GTS valt uit bij remmen
Zoals de topictitel al doet vermoeden valt mijn renaultje 5 tijdens het remmen wel eens uit. Soms bij hard remmen, soms bij zacht remmen. Verder loopt het autotje na mijn idee prima. Hoe kan ik dit euvel verhelpen? Ik ben een leek kwa autotechniek dus een beetje uitleg is gewenst.
OOk als je stationair op de rem trapt? Zowel rollend met de koppeling-in stationair als stilstaand?
-
- Contacteer:
controleer ff je slang van de rembekrachtiger naar het inlaat spruitstuk
die zal wel stuk zijn
die zal wel stuk zijn
Dan liep ie uberhaupt slecht stationair en had je amper bekrachtiging ?
Aangezien ik niet in het bezit ben van een autoboek weet ik niet precies welke slang ik nu moet hebben. Kan iemand mij vertellen waar deze slang zich precies bevindt, kan ik de slag vanaf boven het blok zien of moet ik onder de auto kijken.
-
- Contacteer:
ok je gaat voor de kap staan
aan de linker kant zie je aan het achterste deel van de motor ruimte een zwarte trommel zitten met daarop het potje van de remvloeistof
uit die trommel loopt ook een zwarte slang die met een haaks plugje uit die trommel komt
dat is de slang
die loopt naar de motor toe
ergens is die vast lek
aan de linker kant zie je aan het achterste deel van de motor ruimte een zwarte trommel zitten met daarop het potje van de remvloeistof
uit die trommel loopt ook een zwarte slang die met een haaks plugje uit die trommel komt
dat is de slang
die loopt naar de motor toe
ergens is die vast lek
Ik heb de rembekrachtegings-/ inlaatspruitstukkabel vervangen maar het hielp niet. Zonder kabel loopt de auto inderdaad heeeel erg slecht, met kabel een stuk beter maar nog steeds niet helemaal lekker. Nu heb ik eens op die kabel geblazen (toen deze nog verbonden was met het spruitstuk, toen viel mij op dat de lucht langs een buisje terugkomt wat ook is aangesloten op het luchthuis. Hoort dit? Zijn er nog andere mogelijkheden?
Denk eerder dat er gewoon iets mis is met je stationairregeling.
MIsschien de stationairschroef/co schroef even laten afstellen, of de sproeiers in de carb eens schoonmaken!
Kleppen stellen wil soms ook wel eens helpen, maar dan zou je ook wat vermogen missen.
MIsschien de stationairschroef/co schroef even laten afstellen, of de sproeiers in de carb eens schoonmaken!
Kleppen stellen wil soms ook wel eens helpen, maar dan zou je ook wat vermogen missen.