en koppelingsplaat. was volgens mij iets ongeveerds. zal het nog eens nazoeken.
Zover ik weet is dat toch sinterplaat ?Alex Los schreef:Dat zou kunnen.
Maar deze koppeling is geen sinterplaat, maar is een normale koppelingsplaat met voering speciaal ontwikkeld door Maurice in samenwerking met iemand van Ferodo

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
klonk wel ruig in elk gevalafgedraaid vliegwiel wat niet helemaal 100% super gedaan is wil ook nog wel eens voor bijgeluiden zorgen

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
*on-topic ?? *
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
sorry
ga je ook die bussen van powerflex gebruiken?

ga je ook die bussen van powerflex gebruiken?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Zo hee wat een aktiviteit hier
Euh ik heb een nieuwe jc5 bak (willie) er zat gewoon een jb3 op die al de nodige km's had gedraait en toen nog eens 40.000 km turbo geweld om zijn oren kreeg......
We zullen zien hoe de bak het houd......
De koppeling is er 1 van MB, die in zijn GT en nog een paar auto's het goed volhoud.....hij kan over de 300 nm hebben en het is een sachs race drukgroep en een ferrodo organische plaat dubbelgeveerd.
De motor draait 193 pk en 240 nm koppel ( aan de wielen ) en dit was op 0,9 bar en nog zonder de charge cooler ( niet dat dit nu zoveel zal uitmaken ) bij de 5500 toeren was de mooie lijn er wel uit ...dit omdat voor het mooie de turbo ( T25 van een silvia ) te klein is ......dit hebben we ook meteen maar aan gepakt en er een T28 van een 200 sx type s14 erop geknopt.......
De motor reed gewoon op 95 en deed 1op 14 dus bezine verbruik mmmm
Ik ga wel als ie het zometeen doet.....de auto nogeens op de test bank zetten en dan kijken hoe de waardes nu zijn ........en dan vooral om te zien of ie goed staan afgesteld.
Het sub frame van een expres loopt iets anders zodat je de radiateur beter kwijt kan en hij is/oogt sterker....en je kan nog een extra bak steun plaatsen.
Als alles er naast ligt lassen we hem ff door en de 19 16v meuk erop met poly bussen en meteen het stuurhuis maar eens reviseren......

Euh ik heb een nieuwe jc5 bak (willie) er zat gewoon een jb3 op die al de nodige km's had gedraait en toen nog eens 40.000 km turbo geweld om zijn oren kreeg......
We zullen zien hoe de bak het houd......
De koppeling is er 1 van MB, die in zijn GT en nog een paar auto's het goed volhoud.....hij kan over de 300 nm hebben en het is een sachs race drukgroep en een ferrodo organische plaat dubbelgeveerd.
De motor draait 193 pk en 240 nm koppel ( aan de wielen ) en dit was op 0,9 bar en nog zonder de charge cooler ( niet dat dit nu zoveel zal uitmaken ) bij de 5500 toeren was de mooie lijn er wel uit ...dit omdat voor het mooie de turbo ( T25 van een silvia ) te klein is ......dit hebben we ook meteen maar aan gepakt en er een T28 van een 200 sx type s14 erop geknopt.......
De motor reed gewoon op 95 en deed 1op 14 dus bezine verbruik mmmm
Ik ga wel als ie het zometeen doet.....de auto nogeens op de test bank zetten en dan kijken hoe de waardes nu zijn ........en dan vooral om te zien of ie goed staan afgesteld.
Het sub frame van een expres loopt iets anders zodat je de radiateur beter kwijt kan en hij is/oogt sterker....en je kan nog een extra bak steun plaatsen.
Als alles er naast ligt lassen we hem ff door en de 19 16v meuk erop met poly bussen en meteen het stuurhuis maar eens reviseren......
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Zo gisteren ff de koppeling gemonteerd.....en daarna de bak, altijd een leuk klusje glijt ie er wel op of sta je een uur te kutten..........
Nou hij gleed er zo op en ja ook me druk lager zat er tussen.........
Dus ik de bak vast schroeven en zei al tegen mijzelf: dat kan niet goed zijn zo snel en dat bleek ook ......want me schakelvork zat een soort los ...???.....blijkt dat kogeltje waar ie op zijn hefboom beweging op maakt niet in de bak zit.grrmmbllll heel de zooi er weer af .
Kogeltje monteren en de bak er weer tegen ..........maar je raad het al hij gleed er nu niet zomaar op ..............ff volhouden en uiteindelijk zit ie.
Meteen maar ff de startmotor gemonteerd inclu een hitteschild ....de turbo zit er vlakbij in de buurt ( het is maar goed dat ik een paar starters heb liggen )
Verder heeft R.J ff de zijkappen van de de distributie gemonteerd na een tijd je met zijn pet in de boutenbak te hebben gelegen
foto's volgen ( denk ik )
Nou hij gleed er zo op en ja ook me druk lager zat er tussen.........
Dus ik de bak vast schroeven en zei al tegen mijzelf: dat kan niet goed zijn zo snel en dat bleek ook ......want me schakelvork zat een soort los ...???.....blijkt dat kogeltje waar ie op zijn hefboom beweging op maakt niet in de bak zit.grrmmbllll heel de zooi er weer af .
Kogeltje monteren en de bak er weer tegen ..........maar je raad het al hij gleed er nu niet zomaar op ..............ff volhouden en uiteindelijk zit ie.
Meteen maar ff de startmotor gemonteerd inclu een hitteschild ....de turbo zit er vlakbij in de buurt ( het is maar goed dat ik een paar starters heb liggen )
Verder heeft R.J ff de zijkappen van de de distributie gemonteerd na een tijd je met zijn pet in de boutenbak te hebben gelegen

