RTC Ringweekend 2007: 19/20 mei: chattopic
-
camping is ook prima wat mij betreft

-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
ik vind het allemaal best hoor, als ik maar naar de ring kan 
maar hotelletje is wel lekker luxe

maar hotelletje is wel lekker luxe

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik heb inmiddels een hotel gevonden:
http://www.hotel-traube-mayen.de/
Het hotel ligt in Mayen, op zo'n 26 km van de Ring. Van de VVV in Adenau/Nürburg heb ik niets gehoord. En van de 3 hotels in Nürburg die ik benaderd heb, waren er 2 vol en 1 mailt niet terug.... Het Hemelvaartweekend is er altijd stuiterdruk, dus ik denk dat we niet veel dichterbij terecht kunnen. Voordeel is dat de auto lekker warm is als je de Ring opgaat.
Route
De keuze lijkt mij tussen dit hotel, of de camping.
http://www.hotel-traube-mayen.de/
Het hotel ligt in Mayen, op zo'n 26 km van de Ring. Van de VVV in Adenau/Nürburg heb ik niets gehoord. En van de 3 hotels in Nürburg die ik benaderd heb, waren er 2 vol en 1 mailt niet terug.... Het Hemelvaartweekend is er altijd stuiterdruk, dus ik denk dat we niet veel dichterbij terecht kunnen. Voordeel is dat de auto lekker warm is als je de Ring opgaat.

Route
De keuze lijkt mij tussen dit hotel, of de camping.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Contacteer:
Doe mij maar hotel dan 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
OK, dan mail ik het hotel de bevestiging.
Mayen is een aardige plaats, daar hebben ze vast wel een biertent......

Mayen is een aardige plaats, daar hebben ze vast wel een biertent......

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik zit nog midden in de prijsonderhandelingen.
Hun aanbod zou neerkomen op 36,50 p.p. Op hun website staat een iets lagere prijs, daarmee zou het 35,- p.p. zijn. Inderdaad, de onderhandeling is voor de eer, niet voor het geld.
Goedkoper dan in Nürburg zelf, trouwens. Daar betaalden we in september 45,- p.p.

Goedkoper dan in Nürburg zelf, trouwens. Daar betaalden we in september 45,- p.p.
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Die 10 euro ben je kwijt met op en neer rijden van en naar het circuit. 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Contacteer:
als we maar kunnen bieren 's avonds 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Die was je anders ook wel kwijt: je moet hem eerst warmrijden.Arco schreef:Die 10 euro ben je kwijt met op en neer rijden van en naar het circuit.

-
- Contacteer:
Dat krijg je met die jappen hè.. 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Krijg ik net een fax van het hotel dat in de tussentijd enige kamers bezet zijn.
Ik zoek verder.....

Ik zoek verder.....
-
- Contacteer:
lekker klote 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Om na vele omzwervingen alsnog op 5 mei uit te komen.
Net bericht gehad van een ander hotel in Mayen. Ze hebben plek, ik heb het gelijk bevestigd. Ik wacht hun bericht nog even af, maar gezien de tijd zal dat wel goed komen.
Net bericht gehad van een ander hotel in Mayen. Ze hebben plek, ik heb het gelijk bevestigd. Ik wacht hun bericht nog even af, maar gezien de tijd zal dat wel goed komen.

-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
[img]http://nuerburgring.de/fileadmin/webcam/webcam.jpg[/img]
Ze zijn lekker bezig met Porsches vanmorgen....
Ze zijn lekker bezig met Porsches vanmorgen....

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Zo'n ringweekend lijkt me ook wel eens geinig. Alleen een beetje huivering om dit met de clio te doen.. stel er gaat iets mis is je auto wel fijn naar de haaien
Tenminste ik neem niet aan dat iedereen een cup-auto heeft hier?
Maar aan de andere kant: je hoeft natuurlijk niet als een mongool te rijden. Wel andere bandjes eronder, de grip van deze zijn niet echt super (op nat wegdek wil ik er niet eens over praten
).

