Egon's R 19 16v. Cabrio (nieuw onderkomen)
merk is my onbekend.Egon schreef:Alvast ter orientatie omdat de remmen bijna aan vervanging toe zijn
Schijven voor: (brakemax sport-remschijfset) 149,94
Schijven achter: (brakemax sport-remschijfset) 99,96
Blokken: (Sport-remblokset, Voorzijde 2 wielen) 31,65
Blokken: (Sport-remblokset, Achter 2 wielen) 30,40
Remtangen voor (Lucas) 170,34
Remtang achter (Bdx/Bosch) 335,00
Compleet voor ruim 800,00
Zijn deze prijzen een beetje oké?
En iemand ervaring met deze remmen?
ik zou om te beginnen :
de rem tangen laten zitten of je moet 4 zuiger willen gaan ryden .
voor gegroefde schyven pakken merk ! net wat je wilt net als achter.
remblokken Ferodo alleen als je goed wil remmen .
en ipv de remtangen gewoon staal omvlochten teflon remleidingen pakken met nieuwe rem olie.
Owja en nieuwe lagers. en klaar ben je .
of je kykt by MB voor een setje bigbrakes of andere merken rem ond.
Marcel
ik zou je geld niet uitgeven aan gegroefde of geboorde schijven (zijn heel wat discussies over)
gewoon standaard schijven met Ferodo DS2500 blokken, is een beproefde combinatie
zijn je remtangen trouwens kaduuk ofzo? revisiesetje is nogal wat goedkoper
gewoon standaard schijven met Ferodo DS2500 blokken, is een beproefde combinatie
zijn je remtangen trouwens kaduuk ofzo? revisiesetje is nogal wat goedkoper

oke bedankt voor de reacties!
vandaag even nieuwe bekabeling gehaald voor om er weer standaard radio's aan vast te kunnenmaken zonder kroonsteentjes. Ik had geen zin om alle kabeltjes uit te gaan zoeken wat wat is. Pioneer radiomet aansluiting voor de versterker ingebouwd.
en even de kabels door gefrot
Deze radrio geeft standaard al een beter geluid dan wat er in zat.
Vandaag ergens tijd zoeken om de kabels verder naar achteren te leggen.
Ook bij de 19 de aarde aansluiten en dan zijn de speakers aan de beurt
ondertussen al even aan het kijken naar een kistje dat geschikt is voor de lage kofferbak. Zal ik toch echt wel zelf moeten gaan maken denk ik.
vandaag even nieuwe bekabeling gehaald voor om er weer standaard radio's aan vast te kunnenmaken zonder kroonsteentjes. Ik had geen zin om alle kabeltjes uit te gaan zoeken wat wat is. Pioneer radiomet aansluiting voor de versterker ingebouwd.
en even de kabels door gefrot

Deze radrio geeft standaard al een beter geluid dan wat er in zat.
Vandaag ergens tijd zoeken om de kabels verder naar achteren te leggen.
Ook bij de 19 de aarde aansluiten en dan zijn de speakers aan de beurt

ondertussen al even aan het kijken naar een kistje dat geschikt is voor de lage kofferbak. Zal ik toch echt wel zelf moeten gaan maken denk ik.
morgen mijn originele 16v velgjes van de banden laten ontdoen en nog een keer stevig schrobben.
Ik wil ze eigenlijk naar de velgendocter doen, maar wil ze eerst zelf goed vuilvrij maken.
Helaas, er zit diepe stoeprandschade in dus ik kan ze zelf niet helemaal restaureren.
Zal wel in prijs schelen denk ik als ik ze voor behandel.
Dan nog een paar nieuwe naafkapjes. dan heb ik een prima setje voor de winter.
Ik wil ze eigenlijk naar de velgendocter doen, maar wil ze eerst zelf goed vuilvrij maken.
Helaas, er zit diepe stoeprandschade in dus ik kan ze zelf niet helemaal restaureren.
Zal wel in prijs schelen denk ik als ik ze voor behandel.
Dan nog een paar nieuwe naafkapjes. dan heb ik een prima setje voor de winter.

is wel de bedoeling ja. Morgen ook even een subkistje halen voor de lag.Hessel schreef:lekker poetsen, kunnen we misschien ook nog wat aan de ice doen!!!
en even kijken op de sportweg



vandaag de banden van de oude velgen afgehaald. 20 euro moest ik daarvoor betalen
was maar 5 minuten werk.
Maarja, ze maken gewoon gebruik van het feit dat zij de apparatuur ervoor hebben en ik niet.
Nu kan ik de velgen verder in orde maken.

