Ik ga morgen even met een kameraad kijken naar een Scenic RX4.
Heeft iemand enig idee wat de zwakke punten zijn van deze auto's?
Alvast bedankt
Zwakke punten Megane Scenic RX4
Zijn er ook nog voordelen aan zo'n ding naast dat het er leuk uitziet?
Ligt het verbruik veel hoger?
Het gaat trouwens om een dieseltje. Het ding zal zo af en toe een aanhanger met zweefvliegtuig moeten trekken.

Ligt het verbruik veel hoger?
Het gaat trouwens om een dieseltje. Het ding zal zo af en toe een aanhanger met zweefvliegtuig moeten trekken.
-
- Contacteer:
motorisch en mechanisch niet anders dan een gewone scenic qua onderhoud alleen een uitgebreidere aandrijving
dus ja letten op onregelmatig lopen
koelvloeistof niveau
kleur koelvloeistof
distributie op tijd gedaan 5 jaar of 120 d
gevoel in stuurinrichting
enz enz
automaat (als die er al is in combi met 4 wd ) laten staan
dus ja letten op onregelmatig lopen
koelvloeistof niveau
kleur koelvloeistof
distributie op tijd gedaan 5 jaar of 120 d
gevoel in stuurinrichting
enz enz
automaat (als die er al is in combi met 4 wd ) laten staan
-
- Contacteer:
en de banden zijn duur !
Ik rijd ongeveer al een jaartje rond met een RX4
Ik ben er voorlopig heel tevreden over maar je krijgt hem niet onder de 8L op 100km.
Als ik je nog 1ding kan aanraden koop geen met leder interieur.
De kwaliteit van het leer trekt echt op niets.
Ik woon in een dorp waar ik nog veel gebruik kan maken van veldbaantjes en daarvoor is de 4X4 echt interessant. Maar voor het echte off road werk zou ik hem niet aanraden.
Mijn daeler heeft een klant gehad die zijn deur niet meer open kreeg na het rijden van off road. Het chassis had zich gezet. Het is tot slot van rekening nog altijd maar een gewone megane scenic!
Ik ben er voorlopig heel tevreden over maar je krijgt hem niet onder de 8L op 100km.
Als ik je nog 1ding kan aanraden koop geen met leder interieur.
De kwaliteit van het leer trekt echt op niets.
Ik woon in een dorp waar ik nog veel gebruik kan maken van veldbaantjes en daarvoor is de 4X4 echt interessant. Maar voor het echte off road werk zou ik hem niet aanraden.
Mijn daeler heeft een klant gehad die zijn deur niet meer open kreeg na het rijden van off road. Het chassis had zich gezet. Het is tot slot van rekening nog altijd maar een gewone megane scenic!