Zelf een (Sport) Eind demper fabriceren??

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Anonymous

Hallo,

Na wat gezoek en geinformeer, ben ik er achter gekomen dat er voor de Renault Clio die ik heb (bj. '99 1.6 8klepper) geen leuke beschaafde sport uitlaatjes te krijgen zijn.

voor de mensen die toevallig iets hebben liggen, ik zoek een uitlaat zoals gebruikt word in de Cup. Zonder een glimmend sierstukje of wat dan ook. Gewoon een Subtiel rvs kleurig sierstuk (dunwandig), met een normaal diameter. Dus geen 10cm, iets wat jammer genoeg te veel voor komt.

Nou kreeg ik het id om zelf een demper te fabriceren. Het materiaal en gereedschap heb ik allemaal voor handen, dus daar zal het niet aan liggen.

Heeft iemand toevallig informatie hoe een sport demper is opgebouwd aan de binnenkant (een dwarsdoorsnede bijvoorbeeld)

Andere tips zijn ook welkom! Je mag me ook voor gek verklaren, onderbouw die kritiek dan alleen even ;) :lol:
-PAZ-
Über-Spammer

is idd wel te doen opzich, maar als je alleen een ander eindstuk wilt en niet echt een zwaarder/luider uitlaat geluid waarom las je dan niet gewoon een stuk rvs van de gewenste diameter op je huidige demper.
R5GTT. Drive it like you stole it
Anonymous

Een zwaarder geluid is wel een uitgangspunt van dit hele verhaal. Het moet alleen geen 'aso sjonnie' bak worden.

net beetje gezocht naar een dempertje wat k bedoel:

[img]http://www.e-click.nl/site/img/klanten/ ... lio_17.jpg[/img]

Deze zit op een rally auto. Toevallig ook een clio.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

je kan bij eps bijna alle sorrten en maten dempers kopen die je wilt
met dik eindstuk, met klein eindstuk
alles wat je maar wilt
je mag er zelfs testen welke demper op jouw auto het mooiste geluid maakt
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-PAZ-
Über-Spammer

vaak zijn dit absorptie dempers, beetje zelfde idee als de demper op de terugloop leovinci uitlaat op je scotert :wink: :p . dus een buis met gaatjes erin en daar omheen dempings wol.
Maar dit soort dempers zijn ook gewoon los te koop en dan kan je er zelf het gewenste eindstuk oplassen
zie http://www.skytune.com
TheoV
Contacteer:

kan je niet een sportuitlaat nemen en daar het eindstuk vervangen? lijkt me minder werk dan een heel ding zelf te maken...
Ad van Haperen
Contacteer:

of een origineel (of vervang) einddemper openslijpen en er gewoon een rechte pijp inlassen? lijkt origineel maar geeft geen demping meer
-PAZ-
Über-Spammer

dat geeft vaak niet echt een sportief geluidje, maar echt zo een lekke uitlaat tering herrie
Siempie

gewoon hoppa, bij de kat de hele uitlaat er af en gaan met die banaan. Dan nog even bertus staigerpaip bellen voor een buisje en lassen met die handel :bang:
Chris@R5

Voor de looks: Standaard demper met sierstuk naar keuze
Voor het geluid: Sportluchtfilter(kit)

Makkelijk toch? :wink:
-PAZ-
Über-Spammer

Siempie schreef:gewoon hoppa, bij de kat de hele uitlaat er af en gaan met die banaan. Dan nog even bertus staigerpaip bellen voor een buisje en lassen met die handel :bang:

Als je dan toch bij bertus staigerpaip bent kan je gelijk een set oorbeschermers meenemen, want volledig open buis geeft echt een enorme tering herrie :p :wink:
Anonymous

Ghehe bedankt voor de tip's!

Maar indd, een volledig holle uitlaat zal er nooit onder komen. Sportfilter wil k liever ook niet aan beginnen. Hoor dr veel verschillende verhalen over (goed / slecht voor de motor??)

Mn orginele dempers wil ik niet gaan slopen, dus het zal egt een vervanging worden van..

Maar nog een vraag, de demping die in een sportuitlaat zit. Is dat gewoon simpele demperswol? Of zit hier nog een ander materiaal bij in?
Gast

hoezo er is niks meer te verkrijgen ? Volgens mij heb je de foute leveranciers...
Anonymous

dat zou heel goed kunnen.. Maar weet jij dan een nederlandse leverancier voor dat spul?

alvast bedankt dan :)
Gast

Bel Maurice es effe, trouwens die dempers komen meestal uit engeland.
Anonymous

Ik moet je opbiechten dat ik hier nog maar kort rond surf.. Maurice ken ik helaas niet.

Heb je toevallig geen telefoon nmr's/adressen van winkels of imporeurs in Nederland?
-PAZ-
Über-Spammer

maurice = MB carperformance :)

je kunt ook eens googlen op K-tec of BB performance dan kom je ook wel de nodige renault zooi tegen :p :wink: (Y)
Gast

prima sport heeft ze ook
Richard

-PAZ- schreef:vaak zijn dit absorptie dempers, beetje zelfde idee als de demper op de terugloop leovinci uitlaat op je scotert :wink: :p . dus een buis met gaatjes erin en daar omheen dempings wol.
Maar dit soort dempers zijn ook gewoon los te koop en dan kan je er zelf het gewenste eindstuk oplassen
zie http://www.skytune.com
Ik heb zo'n uitlaat onder mijn 1.4 liggen. Hij is leeg getrokken maar er komt nou niet echt een lekker geluidje uit. Alleen in de hoge en lage toeren hoor je hem goed maar voor de rest is het wat matig.
Als je hem echt helemaal doortrekt gaat hij "Gillen" das echt een bizar geluid.
Gast

moet een 1.4 dan gillen ? En wat gilt ie dan ? "ik geef de volle 75 peeeeeeeekaaaaaaaaaaaaaaaaaa?" :~
Haas
Car: Megane RS

nee...wat minder ;)
beestje wordt ook ouder :P
Richard

-jo- schreef:moet een 1.4 dan gillen ? En wat gilt ie dan ? "ik geef de volle 75 peeeeeeeekaaaaaaaaaaaaaaaaaa?" :~
Bij wijze van spreken :wink: Ik weet niet ut wordt een schel geluid :lol:

Wat is er trouwens mis met een 1.4 oke er zit niet zoveel tempo in. Maar goed voor een student zijn 1e auto heb ik denk ik best een leuk bakkie.
Gast

ik snap er echt geen reet meer van, ik probeer net zo weinig mogelijk herrie te verkrijgen.
-Ray-
Contacteer:

inderdaad, enter the silence :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Richard

Ik juist niet 8)
Haas
Car: Megane RS

als je herrie uit een 1.4 wil:

universele japstyle demper eronder hangen en je middendemper naar de eeuwige jachtvelden sturen! Trust me, hoofdpijn gegarandeerd op de snelweg! Vraag maar aan mensen die de mijne wel eens hebben ervaren :lol:
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

:ja: :ja:

dat kan ik beamen!
Ritje nijmegen-gronau op de zondagochtend met een kater was echt geen pretje :S :p
Richard

Ja okej op de snelweg maakt hij idd wel genoeg herrie maar nu nog op de andere wegen :wink:
Plaats reactie