koppeling vervangen-inspuitsysteem waarschuwingslamp brand

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Plaats reactie
rai

Hai,ik rijd een laguna 95 1.8 en ik heb me koppeling compleet laten vervangen, tijdens dit werk is er een snelheidskabel gesloopt door de monteur. Hiervoor kan ik later terug komen als de juiste kabel binnen is. Dus nu rijd ik rond zonder snelheids meter. Nadat de koppeling vervangen is ging ik een stuk rijden, en opeens ging het waarschuwingslampje branden van het inspuitsysteem, dat vierkante symbool met een soort grafiekje erin. Komt dit doordat de accu een tijd losgekoppeld is geweest, en is dit te resetten? groetjes raimond
Menno

Dikke kans dat dat lampje gaat branden omdat de computer ook geen voertuigsnelheid meer meet. ff wachten op nieuwe kabel dus.
rev it like a rental
rai

Mijn auto heeft volledige mechanische snelheids meting, en het waarschuwingslampje is van het inspuitsysteem. Maar met het rijden merk ik niets anders dan normaal. vermogen is niet veranderd. Toen ik de auto ophaalde stond de klok ook niet goed.
Menno

Heeft een Laguna niet, net zoals een Clio, vlak voor de teller een sensortje in de kabel zitten? Die gaat dan naar 't motormanagement.
rev it like a rental
rai

Dat zou idd wel kunnen zijn, maar heb wel de simpelste laguna zonder veel electronische poespas. De 1.8 rn 1995. Maar hopelijk komt het goed als de nieuwe kabel erin zit. groeten rai
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

rai schreef:Mijn auto heeft volledige mechanische snelheids meting, en het waarschuwingslampje is van het inspuitsysteem.
Met het grafiekje is toch gewoon een algemeen storingslampje?
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
rai

In het handleidings boekje staat dat het tekentje *inspuitsysteem*betekend. Mja ik zit nog steeds te wachten tot ze de juiste snelheidskabel hebben bij de garage. Daarna weet ik meer, of het in relatie staat met het tekentje.
Egon

succes, ik hoop dat het allemaal opgelost is met die nieuwe kabel
rai

nou de garage heeft er een nieuwe snelheidskabel ingezet, en problemen lijken nu helemaaal op gelost gelukkig. Er branden geen lampjes meer in het dashbord.

grts raimond
Plaats reactie