HElp dit probleem kost me nu al bijna 500 euro
hoi ik heb een renault megane coupé 1996.
ik heb hem vandaag naar de renault garage gebracht want hij liep niet lekker hij schommelt in toeren als ik stationair sta daalt hij soms terug naar 500 en wil de motor afslaan ook houd de motor soms erg in..
ze hebben nu mijn bogies vervangen me smoorkleppenhuis schoon gemaakt en me kleppen afgestelt me motor tikt nu niet meer maar het probleem van schommelen in toeren blijft zich voor doen
Nu wilden ze me computer uitlezen maar daar komen ze niet in deze is geblokkeerd voor hun.
hun zeggen dat het komt door mijn clifford alarm systeem kan dat kloppen??
hun zijn nu al 3 uur bezig geweest om in me computer te komen en het kost me inmiddels al bijna 500 euro aan kosten weet het ff niet meer maar wil heel graag dat me auto gemaakt word iemand enig idee waarom ze mijn computer niet uit kunnen lezen??
groeten tom
ik heb hem vandaag naar de renault garage gebracht want hij liep niet lekker hij schommelt in toeren als ik stationair sta daalt hij soms terug naar 500 en wil de motor afslaan ook houd de motor soms erg in..
ze hebben nu mijn bogies vervangen me smoorkleppenhuis schoon gemaakt en me kleppen afgestelt me motor tikt nu niet meer maar het probleem van schommelen in toeren blijft zich voor doen
Nu wilden ze me computer uitlezen maar daar komen ze niet in deze is geblokkeerd voor hun.
hun zeggen dat het komt door mijn clifford alarm systeem kan dat kloppen??
hun zijn nu al 3 uur bezig geweest om in me computer te komen en het kost me inmiddels al bijna 500 euro aan kosten weet het ff niet meer maar wil heel graag dat me auto gemaakt word iemand enig idee waarom ze mijn computer niet uit kunnen lezen??
groeten tom
Hmm, klinkt als een gevalletje edward, daar was de stappenmotor kaduuk.
'komen er niet in, geblokkeerd voor hun'
stelletje lamzakken in de garage, dat zijn het. Ze bezeiken je waar je bij staat. dat de garage dan zorgt, dat daar mensen aan het werk zijn die weten wat ze aan het doen zijn
.
stelletje lamzakken in de garage, dat zijn het. Ze bezeiken je waar je bij staat. dat de garage dan zorgt, dat daar mensen aan het werk zijn die weten wat ze aan het doen zijn

-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
Hij was minder geworden, dat denk ik wel, want op een gegeven moment gaan ze gewoon, dan helpt schoonmaken niet meer... De auto loopt nu mooier stationair dan voordat ik 'm verving. Maar dat kan misschien ook door het kleppen stellen komen.Riël Notermans schreef:Hmm, klinkt als een gevalletje edward, daar was de stappenmotor kaduuk.
Maar die stappenmotor was niet waar mijn probleem lag

Ik heb in Tommy z'n topic op het RMC forum ook al een paar dingetjes aangedragen, helaas lijkt deze dealer het in andere dingen te zoeken...

Terwijl het toch veel handiger is, om de meest voor de hand liggende dingetjes eerst uit te sluiten

