Clio2 RS Phase1 : stuiterende achterkant?

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Epsilon

Beste Dames en Heren van het Renault-tuning forum.

Ik heb een vraagje met betrekking tot de demping en vering van een ClioRS phase1.

Welk merk schokdempers zitten er standaard achter onder? Momenteel zit er een set Koni Geel dempers onder (voor + achter).

En heeft iemand een foto van de veren + dempers aan de achterkant?

Waar zou dit gestuiter aan kunnen liggen? De achterkant is namelijk wel enorm stug, net of alle demping uit de banden moet komen ;).

Wie kan me helpen? Wie heeft zn clio RS verlaagt met dit effect ?
Laatst gewijzigd door Epsilon op di 27 mar 2007 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
pierre

standaard dempers kun je bij renault krijgen, meestal zijn dempers elders gekocht beter bv. monroe reflex of koni geel.
Epsilon

Sinds nog niet zo heel lang ben ik eigenaar van een Clio RS :). Echter ben ik niet te spreken over het gestuiter van de achterkant. De voorkant is stug zoals hte hoort, maar de achterkant is gewoon niet normaal.

Wie weet waar dat aan zou kunnen liggen? Zou de torsiestaaf verzet zijn?

Ik ben er nu achter dat er bij mij voor en achter Koni Geel onder ligt. Als ik de foto's bekijk zijn dat ook geen originele veren. Wie kan hier uitsluitsel over geven?

Aantal foto's van hoe het er nu uit ziet :

[img]http://members.home.nl/epsilon/clio/demping1.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/epsilon/clio/demping2.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/epsilon/clio/demping3.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/epsilon/clio/demping4.jpg[/img]
Maus

Als je Koni geel er onder hebt zitten, kan je die naar mijn weten in hardheid instellen.
Moet je ff gaan spelen met de instellingen daarvan.

Veren lijken mij ook inderdaad niet standaard, meen dat er standaard zwartkleurige exemplaren onder zitten.
Tom
Moderator
Car: MB

achter dempers zijn idd als het goed is in hardheid verstelbaar. Moet je ze er wel voor onderuit halen. Ziet er overigens aardig roestig uit, dat koni spul....
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Bart V

Zelfs met de koni's op de zachtste stand zal het stuiterige (welliswaar iets minder) blijven, dat is nou eenmaal de eigenschap van een gele koni demper.
koentje85

had op mijn vorige auto ook koni geel achter.
Deze zijn inderdaad in hardheid instelbaar, en dat deze
stuiteren, tsja....dat hoort erbij natuurlijk. Geeft je wel
een geweldige wegligging!
le mouton noir (sandy)
Contacteer:

ligt het nou aan mij of is deze veer gebroken?
[img]http://members.home.nl/epsilon/clio/demping2.jpg[/img]
de winding hoort toch ergens in te vallen?
pierre

volgens mij niet gebroken, als het stuitert kun je de schokdempers overal gratis laten testen.

als de schokdempers ok zijn, kun je achter bijvoorbeeld originele renault veren laten plaatsen, maar kans dat de wagen hoger komt te liggen, denk dat deze rode verlagingsveren zijn. ( -3 cm )
Epsilon

Hoe wordt een Clio 2(RS) verlaagt? Slechts met veren? Of moet de torsiestaaf ook verzet worden ?
koentje85

mijne is verlaagd met veren, rijdt super verder :)
Robke
Car: Lexus IS250

Epsilon schreef:Hoe wordt een Clio 2(RS) verlaagt? Slechts met veren? Of moet de torsiestaaf ook verzet worden ?
Een Clio 2 heeft geen torsieas voor zover ik weet.
Robke
Car: Lexus IS250

Bart V schreef:Zelfs met de koni's op de zachtste stand zal het stuiterige (welliswaar iets minder) blijven, dat is nou eenmaal de eigenschap van een gele koni demper.
Ik heb nu ook gele Koni's onder m'n auto zitten, maar stug vind ik het absoluut niet.
baszos

of of he niet en en ;-)

clio 2 veren clio 1 weer torsie :wink:
Megane Coupe Sport '00
Yamaha R6 '03
Maus

Tom schreef:achter dempers zijn idd als het goed is in hardheid verstelbaar. Moet je ze er wel voor onderuit halen. Ziet er overigens aardig roestig uit, dat koni spul....
Nu is 't voor mij een poos geleden, maar volgens mij kan je er gewoon vanuit de kofferbak bij, toch?
Tom
Moderator
Car: MB

Robke schreef:
Bart V schreef:Zelfs met de koni's op de zachtste stand zal het stuiterige (welliswaar iets minder) blijven, dat is nou eenmaal de eigenschap van een gele koni demper.
Ik heb nu ook gele Koni's onder m'n auto zitten, maar stug vind ik het absoluut niet.
alles goed gegaan met verlagen :wink: :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Epsilon

Maus schreef:
Tom schreef:achter dempers zijn idd als het goed is in hardheid verstelbaar. Moet je ze er wel voor onderuit halen. Ziet er overigens aardig roestig uit, dat koni spul....
Nu is 't voor mij een poos geleden, maar volgens mij kan je er gewoon vanuit de kofferbak bij, toch?
Als ik de site van Koni er op na lees, zou je inderdaad niet de dempers eronderuit hoeven schroeven. Dat gaan we dus mooi even proberen :)

Ik hou jullie op de hoogte van het resultaat!
Maus

Volgens mij moet je, als die er nog zitten, die rubberen afdekdoppen ff loswippen en je kan er bij.
Jaap J.

Ik heb ook gele Koni's, geen idee of die auto verder verlaagd is, en ik heb nergens last van. Hij is stug, maar stuiteren doet ie zeker niet. Vreemd dat anderen dat wel hebben zonder er verder andere dingen mee uit te spoken?!
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Zoals je nu wel snapt heb je geen standaard Renault spul. Op de foto lijkt hij inderdaad verlaagd. De rode veren zien er ook wel uit als verlagingsveren. Zolang je niet weet wat voor veer dit is kun je ook niet inschatten off het hieraan ligt of aan de demper toch? (tenzij je een echte kenner bent.)
(Weet er niet veel van, maar mijn (originele) dempers achter moeten mogelijk eens worden vervangen, dus nieuwsgierig.)
Epsilon

Klopt, kan nu inderdaad niet inschatten of het aan de dempers of aan de veren ligt. Morgen ga ik het proberen, vandaag ben ik de hele dag bezig geweest met het zoeken en verhelpen van rammeltjes.

Momenteel gedaan:

- Afdekklepje zekering kastje
- Zwarte afdekplaat achterklep

- B stijl rechts (boven en onder)
- Strip boven rechter achterraam
- Geheel rechter achter paneel
- Rechter Flessen houder achter (waar ook speaker achter zit)

Nu moet nog:

- B stijl Links (boven en onder)
- Strip boven Linker achterraam
- Geheel Linker achter paneel
- Linker Flessen houder achter (waar ook speaker achter zit)
- Voordeuren

De klipjes waarmee de panelen vastgeklikt zitten zijn voor het grootste deel de boosdoener. De "bolletjes" (in chasis) zitten nu vastgeplakt met "cell-pack" plakband en de andere kant (waar het bolletje dus in valt) zit er een stukje fietsband tussen.

Waar de panelen het chasis raken zit neopreen foam geplakt nu (uiteraard allemaal onzichtbaar). Wat een verschil!!!
Plaats reactie