Motor temperatuur te laag

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
jcrucq

Sinds kort in het bezit van een R19 16V Cabrio phase 1. Wat ik merk tijdens het rijden is dat de motor niet op temperatuur komt, hij komt niet boven het eerste streepje. Dus thermostaat vervangen + koelvloeistof, dit maakt niets uit, temp blijft laag. Als ik lang in de file sta, dan loppt ie wel op totdat de fan aanslaat.

Wat zou dit kunnen zijn?
Haas
Car: Megane RS

sensor kaduuk?? Er zitten er twee in je thermostaathuis. Ff uitmijn hoofd zeg ik dat de achterste (dus kant schutbord) kapot is. De voorste van de twee is voor de ECU meen ik....

Je broer had het er al over. Wordt verder wel netjes warm dus, ook de interieurverwarming?
Mrtn
Car: R5GTT

nou... das weer eens wat anders, dan iedereen die miept over een te hoge temp :)

even aangetekend dat die metertjes suggestief zijn en niet altijd nauwkeurig.
Riël
Über-Spammer

massa op t blok ok?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
tweakp

Mrtn schreef:nou... das weer eens wat anders, dan iedereen die miept over een te hoge temp :)

even aangetekend dat die metertjes suggestief zijn en niet altijd nauwkeurig.
Jup, dat gezeik heb ik ook altijd, hoge temp volgens de meter, maar ondertussen nauwelijks warmte. maar zodra hij toch te warm word slaat de fan keurig aan.
jcrucq

Probleem gevonden.

De elektrische koelvloeistofpomp draaide terwijl de motor draaide. Zodoende werd de net opgewarmde koelvloeistof door de koude radiator gepompt. Stekker losgetrokken en temp is nu wel goed.
Egon

he! nog een cabriorijder (Y)
Plaats reactie