Dat uitlezen liet ik trouwens mooi voor wat het is, ik had ze al lang geen toestemming meer gegeven. Sterker nog, ik heb 'm uiteindelijk niet eens laten uitlezen, toch niet nodig gehad om de oplossing te vinden.
Mij werd verteld dat dit soort storingen niet eens aan het licht komen bij uitlezen, omdat deze ECU's van een vorige generatie zijn en nog niet zo veel opslaan als de nieuwere ECU's..
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
He Tommy,
Heb hetzelfde gehad met mijn clio, ze hebben toen mijn smoorklephuis ,lambdasonde en een bepaalde sensor met opname element vervangen, kosten 400 euries aan materiaal.
(arbeidsloon niet geteld vanwege garantie/coulance)
Vraag ofdat ze de lambasonde checken, dat was kapot gegaan nadat ze het smoorklephuis hadden vervangen.
Oorzaak was bij mij: Kromme smoorklep.
SUCCES ERMEE!!
Groete,
Rob
Gold16V
Heb hetzelfde gehad met mijn clio, ze hebben toen mijn smoorklephuis ,lambdasonde en een bepaalde sensor met opname element vervangen, kosten 400 euries aan materiaal.
Vraag ofdat ze de lambasonde checken, dat was kapot gegaan nadat ze het smoorklephuis hadden vervangen.
SUCCES ERMEE!!
Groete,
Rob
Gold16V
-
BDP-sensor by any chance?Gold16V schreef:He Tommy,
SUCCES ERMEE!!
Groete,
Rob
Gold16V
die geeft eerder problemen met starten als hij niet goed is! (heb ik onlangs zelf eens mogen ervaren.)
zonder BDPsensor is er geen ontsteking, dus ook geen in toeren schommelende motor
Die dingen zijn stuk of niet
lijkt mij ook meer een luchtlekje (testen met lekzoeker/remmenreiniger) of even ander stappenmotortje proberen...

lijkt mij ook meer een luchtlekje (testen met lekzoeker/remmenreiniger) of even ander stappenmotortje proberen...
Overigens begeeft een BDP sensor zich eerder bij warme motor.
[size=10:30bbfbe7a5][b:30bbfbe7a5]Clio RT[/b:30bbfbe7a5] & [b:30bbfbe7a5][color=darkblue:30bbfbe7a5]R5 GTE[/b:30bbfbe7a5][/color:30bbfbe7a5][/size:30bbfbe7a5]
-
- Contacteer:
een BDP sensor gaat vaak kapot. Kan het weten als Renault monteur.
Maar zou het momenteel niet weten waarom je niet in je UCH ( computer ) komt ( leerling monteur he
)
Kan het morgen wel ff navragen
Maar zou het momenteel niet weten waarom je niet in je UCH ( computer ) komt ( leerling monteur he

Kan het morgen wel ff navragen
-
- Über-Spammer
tuurlijk kom je daarin, ze maken het ingewikkelder voor consumenten dan het is. zo word ook de prijs kunstmatig hooggehouden naar mijn mening 

-
Ik zou niet betalen als ik jou was, jij kan er niets aan doen dat de renault niet in je ecu kan toch?
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
-
- Contacteer:
Van een Renault monteur in m'n msn-lijst: (niet hier actief)

nog een uitspraak:dat van dat alarm lijkt me vreemd.... durf niet te zeggen of het een smoes is ja of nee
dat je er niet in komt ligt vaaaaak aan de clip versie
te hoge (lees nieuwe) versie kom je er soms niet in
ook kan de toegang geblokkeerd zijn als iemand een keer de stekker uit de diagnose aansluiting getrokken heeft zonder het progamma af te sluiten op de clip
accuklemmen tegen elkaar is dan een idee
1 grote poppenkast die receptie... ik hoor ze soms weleens verhalen afsteken dat ik denk ik ben maar eens weg want ik kan het niet aanhoren

