ACT: Clio16V I

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
DarkAngel
Contacteer:

heeft iemand nog 2 stekkertjes liggen van de stadslichten
ik bedoel daarmee dat witte stekkertje waar je je stadslampje in moet douwen
ik heb een clio 16v uit 92 ik weet niet of daar verschil in zit kwa bouwjaren

pm maar ff als je er 2 heb liggen

greetzzz
Jean-Paul-S
Über-Spammer

moet je anders ff posten op rtc verkoop. daar zal vast wel iemand zijn met een kabelboom waar het af kan.
DarkAngel
Contacteer:

J-P-S schreef:moet je anders ff posten op rtc verkoop. daar zal vast wel iemand zijn met een kabelboom waar het af kan.

hey j-p-s

wacht nog op foto's van je velgen 8)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

oeps, word straks in orde gemaakt. ik heb al een foto op de pc staan maar ben nu even op het werk. foto komt eraan straks :)
DarkAngel
Contacteer:

J-P-S schreef:oeps, word straks in orde gemaakt. ik heb al een foto op de pc staan maar ben nu even op het werk. foto komt eraan straks :)

is goed

pm de foto's maar als je thuis ben

greetzzzz
jiggy
Contacteer:

ben vanmorgen op de snelweg weer m'n buitenste achter remblokje verloren :( terwijl die op de goede manier vast zat. nou was mijn idee om over de remklauw en stukje velgspaak vast te lassen(pikken) zodat de blokje er niet meer uit kunnen vallen. is dat mogelijk of beweegt de klauw naar binnen als je remt? op de foto staat een beetje het idee.

[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... 0862~0.jpg[/img]
Haas
Car: Megane RS

vent, er zit geen spietje in.....

kortom, logisch dat ze eruit donderen |:
jiggy
Contacteer:

Haas schreef:vent, er zit geen spietje in.....

dat was de oude foto :wink: met de nieuwe remblokken zat het spietje en de veertjes erop, maar kan nog niet zeggen dat ik dat nou zo'n mooi systeem vindt.
Laatst gewijzigd door jiggy op do 29 mar 2007 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
leeroy

bij die achterschijven als je die los hebt gehad moet je dan dat lager ook weer afstellen?
Haas
Car: Megane RS

jiggy schreef:

dat was de oude foto :wink: met de nieuwe remblokken zat het spietje en de veertjes erop, maar kan nog niet zeggen dat ik dat nou zo'n mooi systeem vindt.
als het op de juiste manier vast zit, KAN het er niet uitvallen....!!!!!!!
jiggy
Contacteer:

leeroy schreef:bij die achterschijven als je die los hebt gehad moet je dan dat lager ook weer afstellen?
remcilinder bedoelje?
jiggy
Contacteer:

Haas schreef:
jiggy schreef:

en toch is het gebeurt nu al de tweede keer, maar is het mogelijk om m'n idee uit tevoeren? heb namelijk geen zin om weer dit geouwehoer mee te maken.
leeroy

nee als je b.v de schijf vervangt en je de nieuwe met een nieuw lager erin monteerd moet je dan dat lager ook afstellen of kun je die gewoon
vastezetten
jiggy
Contacteer:

leeroy schreef:nee als je b.v de schijf vervangt en je de nieuwe met een nieuw lager erin monteerd moet je dan dat lager ook afstellen of kun je die gewoon
vastezetten
dat wiellager moet je er gelijk goed inpersen. en dan kun je alles weer monteren.
Arjen

jiggy schreef:
Haas schreef:
jiggy schreef:

en toch is het gebeurt nu al de tweede keer, maar is het mogelijk om m'n idee uit tevoeren? heb namelijk geen zin om weer dit geouwehoer mee te maken.
Ik zou toch eerst eens even heel goed kijken of je de blokken wel goed monteert. Want het lijkt me sterk dat Mr renault het zo ontworpen heeft dat je blokken er zo uit flikkeren.

Zoek eens op Hbase.nl naar een bevestigingssetje voor de remblokken en kijk of al deze onderdelen ook bij jouw Clio aanwezig zijn. Ik zie op de foto namelijk ook de wat grotere veren niet aan de blokken zitten.
Laatst gewijzigd door Arjen op do 29 mar 2007 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
leeroy

wil dat setje achterschijven van k-tec gaan kopen en daar zitten de lagers al in geperst dus die kan ik er dan meteen opzetten zonder al te veel werk... (Y)
jiggy
Contacteer:

leeroy schreef:wil dat setje achterschijven van k-tec gaan kopen en daar zitten de lagers al in geperst dus die kan ik er dan meteen opzetten zonder al te veel werk... (Y)
als de lagers er al in zitten moet dat geen probleem zijn.
jiggy
Contacteer:

