Olie bijvuldop niet open te krijgen

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Plaats reactie
TwinMan

Hallo,

Ik heb net een Twingo van 94 en de olie dop krijg ik niet los.
Met draaien gebeurt er niks en loswippen gaat ook niet. Voordat ik de dop afbreek, weet misschien iemand of er een truukje (I) voor is?

Groet Marcel
Arnoud

daar heb ik ook altijd last van, krijg de dop ook pas los als ik de auto warm heb gereden...
TwinMan

Ha,

Maar moet je die zwarte renault beker draaien of eraf trekken.
Ik heb er al een schroeven-draaier onder gezet, maar ik wil niet teveel kracht zetten.
TheoV
Contacteer:

die zwarte beker met elf op is inderdaad een pest om los te krijgen.. t handigst is als je je luchtfilterhoes verwijderd, gezien je er dan tenminste aan kan.. t is iets van trekken en draaien en wringen..

en k heb er bij de mijne ooit per ongeluk de beker zelf eraf getrokken terwijl het binnenwerk bleef steken. dan maar naar de sloop een andere gehaald :P

t is een tering-systeem waarvan ik hoop dat ze er intussen vanaf gestapt zijn ...

dusja, al wat ik kan zeggen: blijven proberen.... op een gegeven moment komt ie toch gewoon los :)
TwinMan

Ha Theo,

Bedankt voor je bevestiging.
Ik vond het al raar dat bij draaien alleen de beker draait, maar er niks gebeurt. Ik dacht al dat die kapot was.

Bij de nieuwere modellen zit er een andere dop, ik denk met de invoering van de nieuwe moter.
Plaats reactie