JP'S Marlboro Clio, Cliogane, Clio trophy, Espace, MegIII RS

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
jiggy
Contacteer:

Frits Clio 16v schreef:Weer lekker bezig geweest dus (Y)
Wat is dat rode spul wat je overal opsmeerd? (zoals op je sleepoog)

Gr, Frits.
zo te zien menie soort Hammerite grondverf.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

dat is inderdaad menie. er moet nog grondverf overheen en dan blauw gelakt. maar blauw is niet los verkrijgbaar, dus dat laat ik deze zomer zo. komende winter komt de 2.0 erin, en dan word de motorruimte en nog wat andere zaken blauw gespoten.

het verlagen ging opzich wel makkelijk, maar ik heb hem links een tandje teveel verzet. links ligt hij nu echt diep, nog maar 3-4 cm band zichtbaar, en rechts ietsje hoger. dus moet ik hem links verzetten. is dat mogelijk zonder rechts los te halen?

anders sla ik een boel centerpunten zodat ik kan zien hoe het moet komen.
Frits Clio 16v

Aha, google legt het even uit :wink:
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ja ben er al achter door hulp van riel.

word woensdag even eronderuit halen die boel, en dan even verstellen.

hier is nog even een plaatje van hoe hij er nu bijstaat links:

Afbeelding

rechts vind ik hem perfect, links is me te sjonnie :~ (0)

wellicht heb ik woensdag de kans om hem eens te starten na 3 maanden werk als de achteras snel gaat en de uitlaat er een beetje onderin wil gaan :)
Pascal-X
Contacteer:

hoeveel tandjes heb je rechts verder gezet?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

volgens mij 2. het maakt eigenlijk niet uit. je moet gewoon krikken, meten, en de as er weer induwen. zal even opletten als ik links ga verhogen, dan kan ik je precies aangeven hoeveel tandjes hij verlaagd is. ben je er ook mee bezig?
Tom
Moderator
Car: MB

ik vind links wel mooi
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
cyberdanny
Car: Renault 5 GT Turbo

Je moet hem zo verlagen dat je nog net een drempel over komt! :p
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ik vind links wel mooi
ja, maar hij is voor momenteel maar 35mm verlaagd, dus dat vind ik dan te. mijn andere clio was een tandje hoger, en dat was niet zo opvallend veel verlaagd. wellicht dat hij dalijk met de cupdempers aan de voorkant wel zo laag komt.
Je moet hem zo verlagen dat je nog net een drempel over komt! :p
dat heb ik eens gehad, is ook wel leuk maar is voor je middelste uitlaatbuis minder grappig.
cyberdanny

dat heb ik eens gehad, is ook wel leuk maar is voor je middelste uitlaatbuis minder grappig.
plaatje onder je uitlaatbuis lassen, dan duurt het wel even voordat hij door is! :)
Tom
Moderator
Car: MB

dan moet hij wel heel laag zijn. Wat je als eerste raakt is de klem bij de overgang van middenpijp naar einddemper. Die moet je zo draaien dat hij zo min mogelijk last geeft en dat gaat het erg goed bij een clio met drempels
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
cyberdanny

In elk geval proberen om de uitlaat zo hoog mogelijk te hangen, dan heb je ook niet zoveel last dat je de middenpijp raakt, alleen als je een dikkere pijp hebt lopen gaat het natuurlijk wat moeilijker.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

plaatje onder je uitlaatbuis lassen, dan duurt het wel even voordat hij door is!
ja maar is rvs, dat is erg dun om nog op te lassen :wink: wel leuk idee, ga jij dat doen :p ?

dan moet hij wel heel laag zijn. Wat je als eerste raakt is de klem bij de overgang van middenpijp naar einddemper. Die moet je zo draaien dat hij zo min mogelijk last geeft en dat gaat het erg goed bij een clio met drempels
nou die was achter nog een tandje lager dan het huidige, van die grijze clio die ik had. en die raakte het midden van de middendemper, en hing echt niet superlaag eronder. hoe laag ligt de jouwe dan tom?
In elk geval proberen om de uitlaat zo hoog mogelijk te hangen, dan heb je ook niet zoveel last dat je de middenpijp raakt, alleen als je een dikkere pijp hebt lopen gaat het natuurlijk wat moeilijker.
ja klopt. is gewoon standaard rvs devil demperloze buis. denk wel dat dat goedkomt :)

wellicht morgen starten, echt een spannend moment altijd weer :D
Pascal-X
Contacteer:

