Afkeurpunten voor APK

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Express87

Hallo,

Binnenkort moet mijn Renault Express voor de APK..

Nu staan er de volgende adviespunten op de brief van vorige keer, dat zijn de Fuseekogel RV en de remleiding LA, zijn dit punten waar de auto zowieso op afgekeurd word?

de auto heeft misschien een kleine 1000km gelopen sinds de vorige apk..

Met vriendelijke groet,

Michel van der Velde
ryClio16v

fuseekogel heb je kans op afkeur
er zit geloof ik een maximum speling op van 1 of 2 mm.
maar als deze eenmaal begint speling te vertonen verslechterd hij relatief snel. (speling= meer slijtage)
de remleiding moet je ff kijken. als het canvas ervan beschadigd is is het afkeur. roestvorming erop ook geloof ik maar niet helemaal zeker van,
Frank van Hees

Fuseekogel MAG 1 mm speling hebben

Als de remleiding niet te erg verrot is, kun je hem misschien ff opschuren en dan zwarte lak erover heen.
als er putjes(kraters) in de leidig zitten is het afkeur en moet er gewoon een nieuwe op :ja:
-PAZ-
Über-Spammer

Als je het ene jaar een aantal ac punten hebt wil dat niet zeggen dat het afkeur het volgende jaar, dit word gedaan om aan te geven dat deze dingen er aan zitten te komen.

Ik zou die kogel gewoon vervangen, als je het zelf doet kost het je mischien 25 euro en rijd je weer veilig, zelfde geld voor de remmen kan je het wel effe opschuren en in de tectyl zetten en dan lijkt het weer oke totdat je een noodstop moet maken en de leiding kapot springt.
R5GTT. Drive it like you stole it
ryClio16v

ben ik het mee eens, remmen zijn dusdanig belangrijk dat ik deze ook aan zou pakken
Express87

Oke, de remleiding word zowieso vervangen, ik wil geen risico lopen..

Ik ga volgende week even bellen voor de definitieve afspraak :)
Plaats reactie