Beste mensen,
Mijn clio heeft al een tijdje (lees een jaar) regelmatig een probleem met zijn koppeling, eerst ging het schakelen naar zijn achteruit gepaart met behoorlijk tanden poetsen.
Vorige week brak mijn koppelingskabel en is de auto weggesleept naar de dealer. Hier is de koppelingskabel en het koppelingspedaal vervangen.
De auto heeft het 3 dagen goed gedaan, maar nu is het probleem weer terug. Ik kan 500 meter goed koppelen en daarna blijft er iets "plakken".
Als ik na 500m de koppeling laat opkomen, dan grijpt hij gelijk aan, dus direct na 1 mm, normaal is dit een paar cm. Het probleem is dus dat de auto niet meer goed kan ontkoppelen. Vandaag moest ik zelfs moeite doen om de bak in zijn 1e versnelling te zetten.
Ik ga morgen verhaal halen bij de dealer, maar wat zou het kunnen zijn??
Het rare vind ik dat hij het soms opeens wel weer goed doet, zou de kabel soms kunnen klemmen, of is er een probleem met de veer in de bak?
Help!
Clio RSi koppelingsprobleem
-
- Contacteer:
Zou het niet kunnen zijn dat je
koppelingsplaten blijven kleven
aan elkaar en dat daar de problemen
vandaan komen ???
Grtzz Tony

koppelingsplaten blijven kleven
aan elkaar en dat daar de problemen
vandaan komen ???
Grtzz Tony

-
Denk dat het in je koppeling zelf zit, dat die niet vrijkomt. Waarom niet? Weet ik niet, moet je de koppeling checken.
Heb laatst een koppeling vervangen waarvan een dempingsveer gebroken was, waardoor de koppeling af en toe niet vrijkwam en er niet te schakelen was.
Jouw probleem lijkt hier ook erg veel op.
Heb laatst een koppeling vervangen waarvan een dempingsveer gebroken was, waardoor de koppeling af en toe niet vrijkwam en er niet te schakelen was.
Jouw probleem lijkt hier ook erg veel op.
-
hallo ik heb op dit moment ook het zelfde als de motor uit is koppelt hij grandioos en zodra de motor gestart is dan krijg ik hem zeer moeilijk of helemaal niet in zijn versnelling.
het is ook begonnen met in zijn achteruit en nu doet alles erg stroef en het lijkt of hij niet ontkoppelt bij het intrappen en je moet bijremmen anders rijd hij heel zachtjes weg in zijn 1.
De koppeling zit heel erg diep wat nog nooit geweest is, enkel weken geleden zat hij veel hoger en ging hij wel erg zwaar met intrappen.
wat kan dit zijn ???
en hoe kom je hierbij ?
en wat dan tevervangen
teun.
het is ook begonnen met in zijn achteruit en nu doet alles erg stroef en het lijkt of hij niet ontkoppelt bij het intrappen en je moet bijremmen anders rijd hij heel zachtjes weg in zijn 1.
De koppeling zit heel erg diep wat nog nooit geweest is, enkel weken geleden zat hij veel hoger en ging hij wel erg zwaar met intrappen.
wat kan dit zijn ???
en hoe kom je hierbij ?
en wat dan tevervangen
teun.
Je kan de kabel wat strakker zetten, door wat met het mechanisme aan het pedaal te frutsen, maar het kan goed zijn dat je drukager/drukgroep gewoon versleten is.