J-P-S schreef:volgens mij 2. het maakt eigenlijk niet uit. je moet gewoon krikken, meten, en de as er weer induwen. zal even opletten als ik links ga verhogen, dan kan ik je precies aangeven hoeveel tandjes hij verlaagd is. ben je er ook mee bezig?
ik wil het inderdaad deze week of volgende week ook ff gaan doen!
Jean-Paul-S
Über-Spammer

even centerpunten erin meppen zodat je precies ziet zoals het was.
jiggy
Contacteer:

J-P-S schreef:dat is inderdaad menie. er moet nog grondverf overheen en dan blauw gelakt. maar blauw is niet los verkrijgbaar, dus dat laat ik deze zomer zo. komende winter komt de 2.0 erin, en dan word de motorruimte en nog wat andere zaken blauw gespoten.

het verlagen ging opzich wel makkelijk, maar ik heb hem links een tandje teveel verzet. links ligt hij nu echt diep, nog maar 3-4 cm band zichtbaar, en rechts ietsje hoger. dus moet ik hem links verzetten. is dat mogelijk zonder rechts los te halen?

anders sla ik een boel centerpunten zodat ik kan zien hoe het moet komen.
je hebt ook bedrijven die autolak in spuitbussen drukken. ideaal voor die kleinere spuitklusjes :) zo doe ik dat ook bij m'n clio.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ja ik heb dat nagevraagd maar hier in de omgeving kon dat dus niet.

ik laat het ook maar achterwege want er komen straks toch de originele bumpers op, die nog gespoten moeten worden, dus samen met alle andere dingen is spuiten door bedrijf aantrekkelijker/beter.

toch bedankt voor de tip. zie je dat trouwens niet als je dat zelf met een bus gespoten hebt, qua kleurverschil of oneffenheden?
jiggy
Contacteer:

J-P-S schreef:ja ik heb dat nagevraagd maar hier in de omgeving kon dat dus niet.

ik laat het ook maar achterwege want er komen straks toch de originele bumpers op, die nog gespoten moeten worden, dus samen met alle andere dingen is spuiten door bedrijf aantrekkelijker/beter.

toch bedankt voor de tip. zie je dat trouwens niet als je dat zelf met een bus gespoten hebt, qua kleurverschil of oneffenheden?
nee bij mij is het niet te zien. gewoon echt de juiste kleur zoeken.
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Niet echte Williams velgen!!!

die hebben een gepolijst randje
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Jean-Paul-S
Über-Spammer

komt nog wel. eerst technisch helemaal goed maken, dan spuiten van carrosoriedelen EN VELGEN :wink: :D zijn trouwens wel origineel renault geleverd :)
Badlands

Mischien een tip, ik weet niet hoe het er bij een clio van onder uitziet..
Maar ik had last van een hangende uitlaat bij mijn 5je..
Daar heb ik met wat klein materiaal een uitlaatklem en een ophangrubber de volgende oplossing voor gevonden..

[img]http://members.lycos.nl/feeleus1983/pro ... phang1.JPG[/img]

[img]http://members.lycos.nl/feeleus1983/pro ... phang2.JPG[/img]

Mischien dat je er wat mee kan, om zo je uitlaat wat hoger op te hangen?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

bedankt voor de tip. toevallig heb ik het 2 dagen geleden net zo gemaakt. een andere goede manier is er eigenlijk niet. ik heb alleen een buis ipv middendemper.

heb jij hem veel verlaagd trouwens? ik heb de bovenkant van de band gelijk aan de wielkast. anders zakt hij er echt diep in.

heb dat er nu weer onderuit gehaald. even de hitteschilden mooi lakken, en morgen de uitlaten van de straler ophalen. die worden zaterdag mooi matzwart gespoten.

to be continued :)
Badlands

Mijn 5 is nu 5cm verlaagd, maar ik heb ook maar 13 inch velgen he
Jean-Paul-S
Über-Spammer

vandaag de 2 uitlaten van de straler opgehaald. de een is heel netjes, de groep N heeft een gaatje erin zitten waar de buis aan de pot word vastgelast. dat moet nog even gefixt worden.

afgelopen woensdag heb ik het niet meer gered om te starten, dat zal wel zondag worden.

