Siempie`s Clio`s + Twingo

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Siempie
Berichten: 1295
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 20:19
Locatie: Oosterwolde, Fryslân

Hallo, ik ben Simon, voor vrienden en kennisen beter bekend als Siempie.
Ik kom uit het schitterende Oldeberkoop, in Friesland. Ben al weer 20, en leer voor ict beheerder aan het friesland college (mbo)

Ik ben al enige tijd (1,5jaar) trotse eigenaar van een witte clio RL uit 92.

wat kleine aanpassingen aan gedaan:

clio 16v intereur (geen dash)
achter 5 cm verlaagd
15inch velgen van en clio uit 2003 er onder.
phase 2 achterlichten en midden strip

verder een kleine subwoofer van jbl

wensen zijn nog om hem voor te verlagen en witte 16v bumpers

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Siempie op do 4 feb 2010 10:14, 14 keer totaal gewijzigd.
Marcus
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 27 jan 2006 19:29
Locatie: Hellevoetsluis

Welkom :)
Het wordt nog druk met Friezen. :D
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

Welkom Simon, we komen je vast binnenkort nog wel eens tegen (Y)


Marcus schreef: Het wordt nog druk met Friezen. :D
nog even en er komt een fries gedeelte :wink:
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Welkom, staat niet slecht zo die wielen (Y)
Dennis_16v
Berichten: 1082
Lid geworden op: zo 25 jun 2006 22:10
Locatie: Roermond, Limburg

Welkom, leuke clio joh :)
Siempie
Berichten: 1295
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 20:19
Locatie: Oosterwolde, Fryslân

Thank you, Thank you, far to kind.

en ja, die velgen vond ik zelf wel een goed idee (gejat van een fransman)

Tjsa en wat die friezen betreft, wait till hell freezes over (dan hebbe we weer 11 steden)


PS, auto was origineel toen ik hem kocht, heb er helaas geen foto`s meer van.
NCU
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 10:21
Locatie: Helmond
Contacteer:

Welkom, mooie Clio! :)
Siempie
Berichten: 1295
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 20:19
Locatie: Oosterwolde, Fryslân

NCU schreef:Welkom, mooie Clio! :)

Ik heb die dag an ook 5 uur staan poetsen.

eerst helemaal wassen
toen helemaal poetsen met commadant 4
toen weer wassen
toen helemaal in de was gezet
toen de velgen helemaal schoon maken
toen de bumpers weer zwart zien te krijgen.

en dan met zons ondergang nog net een fototje kunnen maken
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

welkom hier, mooie clio!
En misschien kom ik je ook wel een keer tegen
Siempie
Berichten: 1295
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 20:19
Locatie: Oosterwolde, Fryslân

Ik heb gisteren eindelijk een 16v voorbumper opgehaald. Probleem 1: er zit een scheur in

Probleem 2: Hij is blauw.

ben al bezig geweest om alle oude plamuur uit de bumper te halen rondom de scheur. Hij is al eens opgelapt maar dat is dus niet goed gedaan. Ik ben nu van plan om er polyester matjes achter te plakken, en voor de bumper wat afslijpen en daar dan ook polyester op plakken.

Is dat een goede manier?


Foto`s volgen.
Siempie
Berichten: 1295
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 20:19
Locatie: Oosterwolde, Fryslân

Eindelijk weer een update:

1: Foto`s van mijn nieuwe bumper waar nog behoorlijk veel werk aan zit

2: Carkit

3: Eindelijk mn JBL speakers in de hoedenplank

4: spoorverbreders van 15mm per stuk rondom gemonteerd.

en dan nu de foto`s van dit alles:

1:
[img]http://simonmdejong.nl/rtc/bumper/IMG_3482-640.jpg[/img]

[img]http://simonmdejong.nl/rtc/bumper/IMG_3483-640.jpg[/img]

door de 4 gaten zaten popnagels en een stukje aluminium plaat. Plaatje was dwars door gescheurd.

[img]http://simonmdejong.nl/rtc/bumper/IMG_3484-640.jpg[/img]

[img]http://simonmdejong.nl/rtc/bumper/IMG_3485-640.jpg[/img]

2:
[img]http://simonmdejong.nl/rtc/ice/IMG_3486-640.jpg[/img]

3:
[img]http://simonmdejong.nl/rtc/ice/IMG_3487-640.jpg[/img]

4:
[img]http://simonmdejong.nl/rtc/spoorverbred ... 57-640.jpg[/img]

[img]http://simonmdejong.nl/rtc/spoorverbred ... 58-640.jpg[/img]

[img]http://simonmdejong.nl/rtc/spoorverbred ... 63-640.jpg[/img]

Duidelijk nog voor dat ze er tussen zitten

[img]http://simonmdejong.nl/rtc/spoorverbred ... 68-640.jpg[/img]

[img]http://simonmdejong.nl/rtc/spoorverbred ... 69-640.jpg[/img]

[img]http://simonmdejong.nl/rtc/spoorverbred ... 74-640.jpg[/img]

[img]http://simonmdejong.nl/rtc/spoorverbred ... 78-640.jpg[/img]