Arjen schreef:
jiggy schreef:
Haas schreef:
jiggy schreef:

Ik zou toch eerst eens even heel goed kijken of je de blokken wel goed monteert. Want het lijkt me sterk dat Mr renault het zo ontworpen heeft dat je blokken er zo uit flikkeren.
nee tuurlijk dat snap ik, maar bij de eerste keer gebeurde het ook terwijl ik toen nog nooit aan de remblokken heb gezeten. en heb de tweede keer de blokken echt zo erin gezet zo als het moet. zal morgen nog een keer weer een nieuw blokje erin zetten kijken of dan wel goed is. anders moet ik toch maar eens kijken voor een andere oplossing.
inzetten
Jean-Paul-S
Über-Spammer

maak eens ff een foto als ze erin zitten.

ik doe dat hoekvormig plaatje altijd aan de bovenkant. en het veertje aan de kant van de remzuiger. dus tussen de uitstekende bout en de remtang. kan echt NERGENS meer heen zo. :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

wil dat setje achterschijven van k-tec gaan kopen en daar zitten de lagers al in geperst dus die kan ik er dan meteen opzetten zonder al te veel werk...
is dat wat speciaals?

en die schijf gewoon erop zetten, en met NIEUWE moer monteren. er zit een loctite ringetje aan dus meestal word geadviseerd om die in een keer nieuw te zetten. let ook even op of je achterremklauwen nog soepel van links naar rechts gaan, anders kan een van je remblokken hard gaan slijten.
jiggy
Contacteer:

J-P-S schreef:maak eens ff een foto als ze erin zitten.

ik doe dat hoekvormig plaatje altijd aan de bovenkant. en het veertje aan de kant van de remzuiger. dus tussen de uitstekende bout en de remtang. kan echt NERGENS meer heen zo. :)
ik had het hoekvormig plaatje aan de onderkant zo zat het ook al met de vorige blokken. en die twee veertjes had ik aan de bovenkant van de blokjes vast gezet en dan naar onder stekend. heb je anders een voorbeeld foto hoe het zou moeten?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

k ga eens voor je kijken.

tadaaaa

Afbeelding
jiggy
Contacteer:

zal het eens proberen om het hoekige plaatje boven te doen, maar jij hebt geen veertjes op de remblokken zelf.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

moeten er nog op :)
leeroy

J-P-S schreef:
wil dat setje achterschijven van k-tec gaan kopen en daar zitten de lagers al in geperst dus die kan ik er dan meteen opzetten zonder al te veel werk...
is dat wat speciaals?

en die schijf gewoon erop zetten, en met NIEUWE moer monteren. er zit een loctite ringetje aan dus meestal word geadviseerd om die in een keer nieuw te zetten. let ook even op of je achterremklauwen nog soepel van links naar rechts gaan, anders kan een van je remblokken hard gaan slijten.
nee is niks speciaals zijn gewoon geventileerde achterschijven maar heb net de remmen upgrade kit gekocht van k-tec van de voorzijde en dacht doe ik meteen ook de achterste erbij... :D die klauwen zijn al vervangen eerst links vast geroest, bij apk vervangen toen rechts na een maand of 2 ook kapot precies zoals je zei alleen was het blokje nog wel ok maar de schijf door de hitte gesprongen was "gelukkig" maar van ebc |: die moeren moeten die nog met een bepaald moment vast?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ja ik meen 25kg.

kun je me een foto maken van de binnenkant van de achterste schijven? ben benieuwt of daar een abs ring opgaat :)
leeroy

van die van k-tec? ze doen een set voor 16v met abs en zonder dus ik denk het wel..
Jean-Paul-S
Über-Spammer

cool, hebbe hebbe. wat kosten ze?
-PAZ-
Über-Spammer

Voor de liefhebber

http://www.zeelandnet.nl/prikbord2/adve ... id=1185081

Afgezien van die spoiler wel een leuk ding om te zien. Is al 1000 euro gezakt in prijs sinds de eerste keer dat ie te koop stond
R5GTT. Drive it like you stole it
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ik wil die 4-2-1 devil spaghetti :D
joeri_16V
Car: megane 2

staat ook weeral snel te koop dan, die gast had m nog niet zo gek lang
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ken jij die auto, en weet je welke spaghetti erop zit? de willy of de 4-2-1?
leeroy

J-P-S schreef:cool, hebbe hebbe. wat kosten ze?
anders kijk op deze link http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=200 ik had afgelopen maandag hun fast road big brake kit en hun viper kit besteld en had het donderdag al binnen dus was lekker snel (Y)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ik zie alleen niet of het met of zonder abs is, kijk ik eroverheen (0)
DarkAngel
Contacteer:

ik vind die spoiler wel uber geil :p
best een leukcliotje om te zien
Gesloten