foto's volgen ( denk ik )
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
kun je niet het standaard hitteschild gebruiken van een clio 16v voor de startmotor? of heb je een aangepaste variant?
-
- Berichten: 5384
- Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
- Locatie: Noordwijk
Hierbij de foto's!
[img]http://img143.imageshack.us/img143/5517 ... derjs6.jpg[/img]
[img]http://img254.imageshack.us/img254/8641 ... derps5.jpg[/img]
[img]http://img143.imageshack.us/img143/6116 ... dercq3.jpg[/img]
[img]http://img254.imageshack.us/img254/5119 ... dercb6.jpg[/img]
[img]http://img178.imageshack.us/img178/2302 ... dersk3.jpg[/img]
[img]http://img178.imageshack.us/img178/4554 ... derxy4.jpg[/img]
[img]http://img143.imageshack.us/img143/9379 ... derbg3.jpg[/img]
[img]http://img143.imageshack.us/img143/9583 ... derbo7.jpg[/img]
[img]http://img178.imageshack.us/img178/473/ ... derfb4.jpg[/img]
[img]http://img178.imageshack.us/img178/3316 ... derfc3.jpg[/img]
[img]http://img143.imageshack.us/img143/424/ ... dermm4.jpg[/img]
[img]http://img178.imageshack.us/img178/4531 ... derpd9.jpg[/img]
[img]http://img143.imageshack.us/img143/8012 ... deruf2.jpg[/img]
[img]http://img254.imageshack.us/img254/2488 ... derqj0.jpg[/img]
[img]http://img254.imageshack.us/img254/6421 ... dervf5.jpg[/img]
[img]http://img254.imageshack.us/img254/894/ ... derls5.jpg[/img]
[img]http://img254.imageshack.us/img254/3566 ... derxi7.jpg[/img]
[img]http://img178.imageshack.us/img178/7064 ... derpt7.jpg[/img]
[img]http://img143.imageshack.us/img143/5517 ... derjs6.jpg[/img]
[img]http://img254.imageshack.us/img254/8641 ... derps5.jpg[/img]
[img]http://img143.imageshack.us/img143/6116 ... dercq3.jpg[/img]
[img]http://img254.imageshack.us/img254/5119 ... dercb6.jpg[/img]
[img]http://img178.imageshack.us/img178/2302 ... dersk3.jpg[/img]
[img]http://img178.imageshack.us/img178/4554 ... derxy4.jpg[/img]
[img]http://img143.imageshack.us/img143/9379 ... derbg3.jpg[/img]
[img]http://img143.imageshack.us/img143/9583 ... derbo7.jpg[/img]
[img]http://img178.imageshack.us/img178/473/ ... derfb4.jpg[/img]
[img]http://img178.imageshack.us/img178/3316 ... derfc3.jpg[/img]
[img]http://img143.imageshack.us/img143/424/ ... dermm4.jpg[/img]
[img]http://img178.imageshack.us/img178/4531 ... derpd9.jpg[/img]
[img]http://img143.imageshack.us/img143/8012 ... deruf2.jpg[/img]
[img]http://img254.imageshack.us/img254/2488 ... derqj0.jpg[/img]
[img]http://img254.imageshack.us/img254/6421 ... dervf5.jpg[/img]
[img]http://img254.imageshack.us/img254/894/ ... derls5.jpg[/img]
[img]http://img254.imageshack.us/img254/3566 ... derxi7.jpg[/img]
[img]http://img178.imageshack.us/img178/7064 ... derpt7.jpg[/img]
VLK Groep
geinig zeg
Gaat best vlot zo!