-
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Contacteer:
Vorige jaar heb ik veel problemen gehad met de mc,waaronder stotteren op de snelweg (boven 120) en wisselend toerental.
bobines vervangen,bougiekabels,bougies,temp sensor (luchter toevoer) niks hielp.
bij de dealer uitgelezen,en mn eigen garage,niks te vinden,tot ik van de kanten een tip kreeg,een maat van me is euro monteur en zei dat ik mn lambda zonde eens moest vervangen,dit hoorde ik ook van JO,1 van onze belgische renault rijders,zo gezegt zo gedaan,na het vervangen draaide die weer als een zonnetje,nu nog....
het koste maar 80 euro bij een autoonderdelen zaak,ipv 150 bij de dealer,probeer dat eens
bobines vervangen,bougiekabels,bougies,temp sensor (luchter toevoer) niks hielp.
bij de dealer uitgelezen,en mn eigen garage,niks te vinden,tot ik van de kanten een tip kreeg,een maat van me is euro monteur en zei dat ik mn lambda zonde eens moest vervangen,dit hoorde ik ook van JO,1 van onze belgische renault rijders,zo gezegt zo gedaan,na het vervangen draaide die weer als een zonnetje,nu nog....
het koste maar 80 euro bij een autoonderdelen zaak,ipv 150 bij de dealer,probeer dat eens
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
oke mensen bedankt voor alle aand8 ik heb het probleem helaas nog niet gevonden heb wel 400 euro moeten betalen aan de renault garage maarja dat terzijde ik heb me auto opgehaald en heb hun werk in mijn auto stil gezet en me rekening betaald. ze wouden een nieuwe rekenlijn in me ecu zetten dat zou me een kleine 800 gaan kosten dit heb ik niet laten doen
heb nu zelf me stappen motor schoongemaakt helaas geen verschil dat ding was trouwens wel goed zwart ook me smoorkleppen huis is gereinigd.
en heb me slangetje van me mapsesor gecontroleerd op scheurtjes en poreuze deeltjes maar die is nog als nieuw oftewel ik kom er niet uit ik heb ook nergens lekjes want al me rubbers van me vernevelaars en injectoren ect zijn vervangen.
en ff zonder gein renault kan dus echt niet in me computer komen ze worden echt geblokkeerd zeggen ze.
nu de vraag is er hier iemand aanwezig die me kan helpen want zie het ff niet meer... euh me lambasonde kan ik die zelf ook testen of die kapot is ja/nee??
je kan me ook altijd toevoegen op msn : boesveld18@zonnet.nl
alle hulp is welkom groeten tommy
heb nu zelf me stappen motor schoongemaakt helaas geen verschil dat ding was trouwens wel goed zwart ook me smoorkleppen huis is gereinigd.
en heb me slangetje van me mapsesor gecontroleerd op scheurtjes en poreuze deeltjes maar die is nog als nieuw oftewel ik kom er niet uit ik heb ook nergens lekjes want al me rubbers van me vernevelaars en injectoren ect zijn vervangen.
en ff zonder gein renault kan dus echt niet in me computer komen ze worden echt geblokkeerd zeggen ze.
nu de vraag is er hier iemand aanwezig die me kan helpen want zie het ff niet meer... euh me lambasonde kan ik die zelf ook testen of die kapot is ja/nee??
je kan me ook altijd toevoegen op msn : boesveld18@zonnet.nl
alle hulp is welkom groeten tommy
mocht nou 1 van jullie zeggen goh ik wil er wel is naar kijken want ik heb er verstand van ik ben zaterdag en zondag vrij dus ja ik kom zo ff langs met me auto want wil graag dat me auto het weer gaat doen zoals het hoort zeg maar en als zelfs renault het probleem niet kan vinden ga ik ervan uit dat wij dat wel kunnen 
ja je moet toch positief blijven denken als tuners onder elkaar ja toch!!!
groeten tommy

ja je moet toch positief blijven denken als tuners onder elkaar ja toch!!!
groeten tommy
dit komt regelmatig voortommy222 schreef: en ff zonder gein renault kan dus echt niet in me computer komen ze worden echt geblokkeerd zeggen ze.
dit ligt aan de uitlees apparatuur
sommige CLIP's pakken de oudere autos moeiteloos en andere doen het soms echt niet dit is een probleem waar dealers weinig aan kunnen doen
Gebruik dan toch een bosch 

