
Sinds kort heb ik een R5 GTT phase1
Hij heeft ca. 167.000km op de teller staan (of dit klopt is maar de vraag)
Op dit moment draait de turbo ca. 0,8/0,9 bar (was al toen ik hem kocht)
Voor zijn leeftijd ziet hij best goed uit, weining krokante plekken en de motor loopt netjes.
Dit is mijn tweede GTT (de vorige was mijn eerste auto). Toen was ik nog student en uiteindelijk was deze auto niet de juiste keuze voor een student.
Maar nu naar ca. 6 jaar heb ik weer mijn betaalbare droomauto

Zo zag hij eruit toen ik hem had opgehaald.
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... 7%2812.jpg[/img]
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... 82%7E5.jpg[/img]
De volgende dingen zijn gedaan/vervangen:
- Lage themperatuurs sensor
- Lage themperatuurs thermostaat
- Nieuwe koelvloeistof
- Nieuwe olie + filter
- Nieuwe bougies
- Verlaagd d.m.v. phase 2 veerpoten ca. -60mm (Apex dempers en veren)
- Cup systeem
- Klep intercooler vastgezet en er een band omheen geplaatst
Zo ziet hij er nu uit na het verlagen
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... 82%7E0.jpg[/img]
De to do lijst is erg lang, maar hier een klein overzichtje voor de korte termijn:
- polysport bussen monteren
- stuurkogel vervangen
- stalen remleidingen monteren
- veerpootbrug plaatsen
- versterkte koppaking + kopbouten plaatsen
- alle pakkingen, keringen en mogelijk lagers vervangen
- kleprubbers vervangen + kleppen stellen
En nog veel meer.
Uiteindelijk moet deze GTT geheel opgeknapt worden, motorisch, extrieur en interieur.
Ik ben ondertussen van allerei onderdelen aan het verzamelen om mijn GTT'tje weer als nieuw te krijgen en er nog lang plezier van te hebben

Aangezien dit een auto voor erbij is, zal dit alles ongeveer een jaar of drie gaan duren (dat is in iedergeval mijn planning