Toerenbegrenzer R5gtt?
Er bestaat volgens mij een toerenbegrenzer voor de Renault 5 GTT. Weet iemand waar deze te koop zijn?
Ze bestaan wel , dat geloo fik ook.
Ik zou 'm eigenlijk willen afkappen bij 6000 tot 6500 max. M'n vriendin kotm er veelal in te rijden en die heeft nog maar net rijbewijs. Een keertje verkeert koppelen bij flink wat toeren kan de boel goed verzieken. Dus vandaar.
De 5gtt is standaard idd. onbegrenst. Als iemand weet hoe ik er een begrenser opkrijg hoor ik het graag.
De 5gtt is standaard idd. onbegrenst. Als iemand weet hoe ik er een begrenser opkrijg hoor ik het graag.
Nouja dat verzieken hoef je niet bang voor te zijn.
Die blauwe gt die ik had trok ik nog wel es door tot 7500 omdat ie daar nog wel wilde, om een of andere reden. Ik weet, t is niet goed, maar stuk gaan is wat anders
Die blauwe gt die ik had trok ik nog wel es door tot 7500 omdat ie daar nog wel wilde, om een of andere reden. Ik weet, t is niet goed, maar stuk gaan is wat anders

tyberium schreef:Ik zou 'm eigenlijk willen afkappen bij 6000 tot 6500 max. M'n vriendin kotm er veelal in te rijden en die heeft nog maar net rijbewijs. Een keertje verkeert koppelen bij flink wat toeren kan de boel goed verzieken. Dus vandaar.
Ik heb die dingen wel eens te koop zien staan hier of daar. Je zou eens kunnen kijken op de site van K-tec of BB performance. Het was volgens mij een engelse firma die dat te koop aanbood
R5GTT. Drive it like you stole it
koop er een rammelbak bij, me vriendin haal over 2 maanden ook haar rijbewijs (als ze beetje schijnt te kunnen rijdentyberium schreef:Ik zou 'm eigenlijk willen afkappen bij 6000 tot 6500 max. M'n vriendin kotm er veelal in te rijden

Toerenbegrenzer zit volgens mij wel in een GTT, maar de meeste hebben de sensor omgedraaid en dan is dei weg als ik me goed herinner.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat de GTT gewoon doorgaat. 7800 RPM is al eens gehaald met die van mij.
Je kunt het op een aantal manieren regelen. Een gewone standard begrenzer. Deze knalt gewoon erin en dat was hem dan.
Een soft-begrenzer. Deze verlaat je onsteking wanneer je het maximale toerental nadert. Hierdoor is je vermogen weg en klimt dit niet meer in toeren.(ook vaak uitgerust met launchcontrol!)
Of een andere/eigen onsteking. Ben zelf een tijdje geleden met een concept voor mijn eigen onsteking begonnen.
Heb ook eens een start gemaakt aan de AEIP van ene Phillip. Deze ontsteking geeft je de mogelijkheid zelf een onstekingsmap te maken, heeft een goede knock-retard erin zitten, en kan met een begrenzer werken.
Voordelen wat hij ermee had was meer vermogen, beter starten en 8% zuiniger.
Wat je ook kunt doen(deze heb ik nog liggen), is een Megajolt. Dit is een DIY ontstekings-project wat goed werkt(beter dan menig andere) voor een heel laag budget. Enige probleem wat je hier tegenkomt is het feit dat deze geen vliegwiel van een Renault ondersteund. Werkt met een 36-1 principe(ford) en heeft DIS. Dit is dus wel een heel goed dingetje voor op een Renault. Even een tandwieletje maken/fixxen op BV je poulie van de waterpomp.
Mogelijkheden zat dus..
Ik kan je uit ervaring vertellen dat de GTT gewoon doorgaat. 7800 RPM is al eens gehaald met die van mij.
Je kunt het op een aantal manieren regelen. Een gewone standard begrenzer. Deze knalt gewoon erin en dat was hem dan.
Een soft-begrenzer. Deze verlaat je onsteking wanneer je het maximale toerental nadert. Hierdoor is je vermogen weg en klimt dit niet meer in toeren.(ook vaak uitgerust met launchcontrol!)
Of een andere/eigen onsteking. Ben zelf een tijdje geleden met een concept voor mijn eigen onsteking begonnen.
Heb ook eens een start gemaakt aan de AEIP van ene Phillip. Deze ontsteking geeft je de mogelijkheid zelf een onstekingsmap te maken, heeft een goede knock-retard erin zitten, en kan met een begrenzer werken.
Voordelen wat hij ermee had was meer vermogen, beter starten en 8% zuiniger.
Wat je ook kunt doen(deze heb ik nog liggen), is een Megajolt. Dit is een DIY ontstekings-project wat goed werkt(beter dan menig andere) voor een heel laag budget. Enige probleem wat je hier tegenkomt is het feit dat deze geen vliegwiel van een Renault ondersteund. Werkt met een 36-1 principe(ford) en heeft DIS. Dit is dus wel een heel goed dingetje voor op een Renault. Even een tandwieletje maken/fixxen op BV je poulie van de waterpomp.
Mogelijkheden zat dus..
Misschakelen, daar helpt een toerenbegrenzer ook niet tegen.
En ook kortstondig erg hoge toerentallen is lang genoeg voor een setje kromme stoters. Volgens mij zijn d'r best veel motortjes die dat hebben.
En ook kortstondig erg hoge toerentallen is lang genoeg voor een setje kromme stoters. Volgens mij zijn d'r best veel motortjes die dat hebben.
rev it like a rental
Hoe wil je het anders kapot krijgenMenno schreef:Misschakelen, daar helpt een toerenbegrenzer ook niet tegen.

-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
rpmlimiter met launchcontrol zijn te koop bij elke autosportzaak
biesheuvel heet ze ook liggen en ik heb er ook een in de racevijf
en zal vast ook op een gtt te maken zijn
biesheuvel heet ze ook liggen en ik heb er ook een in de racevijf
en zal vast ook op een gtt te maken zijn
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
beste is gewoon :