-
- Contacteer:
Ligt meestal aan de versie die we gebruiken danNielz schreef:dit komt regelmatig voortommy222 schreef: en ff zonder gein renault kan dus echt niet in me computer komen ze worden echt geblokkeerd zeggen ze.
dit ligt aan de uitlees apparatuur
sommige CLIP's pakken de oudere autos moeiteloos en andere doen het soms echt niet dit is een probleem waar dealers weinig aan kunnen doen
-
- Car: Laguna II 2.0 T 205
Ik heb 't samen met me collega meegemaakt dat bij een megane, ook de computer niet uit te lezen was...
Dit komt vaker voor en kán! aan de zekeringen liggen onder de parafanplaat zitten.... zo'n smal zwart kastje achter de accu als ik me niet vergis... je kunt er moeilijk bij maar dan kun je kijken of die zekeringen(die grote) ook aangetast zijn...
Ze zitten heel strak maar als ze groen zijn (door oxidatie) moet je ze echt opschuren en inspuiten met kontakt spray...
suc6 en Gr. jereoen
Dit komt vaker voor en kán! aan de zekeringen liggen onder de parafanplaat zitten.... zo'n smal zwart kastje achter de accu als ik me niet vergis... je kunt er moeilijk bij maar dan kun je kijken of die zekeringen(die grote) ook aangetast zijn...
Ze zitten heel strak maar als ze groen zijn (door oxidatie) moet je ze echt opschuren en inspuiten met kontakt spray...
suc6 en Gr. jereoen
Loop maar een dagje mee dan piep je wel anders...Riël Notermans schreef:'komen er niet in, geblokkeerd voor hun'
stelletje lamzakken in de garage, dat zijn het. Ze bezeiken je waar je bij staat. dat de garage dan zorgt, dat daar mensen aan het werk zijn die weten wat ze aan het doen zijn.
Vaak genoeg gezien
Wat ik niet af en toe meemaak...

-
- Moderator
- Car: MB
wat zeg jij over het probleem dan in dit geval?P_alla_B schreef:Loop maar een dagje mee dan piep je wel anders...Riël Notermans schreef:'komen er niet in, geblokkeerd voor hun'
stelletje lamzakken in de garage, dat zijn het. Ze bezeiken je waar je bij staat. dat de garage dan zorgt, dat daar mensen aan het werk zijn die weten wat ze aan het doen zijn.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Contacteer:
is het alleen bij warme motor?
zeg maar dat het begint als je temperatuur meter in bedrijfswarme stand gaat staan?
dan klinkt het of :
a , een temperatuur sensor
of:
b, de lambda sonde
die laatste is het dus niet als het gelijk bij de koude start al is
en chris ik was je tipgever toch????
zeg maar dat het begint als je temperatuur meter in bedrijfswarme stand gaat staan?
dan klinkt het of :
of:
b, de lambda sonde
slang mapsensor controleren op scheuren (kan merkbaar zijn met gas los onder het rijden en motor gaat flink schudden)Tom schreef:wat zeg jij over het probleem dan in dit geval?P_alla_B schreef:Loop maar een dagje mee dan piep je wel anders...Riël Notermans schreef:'komen er niet in, geblokkeerd voor hun'
stappenmotor reinigen (wat al gebeurt is) rekeneenheid los halen v.d stekker. Aansluiten.contact aan , 20sec wachten met starten , starten.(opnieuw instellen)
stappenmotor toch vervangen.
-
- Contacteer:
Ik zou idd de stappenmotor gewoon vervangen.. (Wat Tommy hier beschrijft, is wel precies dat zoals het ook in de FAQ van de Mégane Club staat..)
Ik heb toen zelf ook maar gewoon de stappenmotor vervangen.. (helaas lag mijn probleem daar niet, maar goed)
maar die van mij liep al aardig stroef, ben er niet rouwig om dat ik nu een nieuwe heb.
Oh ja, als je een leverancier in de buurt opzoekt via Partsbase, ben je zo ongeveer de helft minder kwijt dan bij de dealer
Je krijgt dan een vervangend onderdeel van Siemens-VDO, kosten iets rond de 80 euro als ik het goed heb.
Toen ik (met hulp van hier) bijna zeker de oorzaak had gevonden van mijn probleem, heb ik ook maar gewoon de gok genomen en het laten repareren.
Het was de 145 euro meer dan waard