Maarja, ze maken gewoon gebruik van het feit dat zij de apparatuur ervoor hebben en ik niet.
Nu kan ik de velgen verder in orde maken.
Egon schreef:Alvast ter orientatie omdat de remmen bijna aan vervanging toe zijn
[img]http://www.autopartsonline.nl/onderdeel ... kel350.jpg[/img]
Schijven voor: (brakemax sport-remschijfset) 149,94
Schijven achter: (brakemax sport-remschijfset) 99,96
Blokken: (Sport-remblokset, Voorzijde 2 wielen) 31,65
Blokken: (Sport-remblokset, Achter 2 wielen) 30,40
Remtangen voor (Lucas) 170,34
Remtang achter (Bdx/Bosch) 335,00
Compleet voor ruim 800,00
Zijn deze prijzen een beetje oké?
Dit stemt een mens toch vrolijk, zulke prijzen? Ik ben voor alleen de voorzijde (schijven en blokken) maar 700 kwijt. (En dan heb ik niets bijzonders.)![]()
En iemand ervaring met deze remmen?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12383
- Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
- Car: renault 5gt turbo
- Locatie: Zevenbergen
- Contacteer:
Egon schreef:vandaag de banden van de oude velgen afgehaald. 20 euro moest ik daarvoor betalenwas maar 5 minuten werk.
Maarja, ze maken gewoon gebruik van het feit dat zij de apparatuur ervoor hebben en ik niet.
Nu kan ik de velgen verder in orde maken.
succes ermee, pfoeh...zit genoeg werk aan!!


Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
alle bekabeling voor de audio ligt. een gepiel was het wel het laatste stukje.
@ hessel: bedankt voor het frotten aan de deurlijst.
Heb het even aangesloten gehad om het te checken. Geluid was verre van ideaal, maar de sub moet nog in een kistje en de afstelling moet nog gedaan worden. Skiluikje verwijder ik zodat het geluid van de sub beter doordringt in de rest van de auto. De achterkant van de achterbank is van staal dus dat houd veel geluid tegen.
@ hessel: bedankt voor het frotten aan de deurlijst.
Heb het even aangesloten gehad om het te checken. Geluid was verre van ideaal, maar de sub moet nog in een kistje en de afstelling moet nog gedaan worden. Skiluikje verwijder ik zodat het geluid van de sub beter doordringt in de rest van de auto. De achterkant van de achterbank is van staal dus dat houd veel geluid tegen.
Wederom een lekke band. Niet te repareren. Gat zit in de wang. Denk dat iemand het een handje heeft geholpen.
Komt me momenteel erg slecht uit, maar zo gaat dat meestal met die dingen.
en het profiel... G#@%$!$@!#%me, had ik nog minstens 2 jaar mee kunnen rijden.
Dit is weer het nadeel van deze bandjes onder de auto. Vervangen is duur.
Morgen eens even kijken wat een nieuwe 215/40/R16 band kost. maar ik denk dat ik er niet vrolijk van wordt.
Komt me momenteel erg slecht uit, maar zo gaat dat meestal met die dingen.
en het profiel... G#@%$!$@!#%me, had ik nog minstens 2 jaar mee kunnen rijden.
Dit is weer het nadeel van deze bandjes onder de auto. Vervangen is duur.
Morgen eens even kijken wat een nieuwe 215/40/R16 band kost. maar ik denk dat ik er niet vrolijk van wordt.
Kijk eens bij http://www.autobandenmarkt.nl daar kan je voor normale prijzen banden bestellen.
R5GTT. Drive it like you stole it
Siempie schreef:of op marktplaats


ik wil wel graag een band hebben van het zelfde merk als de rest.
om nu alweer met verschillende banden te gaan beginnen

Laatst gewijzigd door Egon op za 7 apr 2007 8:10, 1 keer totaal gewijzigd.
ik had toyo proxis in die maatEgon schreef:Wederom een lekke band. Niet te repareren. Gat zit in de wang. Denk dat iemand het een handje heeft geholpen.
Komt me momenteel erg slecht uit, maar zo gaat dat meestal met die dingen.
en het profiel... G#@%$!$@!#%me, had ik nog minstens 2 jaar mee kunnen rijden.
Dit is weer het nadeel van deze bandjes onder de auto. Vervangen is duur.
Morgen eens even kijken wat een nieuwe 215/40/R16 band kost. maar ik denk dat ik er niet vrolijk van wordt.
en nee daar werd ik ook niet vrolijk van

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
merk je ook wel in het rijgedrag, en het is voor je eigen veiligheid toch 

net even heel rustig naar de auto wasbox gereden.
Wat mij onderweg opviel was dat ik een tik hoor als ik scherp stuur op lage snelheid? het geluid komt van voren.
wat zou dit kunnen zijn? lagers, homokineten, fusekogels?
Wat mij onderweg opviel was dat ik een tik hoor als ik scherp stuur op lage snelheid? het geluid komt van voren.
wat zou dit kunnen zijn? lagers, homokineten, fusekogels?