Het resultaat nadat ze er tussen zijn gezet

[img]http://simonmdejong.nl/rtc/spoorverbred ... 80-640.jpg[/img]

[img]http://simonmdejong.nl/rtc/spoorverbred ... 81-640.jpg[/img]

Ik heb nu alleen het volgende probleempje met de spoorverbreders. Het lijk nu ze er tussen zitten wel of mijn velgen niet helemaal meer in het midden van de as zitten. Ze staan dus een beetje uit het midden. Resultaat is dat hij vrij erg trilt in het stuur. Wat zou ik daar aan kunnen doen? of is het alleen op te lossen met betere spoorverbreders?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Dit ligt aan de spoorverbreders. dit soort spoorverbreders zijn eigenlijk waardeloos. Je moet spoorverbreders hebben met een eigen centrering, dit valt nu helemaal weg. Velg losdraaien en exact in het midden vastzetten zou moeten werken, maar is niet optimaal.

Je krijgt spoorverbreders die je op je naaf schroeft, en je velgen schroef je weer op de verbreder. Dit is eigenlijk 'de manier'. Heb je overigens langere bouten gebruikt?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Siempie
Berichten: 1295
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 20:19
Locatie: Oosterwolde, Fryslân

Ja ik heb langere bouten gebruikt, zo heb ik ze gekocht van TMC16v. Heb hem al een mail gestuurd hoe hij het heeft gehad, anders gaan ze weer in de verkoop.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Een goede set spoorverbreders lap je al gauw 100 euro voor.

Bijv:
http://auto-diversen.marktplaats.nl/ond ... &df=1&fta=


Deze zijn niet voor niets zoveel goedkoper ;)
Siempie
Berichten: 1295
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 20:19
Locatie: Oosterwolde, Fryslân

Ach ja, niet echt over na gedacht (impuls aankoop) en anders kunnen ze altijd nog bij het oudijzer. Maar ja, k heb nu geen zin om ze er ondervandaan te halen. Dus we wachten nog even of er iemand komt met een briljante oplossing en anders haal ik ze er morgen wel weer onder vandaan.
Siempie
Berichten: 1295
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 20:19
Locatie: Oosterwolde, Fryslân

weer even een kleine update.

motor lekt olie, en niet te zuinig ook. Ik weet niet waar het vandaan komt. Kan bij het olie filter zijn, kan ook de pakking van het carter zijn. Ik kan het niet goed zien. Morgen gaat hij eerst bij de garage voor een klein onderzoekje.

dan zijn er nog verdere dingen die moeten gebeuren.

Hij moet binnen kort weer een grote beurt hebben, das alweer 15000km geleden.
Verder zit de distributie er aan te komen.
Ook moeten er nieuwe schijven en blokken op. Miscchien dat het een geventileerd setje wordt. Waarschijnlijk gtt spul misschien toch nog wel 16v spul.
Ik ben begonnen met het schuren van de nieuwe bumpers die ik laatst gekocht heb. Zijn gewoon standaart 16v bumper. Kleur is al wit maar zitten veel krassen en putjes in de bumper. Helemaal overspuiten zal dus moeten.
Het gat in de dorpel moet eigenlijks gelast worden, zo ook de gaten in het front.

en dan is er nog veel meer wat ik wil gaan doen, maar ja geld groeit niet op mijn rug dus dat moet even wachten.

Foto`s volgen snel.

Eerst morgen naar de garage.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Kep ws. nog wel een setje GTT schijven + klauwen liggen voor je.
Schijven moeten wel even afgedraaid worden (beetje roestig hoekje gelegen).
Siempie
Berichten: 1295
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 20:19
Locatie: Oosterwolde, Fryslân

ik ben alleen op zoek naar klauwen met zadels en de hele meuk. Schijven en blokken kosten geen drol dus die wil ik eigenlijks wel nieuw hebben.
Siempie
Berichten: 1295
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 20:19
Locatie: Oosterwolde, Fryslân

Update met betrekking tot het lekken

Auto vanochtend eerst maar es naar de garage gereden en op de brug gezet. Monteur kon zo 1,2,3 ook niet zien waar de motor lekt. Dus eerst het blok even schoon gemaakt aan de onderkant en daarnaa warm gereden. ff kijken waar het vandaan komt.
Het blijkt nu dus de koppakking te zijn. Pakking is lek aan de uitlaat zijde net onder het spruitstuk.

Dat is dus even mooi kloten. Had gehoopt op iets simpelers.

Maar nu de vraag. Moet de clio nu weg of niet. Hij is nog niet afgeschreven dus daarom kan hij niet weg. (is die knoop ook maar vast doorgehakt.)

Nu kan ik het laten doen, maar dat gaat veel centjes kosten. en centjes heb ik niet over dus dan moet ik het zelf maar doen. Dan is het meteen ook de bedoeling om de distributie mee te nemen en even de kleppen te stellen. En als de kloelvloeistof er uit is kunnen we meteen het koel systeem even doorspoelen en een nieuwe thermostaat er in gooien.