Helaas heb ik m'n ouwe stappenmotor gelijk weggedonderd (stom), anders had ik 'm zo naar je opgestuurd (was dus niet helemaal defect, goed genoeg om te dienen als vergelijkingsmateriaal)
Blijft jammer dat de dealer zich helemaal blind staart op het uitlezen.. Zelfs als dat dus niet blijkt te kunnen
En dan ook nog een nieuwe ECU proberen aan te smeren 
Kennelijk weten ze ook niks van hun eigen apparatuur (zie mogelijke oorzaken van het niet kunnen uitlezen, van verschillende kanten hier nu aangedragen..)
Ik heb toen zelf ook maar gewoon de stappenmotor vervangen.. (helaas lag mijn probleem daar niet, maar goed)
maar die van mij liep al aardig stroef, ben er niet rouwig om dat ik nu een nieuwe heb.
Oh ja, als je een leverancier in de buurt opzoekt via Partsbase, ben je zo ongeveer de helft minder kwijt dan bij de dealer

Toen ik (met hulp van hier) bijna zeker de oorzaak had gevonden van mijn probleem, heb ik ook maar gewoon de gok genomen en het laten repareren.
Het was de 145 euro meer dan waard

Helaas heb ik m'n ouwe stappenmotor gelijk weggedonderd (stom), anders had ik 'm zo naar je opgestuurd (was dus niet helemaal defect, goed genoeg om te dienen als vergelijkingsmateriaal)
Blijft jammer dat de dealer zich helemaal blind staart op het uitlezen.. Zelfs als dat dus niet blijkt te kunnen

Kennelijk weten ze ook niks van hun eigen apparatuur (zie mogelijke oorzaken van het niet kunnen uitlezen, van verschillende kanten hier nu aangedragen..)
toen Cris het aan me vroeg wat het kon zijn en ik geantwoord had, zei hij spontaan dat het dezelfde diagnose was als die zijn "kennis" had opgegeven. Lees het nu pas, ah het is maar een jaar of meer geledenSven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:is het alleen bij warme motor?
dan klinkt het of :
of:
b, de lambda sonde

met plezier, heb al bij verschillende grote garages gesleuteld en manmanman, wat ze de mensen durven wijsmaken .....P_alla_B schreef:Loop maar een dagje mee dan piep je wel anders...Riël Notermans schreef:'komen er niet in, geblokkeerd voor hun'
BTW: een renaultmonteur die de oplossing niet kent voor een slechte/geen clip uitlezing ....

Bijkomend probleem: de hedendaagse afgestudeerde monteur heeft bij wijze van spreken geen gereedschapskar meer maar een laptop en de leeftijd van de wagens waar wij meestal over spreken evenaart die van de monteur zelf. Je moet eens met een R21T een renaultgarage binnen rijden: lacheu !!! Het enige wat je kan doen is hopen dat er nog een monteur rondloopt van de oude garde.
Grote dealers/garage's: oplichters van de eerste tot de laatste.
Naja, oplichters is dan misschien wat veel gezegd, maar ze KUNNEN het niet en ze WILLEN het niet. Maar nog wat geld eruit trekken, dat wel.
Toen ik met de GT voor een simpel probleem stond, werd ik gewoon weggestuurd. Ook stom, maarja, beter dan dat ze 4 uur zoeken en t nog niet weten. Bij iemand van de club langs, loste het probleem wel op. OP zich ook logisch, de renaultdealer is geen plek meer voor onze auto's.
Ga dan naar de 'beun' om de hoek, de bovaggarage met die ouwe baas, die nog weet hoe een coschroef werkt. Die zijn er wel nog.
Toen ik met de GT voor een simpel probleem stond, werd ik gewoon weggestuurd. Ook stom, maarja, beter dan dat ze 4 uur zoeken en t nog niet weten. Bij iemand van de club langs, loste het probleem wel op. OP zich ook logisch, de renaultdealer is geen plek meer voor onze auto's.
Ga dan naar de 'beun' om de hoek, de bovaggarage met die ouwe baas, die nog weet hoe een coschroef werkt. Die zijn er wel nog.