new beetle 2.0 water in olie.

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Senshin

Mijn vriendin die heeft nu een goed jaar een new beetle, ik hoop dat ik deze vraag hier kan stellen.

2001, 60000 km, 2.0 benzine.

Tijdje terug wou ik er extra olie bij gooien, want olie pijl was laag.
Wat me eigelijk al opviel is dat er water in het oliecarter zat, ik zag het op de dop zitten en ook als je goed keek, was het iedergeval geen olie.

Dus bij deze olie ververst, nieuwe olie filter enzo.
Zag er toen allemaal goed uit en na een aantal kilometer nog steeds.

Nu ging ik dus weer kijken, en ja hoor, zat er weer water in.
Dit is volgens mij niet goed en wat zou het probleem kunnen zijn, of is dit blok al aan zijn einde??

ik hoop hier wat informatie te winnen, want kan er weinig vinden over op het internet.

Groet
Sjoerd
Jean-Paul-S
Über-Spammer

kapotte koppakking lijkt me.
-PAZ-
Über-Spammer

Wat veel voorkomt bij VW is dat warmte wisselaar intern stuk gaat, dit is het alu blok waar je het oliefilter op draait. Dan heb je geen lekkage naar buiten toe, maar wel olie bij water of water bij de olie. Deze dingen kosten je bij de vw dealer +/- 100 euro en zijn eenvoudig zelf te vervangen. Als je probleem dan nog blijft zal naar alle waarschijnlijkheid je koppakking eruit liggen. Maar ik zou zowieso eerst die wisselaar vervangen, en dan verder kijken.
R5GTT. Drive it like you stole it
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Als er water in de olie zit, zie je dat terug als een soort mayonaise, niet als waterdruppeltjes. Rijdt de auto vaak korte stukjes? Zo ja, dan kan het condens zijn. Ga dan maar eens een flink eind gaan rijden, dan verdampt dat wel weer. :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-PAZ-
Über-Spammer

Als het om een beetje condens gaat komt dit idd door het rijden van korte stukjes, de olie word dan niet warm genoeg. Indien er echt water uit het carter komt als je het aflaat is er toch echt wel meer aan de hand
R5GTT. Drive it like you stole it
R(ay)Si

Je moet ook de oude blijven rijden die hebben er geen last van :P :D
Senshin

Martijn schreef:Als er water in de olie zit, zie je dat terug als een soort mayonaise, niet als waterdruppeltjes. Rijdt de auto vaak korte stukjes? Zo ja, dan kan het condens zijn. Ga dan maar eens een flink eind gaan rijden, dan verdampt dat wel weer. :)
Dit is dan waarschijnlijk ook het probleem, we gaan het eens uitesten, dan horen jullie het wel!

Dank je
Groet
Sjoerd
Plaats reactie