en over de torsies..... hij staat niet horizontaal. wellicht ga ik m toch nog een tandje lager zetten :p
Jean-Paul-S
Über-Spammer

hierbij nog 2 plaatjes van de gestraalde uitlaten. vandaag worden ze even opnieuw zwart gespoten.

misschien ga ik hem toch nog laten zakken, vind het niks dat de voorkant afloopt ten opzichte van de achterkant (0)

Afbeelding

Afbeelding
groep N :D
Badlands

Ziet er goed uit 8)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ja vandaag nog even matzwart spuiten zodat het er super uitziet, de rvs middendemper weer glimmend maken, en dan kan het geheel er weer onder.

zal straks eens een foto posten hoe de clio op de wielen staat, hij staat nu wat voorover. hoe is het met de jouwe?
Badlands

Zo goed als gewoon recht :lol:
Kan het optisch niet zien in ieder geval
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ik dus wel, moet dan miss toch maar een tandje verlagen. ik ben vergeten te meten hoe het origineel was voor en achter. maar staat de auto normaal zonder verlagen ook horizontaal?
Patrick L.

dorpel horizontaal?
nee, neus staat altijd iets omlaag kan zo`n >3 cm verschil inzitten met achter
Jean-Paul-S
Über-Spammer

oke dankjewel.

ik dacht namelijk dat ie iets te schuin stond maar heb het nog niet gemeten. wellicht maakt het wel wat verschil uit als het reserve wiel in de kofferbak ligt, en de tank gevuld is. want die is namelijk helemaal leeg. bedankt voor de tip!

de clio is ook vandaag nog niet gestart. de uitlaat past er niet fijn onder. dus dan maar een andere middelste buis van rvs gebruiken. de katvervanger zit er aan vastgelast dus die moet eerst even ertussenui geslepen worden morgen.

het to do lijstje:

- 2 stukjes lassen
- remmen ontluchten
- uitlaat monteren
- versnellingsbak vullen
- luchtfilter monteren
- koelvloeistof
- alles nogmaals nakijken
- spatborden+beschermkappen
- bumper monteren
- motorkap monteren
- xenon monteren
- devil groep N lassen
- pookknop monteren
- benzineontluchtingstankje monteren

nog best wat te doen, maar het einde komt langzaam in zicht :)
Mischien een tip, ik weet niet hoe het er bij een clio van onder uitziet..
Maar ik had last van een hangende uitlaat bij mijn 5je..
Daar heb ik met wat klein materiaal een uitlaatklem en een ophangrubber de volgende oplossing voor gevonden..
ik heb iets anders gemaakt nu. ik heb zo'n halve uitlaatklem gebruikt. het gedeelte waar de draad opzit, schroef je vast aan de carrosorie, het andere deel met draad hang je de rubber aan :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

hier nog even wat plaatjes.

helaas past het hitteschild bij de uitlaat achter er niet precies onder. daar moet morgen nog even een randje af worden gedremeld :p

de uitlaat ziet er netjes uit al zeg ik het zelf. het stralen van de 2 uitlaten kostte 35 euro, de spuitbus 11.

Afbeelding
Afbeelding

beetje bewogen foto (0)
Frits Clio 16v

Nieuw gekocht, die hitteschilden?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

nee,

het zijn zinken bakken. die kun je even met borstel op je boormaschine schoonschuren. dan kun je er een speciale zinkprimer overheen smeren. en om het af te maken gebruikte ik dezelfde lak waar ik het uitlaatspruitstuk mee heb gespoten.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

vandaag zat het flink tegen.

het hitteschild passend maken bleek nog het minste werk. ik heb geprobeerd om de oude devil middendemper gebruiksklaar te maken. de katvervanger zat ertegenop gebakken (N) dat werd veel slijpen en met de afbraamschijf eraan gaan. de flens is niet echt plat dus er zullen ook wel 2 pakkingen met veel smurrie tussen moeten.

verder zit er 5 liter koelvloeistof in, de rest komt wel met starten. ik had net te weinig atf voor in de stuurbekrachtiging, morgen ook maar even nieuwe halen.

helaas is er door de uitlaat geen tijd meer geweest om de remmen te ontluchten en al het andere kleine werk. wel nog maar wat kleine beugeltjes gemonteerd zodat dat ook geen afkeur kan veroorzaken.

morgen dan maar remmen ontluchten, en voor de rest doe ik maar geen toezeggingen meer over starten :p (0)
Plaats reactie