Maar aan de andere kant: je hoeft natuurlijk niet als een mongool te rijden. Wel andere bandjes eronder, de grip van deze zijn niet echt super (op nat wegdek wil ik er niet eens over praten

Ach valt best mee hoor 
Voor:
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/Temp/Vaka ... 87_jpg.jpg[/img]
Na:
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/Temp/Corolla_schade.jpg[/img]
Trouwens je moet ook die andere mafketels om je heen niet vergeten

Voor:
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/Temp/Vaka ... 87_jpg.jpg[/img]
Na:
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/Temp/Corolla_schade.jpg[/img]
Trouwens je moet ook die andere mafketels om je heen niet vergeten

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Het is officieel openbare weg: Autobahn met tolpoortjes. Alle gewone verkeersregels zijn dus van toepassing, dus niet rechts inhalen, snelheidsbeperkingen opvolgen en normaal rijgedrag. Het is wel Autobahn, dus geen snelheidslimiet, alleen op Dottinger Höhe en bij Breidscheid.
Voor de verzekering is het ook openbare weg. Bij een ongeval wordt ook vaak de politie erbij gehaald. De verzekering zal, tenzij ze het uitdrukkelijk hebben uitgesloten in de voorwaarden, het behandelen als een normaal ongeval.
Er rijden is prima te doen. Als het druk is heb je wel veel last van inhalers, maar dat is een kwestie van goed in je spiegels kijken en ruimte geven. Maar als je je eigen grenzen kent en daar ruim binnen blijft, is het erg leuk en verslavend. Mocht je het eens gereden hebben in GT4: de werkelijkheid is echt anders. Stap bijvoorbeeld eerst eens bij een wat meer ervaren rijder in.
@ Steven: jouw gevalletje is niet echt representatief, je had hem net 2 dagen ervoor uit een sloot gedregd....

Voor de verzekering is het ook openbare weg. Bij een ongeval wordt ook vaak de politie erbij gehaald. De verzekering zal, tenzij ze het uitdrukkelijk hebben uitgesloten in de voorwaarden, het behandelen als een normaal ongeval.
Er rijden is prima te doen. Als het druk is heb je wel veel last van inhalers, maar dat is een kwestie van goed in je spiegels kijken en ruimte geven. Maar als je je eigen grenzen kent en daar ruim binnen blijft, is het erg leuk en verslavend. Mocht je het eens gereden hebben in GT4: de werkelijkheid is echt anders. Stap bijvoorbeeld eerst eens bij een wat meer ervaren rijder in.
@ Steven: jouw gevalletje is niet echt representatief, je had hem net 2 dagen ervoor uit een sloot gedregd....

Hehe dat de werkelijkheid een stukje anders is dan in een racespelletje daar ben ik al achter 
Dat is op zich wel relaxed dat het gewoon als openbare weg telt, maar je moet wel vangrail dokken mocht je daar tegenaan crossen meen ik?

Dat is op zich wel relaxed dat het gewoon als openbare weg telt, maar je moet wel vangrail dokken mocht je daar tegenaan crossen meen ik?
Reno-loos
Naja een verzekering is niet blij met je en zal alles proberen om eronderuit te komen. Je krijgt iig wel een dikke punt achter je naam.
Sommige verzekeringen flikkeren je er ook meteen uit als het om echt serieuze bedragen gaat. En dan sta je dus echt op de blacklist en kun je alleen voor veel geld bij speciale maatschappijen.
Sommige verzekeringen flikkeren je er ook meteen uit als het om echt serieuze bedragen gaat. En dan sta je dus echt op de blacklist en kun je alleen voor veel geld bij speciale maatschappijen.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
We hebben een overnachtingsplek: http://www.maifelder-hof.de :w6:
Zie: http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=23850
Zie: http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=23850
-
- Contacteer:
Biergarten
Ein netter Plausch, ein kühles Bier und schon ist die Hektik des Tages vergessen. Erholen Sie sich in unseren schönen Biergarten direkt am Haus!

Ik meen ook te weten/gehoord te hebben dat je op een Autobahn zonder snelheidslimiet geen snelheidsboetes krijg maar boven de 130 toch niet verzekerd bent. Hetzelfde zal hier dan wel opgaan als er iets gebeurd neem ik aan.Steven schreef:Naja een verzekering is niet blij met je en zal alles proberen om eronderuit te komen. Je krijgt iig wel een dikke punt achter je naam.
Maar als het officieel gewoon openbare weg is hebben ze geen poot om op te staan.
Reno-loos