Sturen Clio 16v
-
Na ongeveer een maandje geleden mijn MOMO stuur erin te hebben geplaatst, hoor ik nu als ik links de bocht omga, een stevig piepend/krakend geluid.. wat zou dit kunnen zijn? Kan dit aan het stuur liggen, of aan de homokineet ofzo.. heb hier weinig kaas van gegeten 

'91 Renault Clio 1.8 16v "Streetfighter Edition" work is still in progress
-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
Veerpootlagertje?
Die van mij zijn net vervangen, hoorde ook een krakend geluid laatst toen ik op de parkeerplaats van het werk de auto achteruit draaide..
Afhankelijk van in welke 'positie' het lager stond, trok ie ook soms lichtjes aan het stuur (kan flink erger worden naarmate de lager meer versleten is)
En ik heb het een paar keer gehad, dat het lager bleef hangen. Dan ben je dus in een bocht aan het sturen, en de auto volgt lekker de bocht mee.. ook als je eigenlijk weer rechtuit wil
Een ruk aan het stuur helpt dan wel weer.. Dit gebeurt gelukkig niet bij bochten die je met hogere snelheid neemt, zoals op het klaverblad, maar bij grotere stuurbewegingen, die dus altijd met lagere snelheid plaatsvinden.
Dit probleem heb ik zowel met m'n vorige auto (Renault 19) als met deze Mégane al gehad.. Komt deels doordat zo'n lager gewoon slijt, en deels omdat (regen)water vrij eenvoudig bij het lager kan komen
Die van mij zijn net vervangen, hoorde ook een krakend geluid laatst toen ik op de parkeerplaats van het werk de auto achteruit draaide..
Afhankelijk van in welke 'positie' het lager stond, trok ie ook soms lichtjes aan het stuur (kan flink erger worden naarmate de lager meer versleten is)
En ik heb het een paar keer gehad, dat het lager bleef hangen. Dan ben je dus in een bocht aan het sturen, en de auto volgt lekker de bocht mee.. ook als je eigenlijk weer rechtuit wil

Dit probleem heb ik zowel met m'n vorige auto (Renault 19) als met deze Mégane al gehad.. Komt deels doordat zo'n lager gewoon slijt, en deels omdat (regen)water vrij eenvoudig bij het lager kan komen

-
kijk eens aan
, kan dus gewoon een simpel lagertje zijn
bij het uitsturen hoor ik er trouwens niets meer van, is puur bij het flink insturen

bij het uitsturen hoor ik er trouwens niets meer van, is puur bij het flink insturen

'91 Renault Clio 1.8 16v "Streetfighter Edition" work is still in progress