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Hoe bedoel je dat ?Florus schreef:Wordt het koppelingspedaal ook aangepast,of gewoon origineel 5GTT ?
-
- Berichten: 4602
- Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
- Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
- Contacteer:
Hij gaat het sleutelen nog missen, die RJ.
Mooi blokkie, ben benieuwd hoe dat er straks allemaal uit gaat zien.
Succes!

Mooi blokkie, ben benieuwd hoe dat er straks allemaal uit gaat zien.
Succes!

Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Op mijn Blauwe GT zit ook een verlengde koppelvork,ziet er pcies hetzelfde uit als het nu bij jou is,ongeveer dezelfde lengte denk ik.....Jochem de Haas schreef:Hoe bedoel je dat ?Florus schreef:Wordt het koppelingspedaal ook aangepast,of gewoon origineel 5GTT ?
Ik had steeds problemen met het stelmechanisme van het pedaal,stelde zichzelf iedere keer té strak, puur omdat de veer in 't stelmechanisme is berekend op wat zwaarder koppelen..........
Misschien dat de drukgroep die jij nu hebt extra zwaar is,en je er geen last van hebt.........is het wel zo,dan stel je de stand ff goed af,en blokkeer je het stelmechanisme met een tai-rip
ziet er goed uit.
lekker met de bodyschutz aan het sprayen geweest?
lekker met de bodyschutz aan het sprayen geweest?

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Nou dit blok staat ook al een tijdje in de schuur hoor.....
Heb gewoon eerst alle onderdelen verzammeld en nu gaat het tegen elkaar aan .
Tja het moet nu wel ff snel gaan ...ik wil er mee naar engeland en uiteraard nog ff wat test km's maken voor dat ik een flink stuk ga rijden.
@ florus ....gaat het fout weet ik je te vinden
Heb gewoon eerst alle onderdelen verzammeld en nu gaat het tegen elkaar aan .
Tja het moet nu wel ff snel gaan ...ik wil er mee naar engeland en uiteraard nog ff wat test km's maken voor dat ik een flink stuk ga rijden.
@ florus ....gaat het fout weet ik je te vinden

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ja hoor zowel op als in de balk ....je ziet het toch niet en de roest heeft wat minder vatmark 5t schreef:ziet er goed uit.
lekker met de bodyschutz aan het sprayen geweest?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ik ga zo maar de schuur weer eens in ( nee ik woon er nog net niet )
Eens stoeien met de kabel boom en alle kleine beugels enz
Eens stoeien met de kabel boom en alle kleine beugels enz
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
heb je het blok intern ook aangepast? of ga je met lage druk rijden?
word echt sjiek zo en de vaart zit er goed in
word echt sjiek zo en de vaart zit er goed in

-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
blok is al aangepast voor turbo gebruik toch jochem?
maarre zie je nou wel dat AL die tijd, jij dat blok had.. had ik toch gelijk
wordt lachen in een 5je denk ik
maarre zie je nou wel dat AL die tijd, jij dat blok had.. had ik toch gelijk

wordt lachen in een 5je denk ik

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Same here! Alleen komen er nog steeds onderdelen binnen hierJochem de Haas schreef:Nou dit blok staat ook al een tijdje in de schuur hoor.....
Heb gewoon eerst alle onderdelen verzammeld en nu gaat het tegen elkaar aan .

