Op zoek naar cheapass beginnersonderdelen

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
Htt-Thalan

Hallo allemaal :)

Ben nieuw lid, nadat ik een maandje geleden een Renault 19 RN 1.7 uit '93 heb gekocht, grijs metallic. Is al een oud beestje en goed gebruikt met nu 246.000 op de teller, maar hij loopt en rijd nog heerlijk.

De auto heeft me bij een Bovag goedgekeurde garage 800 euro gekost, inclusief APK tot eind 2007.

Het is niet veel geld, dus het kleine beetje werk dat ik er aan wil doen moet niet teveel kosten. Ik wil andere velgen, want de standaard dichte wieldoppen zijn zo lelijk, en als het kan, een spoiler, in dezelfde kleur.

Daarbovenop (of liever, eronder) zou ik een andere uitlaat willen, puur om er een mooier geluid uit te halen, en als dat helpt voor de performance, ook een ander luchtfilter.

Mijn vraag is dus eigenlijk tweeledig - wie heeft dergelijke onderdelen te koop, en is het financieel interessant om deze dingen nog aan te schaffen voor deze auto?

Zou het liefst een kant en klare Coupé 16v uitvoering kopen maar ben bang dat ik een kat in de zak koop wat betreft slijtage en onderhoud, ze schijnen vaak afgetrapt te zijn.
Htt-Thalan

Heb onderhand jullie markt ook gevonden :P

http://www.renault-tuning.com/markt/shwad.php?i=3652

Past deze denken jullie?
Riël
Über-Spammer

Ben bang dat t wat aanpaswerk wordt.
In grote lijnen wel, en met wat geknutsel krijg je alles wel pas.

Een complete 16v uitlaatlijn is misschien een optie, vanaf de kat? Dan past die demper wel gewoon neem ik aan.

Wil je voor verlagen, dan koop je een setje veren, of 2 16v veerpoten. Deze vind je met gemak hier, en is relatief weinig werk. Eventueel verlaag je die. Achter verlagen door m iddel van torsieassen, dat kost verder niets, kun je zelf 'versleutelen', zoek maar eens op dit forum hoe dat in zijn werk gaat.

De velgen kun je tot 16" probleemloos monteren, een setje is ook zo gevonden. Dan ben je toch n end he :) Motorisch zou ik er eigenlijk geen geld aan uitgeven, de performance is zoals ie is, en vooral niet veranderen bij deze motor :)
Htt-Thalan

Riël Notermans schreef:Ben bang dat t wat aanpaswerk wordt.
In grote lijnen wel, en met wat geknutsel krijg je alles wel pas.

Een complete 16v uitlaatlijn is misschien een optie, vanaf de kat? Dan past die demper wel gewoon neem ik aan.
Dus als ik een andere demper wil, kan dat alleen als de hele uitlaat vervangen wordt? Het gaat me dan eigenlijk vooral om het geluid.
Wil je voor verlagen, dan koop je een setje veren, of 2 16v veerpoten. Deze vind je met gemak hier, en is relatief weinig werk. Eventueel verlaag je die. Achter verlagen door m iddel van torsieassen, dat kost verder niets, kun je zelf 'versleutelen', zoek maar eens op dit forum hoe dat in zijn werk gaat.

De velgen kun je tot 16" probleemloos monteren, een setje is ook zo gevonden. Dan ben je toch n end he :) Motorisch zou ik er eigenlijk geen geld aan uitgeven, de performance is zoals ie is, en vooral niet veranderen bij deze motor :)
Kan de motor daar slecht tegen dan? Is een luchtfilter nuttig? Velgen moet idd niet al te moeilijk zijn, ik heb een krik en een dopsleutel erbij :P
Bad Mastard

het is niet dat de motor het niet aankan, maar om daar veel vermogen uit te krijgen gaat al gouw in de €€€ lopen ;)
Riël
Über-Spammer

En die hele uitlaat, dan hangt het gewoon netjes, hoef je die 'goede' remus niet te verbouwen, en is relatief goedkoop. (Zo'n 16v systeempje haal je ook op elke straathoek op ;) )
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Htt-Thalan

Ok.. dus een luchtfilter alléén, gaat mij geen merkbare prestatiewinst opleveren. En de reden om een compleet uitlaatsysteem te nemen is puur omdat de remus einddemper aangepast moet worden om op mijn gewone uitlaat te passen.

Duidelijk :)

Ok, wie heeft er een leuk setje velgen/banden en een uitlaatsysteempje met een zware broem te koop? :P

Oh, en de spoiler niet te vergeten.
Riël
Über-Spammer

Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Bad Mastard

Htt-Thalan schreef:Ok.. dus een luchtfilter alléén, gaat mij geen merkbare prestatiewinst opleveren. En de reden om een compleet uitlaatsysteem te nemen is puur omdat de remus einddemper aangepast moet worden om op mijn gewone uitlaat te passen.

Ok, wie heeft er een leuk setje velgen/banden en een uitlaatsysteempje met een zware broem te koop? :P

en voor die spoiler gewoon ff op de sloop kijken, staan er zat en kost geen drol...
Htt-Thalan

Bad Mastard schreef:
Htt-Thalan schreef:Ok.. dus een luchtfilter alléén, gaat mij geen merkbare prestatiewinst opleveren. En de reden om een compleet uitlaatsysteem te nemen is puur omdat de remus einddemper aangepast moet worden om op mijn gewone uitlaat te passen.

en voor die spoiler gewoon ff op de sloop kijken, staan er zat en kost geen drol...
Weet iemand een sloop in breda of omgeving die aan renault doen? Dan ga ik daar eens naar bellen!
Bad Mastard

geen idee, ik woon daar niet echt in de buurt, maar ik zou zeggen: telefoongids.nl? en dan zoeken op de renault sloop...
Plaats reactie