sinds enkele weken hoor ik een krakend/piepend geluid achter (sinds de auto een keer is gesleept door de anwb). Ik heb de auto vandaag bij een garage gebracht. Die heeft lang moeten zoeken waar het vandaan kwam. Uiteindelijk bleek het de draagarmrubbers te zijn. Op zich zagen die er wel goed uit maar waarschijnlijk een beetje versleten. De garage vond ze nog te goed om te vervangen en besloot ze in te spuiten met siliconenspray. Het is nu iets minder maar het geluid is nog aanwezig. Iemand een suggestie of er een beter middel is? Of zijn deze rubbers zelf te vervangen?
tot horens..
draagarmrubbers achter piepen
-
- Car: Laguna II 2.0 T 205
Laguna II toevallig? achterasrubbers daarvan zijn te verv. ja! En moet de as er onderweg
Gr, jeroen
Gr, jeroen
Thanks,
Ik denk dat dat het probleem moet zijn met het gekraak...ik ga eens rondkijken waar ik dit kan laten repareren...Begrijp ik het goed, de achterasrubbers zijn andere rubbers dan de draagarmrubbers...?
Kun je de achteras rubbers zien als je het wiel demonteerd? want misschien help voorlopig wd40.
groet,
Merrill
Ik denk dat dat het probleem moet zijn met het gekraak...ik ga eens rondkijken waar ik dit kan laten repareren...Begrijp ik het goed, de achterasrubbers zijn andere rubbers dan de draagarmrubbers...?
Kun je de achteras rubbers zien als je het wiel demonteerd? want misschien help voorlopig wd40.
groet,
Merrill
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Het zijn dezelfde rubbers: de achteras heeft 2 draagarmen. Of je ze kan zien weet ik niet. Ik vraag het me af, de bevestiging zit voor de wielen, onder de achterbank.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Car: Laguna II 2.0 T 205
je kijkt er tegen aan als je het wiel eraf haalt, meestal zijn ze gescheurd maar je kunt het proberen!! irritand he!
Succes en de Groeten
Succes en de Groeten
-
Ik wens je veel succes,
Heb ook net hetzelfde voor met mijn grandtour van eind 2001
Het is anders zo'n goede auto, maar die achteras rubbers zijn een echte plaag.
Heb jij al een prijs gekregen voor de herstelling?
Heb ook net hetzelfde voor met mijn grandtour van eind 2001

Het is anders zo'n goede auto, maar die achteras rubbers zijn een echte plaag.
Heb jij al een prijs gekregen voor de herstelling?
-
Ehm dat hoeft niet.. Ja hij moet er wel onderuit maar remmerij enzo kan je laten zitten ja.. Ik leg hem gewoon op 3 bokjes en dan haal ik met het speciaal gereedschap de rubbers eruit.Jeroen Wigger schreef:Laguna II toevallig? achterasrubbers daarvan zijn te verv. ja! En moet de as er onderweg
Gr, jeroen
-
Ik zit met de zelfde vraag:
Welk gereedschap is ervoor écht nodig en hoe moet het, zou je als beginner dit zelf kunnen vervangen? Want als ik het goed begrijp is het vooral een kwestie van werkuren, en dat is niet bepaald goedkoop bij de dealer.
Voor alle duidelijkheid, zijn dit foto's van de achter as rubbers?
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 78#1924278
Welk gereedschap is ervoor écht nodig en hoe moet het, zou je als beginner dit zelf kunnen vervangen? Want als ik het goed begrijp is het vooral een kwestie van werkuren, en dat is niet bepaald goedkoop bij de dealer.
Voor alle duidelijkheid, zijn dit foto's van de achter as rubbers?
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 78#1924278