Was alleen wachten op mooi weer omdat er nog wat spullen gespoten moesten worden in kleur

Denk dat als alles klaar is ik ook maar eens op een dyno moet gaan staan met dat ding, kijken wat een opgeleukte 1600 doet in een kevert!
Alleen nog maar VW!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Gaat lekker Haassie...
Mooie motortakel trouwens.
Werkt ie nog een beetje naar behoren ??

Mooie motortakel trouwens.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
is dat niet zo een van heuts? wij hebben precies dezelfde namelijk 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
De kop is aangepast en de zuigers zijn iets uitgevreesd (lage compressie)J-P-S schreef:heb je het blok intern ook aangepast? of ga je met lage druk rijden?
word echt sjiek zo en de vaart zit er goed in
Verder is ie volgens mij standaard.............hij draait op 0,9 bar en zou naar 1,1 kunnen volgens fastchip......Die heeft hem gebouwd in samenwerking met boy huizer.....
Ik vermoed dat 0,9 bar al meer dan voldoende is in de 5

@ Arco ja takel doet het prima ..lekker stevig ding

Deze week gaat er niet veel gebeuren denk ik ......druk met de studie en examens...............dacht dat ik ervan af was
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ja tuurlijk hahahaakool schreef:blok is al aangepast voor turbo gebruik toch jochem?
maarre zie je nou wel dat AL die tijd, jij dat blok had.. had ik toch gelijk![]()
wordt lachen in een 5je denk ik


-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Gisteren maar ff wezen kijken of de kaboutertjes misschien me auto hadden afgebouwd ...........................Helaas.
Nouja dan zelf maar weer ff wat knutsellen.
Kilometerkabel vervangen voor een mechanische
Gaskabel vervangen
Relais kast gemonteerd
Begin gemaakt met de kabelboom
Hitte schild gemaakt en geplaast voor me remleidingen i.v.b afstand turbo
En toen belde chris ..........we moesten ff de Bleu sport carros ( jaja het eigenlijk te erug voor woorden , heb nog zo'n bleu krot ) voor zien van een setje schokdempers ( stond nu op uitlaatpijp
)zodat ie lekker binnen kon gaan staan......
Daarna meteen maar ff aan de ringracer gewerkt ...........
Nouja dan zelf maar weer ff wat knutsellen.
Kilometerkabel vervangen voor een mechanische
Gaskabel vervangen
Relais kast gemonteerd
Begin gemaakt met de kabelboom
Hitte schild gemaakt en geplaast voor me remleidingen i.v.b afstand turbo
En toen belde chris ..........we moesten ff de Bleu sport carros ( jaja het eigenlijk te erug voor woorden , heb nog zo'n bleu krot ) voor zien van een setje schokdempers ( stond nu op uitlaatpijp

Daarna meteen maar ff aan de ringracer gewerkt ...........

-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: do 19 apr 2007 8:50
jochem heb je al een gedacht aan een koppelingsplaat uit een volvo
480 turbo dat zijn namelijk dezelfde onderblokken met een jb3 bak
ik denk dat dit voor jouw wat voordeliger kan zijn als zo'n ferodo setje
en anders zijn er nog van die setjes uit de clio cup die zijn ook wel op een beetje pk's (koppel) berekent
480 turbo dat zijn namelijk dezelfde onderblokken met een jb3 bak
ik denk dat dit voor jouw wat voordeliger kan zijn als zo'n ferodo setje
en anders zijn er nog van die setjes uit de clio cup die zijn ook wel op een beetje pk's (koppel) berekent