Onderdelen lijstje

kleppen deksel pakking
koppakking
trekbouten
dristibutie riem
spanrol
oliefilter
olie
koelvloeistof
thermostaat
thermostaat pakking

Op en aanmerkingen + tips zijn welkom.
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Hmm, klote voor je :~
Ik zou waarschijnlijk de boel ook wel (laten) repareren.
Misschien een andere kop er op gooien, even afwegen of dat goedkoper is..
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Siempie
Berichten: 1295
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 20:19
Locatie: Oosterwolde, Fryslân

kop is volgens mij niets mis mee, het is alleen de pakking. Moet de kop dan ook nog gevlakt worden eigenlijks?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Je kan em even nameten met een rij of op een vlaktafel en kijken wat je eronder kan krijgen aan voelermaten. Maarja ff vlakken is gewoon wel verstandig. Kost meestal 30-40 euro. Wat ook nog wel een overweging waard is om gewoon een ander blok erin te hangen.


Als je trouwens nog klauwen zoekt, kep iig nog een setje klauwen zonder zadels waarvan de rubbers ff vernieuwd moeten worden (of je zet ze over van je oude klauw). Mag je voor nix hebben.
En weet je wat, je kunt die schijven er ook bijkrijgen. Zijn 19,5mm terwijl nieuw 20 is, dus kan makkelijk ff schoongedraaid worden.

Ben ik ook van die zooi af ;)
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

nou Siem t zit even niet mee :nee: sterkte ermee man!!
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Siempie
Berichten: 1295
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 20:19
Locatie: Oosterwolde, Fryslân

Hessel schreef:nou Siem t zit even niet mee :nee: sterkte ermee man!!
ach het valt allemaal wel mee. Onderdelen kosten met ongeveer 230 euro. En mijn eigen uren zijn gratis natuurlijk. Nu nog ff een goed hok vinden om het te doen.

en er is ook nog een plus punt aan het verhaal. Ik heb op de bruk meteen even de bodem kunnen inspecteren inclusief de dorpels. En daar zit gelukkig helemaal geen roest op (op het plekje na wat ik al wist).
ryClio16v
Berichten: 75
Lid geworden op: do 8 mar 2007 20:52
Locatie: Arnhem

wat steven zegt, laat wel ff die kop vlakken.
kost je minder als gekloot achteraf. en snap het financieel wel (ben ook student) maar zou het tog wel doen..

klote man
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

ik heb een setje gtt fusees met zo goed als nieuwe lagers schijven en blokken
maar idd ook wel ff in hoekje gelegen
Siempie
Berichten: 1295
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 20:19
Locatie: Oosterwolde, Fryslân

die remmen kunnen eerst wel weer even wachten.

zit nu eerst met dat blok in mn clio.


Ik had nog een ander idee. Blok wat er nu in ligt is een 1.2 met 175.000 kilometer op de teller. Ik kan er nu een 300 euro tegen aan gaan gooien, of ik kan een ander blok regelen. Iets met wat minder kilometers.

MAAR, ik kan er ook een 1.4 in zetten. :bang:

bij mijn weten hoeft er dan bijna niets aangepast te worden. ophang punten zijn hetzelfde dacht ik. Aandrijfassen ook. en volgens mij nog wel meer spul. Zit alleen met de ecu en spruitstukken. Maar motoren zijn wel van hetzelfde type. Scheel wel weer 20 pk.

Vraag is dan weer: Hoe moet dat met de apk en met de verzekering.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

maakt niet uit. je mag een x percentage qua vermogen stijgen, en je aantal cilinders moet gelijk blijven. dat is geen probleem verder.

succes met ombouwen :)
Siempie
Berichten: 1295
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 20:19
Locatie: Oosterwolde, Fryslân

maar zou 33% ook mogen (van 60 naar 80 pk)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

jup
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Siempie schreef:MAAR, ik kan er ook een 1.4 in zetten. :bang:
Met turbootje :smoke: ?
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

dan zou je hem officieel moeten laten herkeuren omdat je pk's echt hoger zijn.
Siempie
Berichten: 1295
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 20:19
Locatie: Oosterwolde, Fryslân

ik denk dat ik de 1.2 er maar in hou, scheelt weer heel veel gedonder.
Bij een nieuw blok weet je natuurlijk ook niet helemaal wat je koopt, en hoeveel hij precies heeft gelopen. Misschien moet de distributie daarvan ook nog vervangen worden.

we gaan dus even lekker een dag aan het sleutelen. :pompomcrazy:

Rest mij nog 1 vraag. Moet de kop ook gevlakt worden, zo ja quanta costa?
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

nee hoeft niet.

gewoon nieuwe koppaking en klaar.
Siempie
Berichten: 1295
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 20:19
Locatie: Oosterwolde, Fryslân

dat scheelt weer. Nu hoef ik dus alleen de kop er af, pakking er tussen en weer dr op draaien (wel met nieuwe bouten) en de dristibutie nog ff vervangen. Als ik nog tijd over heb ff kleppen stellen (al in geen 90000 km gedaan volgens mij) en ff het koel systeem doorspoelen omdat mijn kachel niet heel erg warm wordt.
Plaats reactie