Drijfstanglager??

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
klaasjr

Ik heb nu verschillende reacties gelezen over een drijfstanglager maar ik kan er niet zoveel wijs uit worden. Beetje leek op autogebied, ach wiellager vervangen of handrem stellen (voor apk) dat gaat nog maar dit??

Misschien dat jullie mij advies kunnen geven hierover.

Probleem: afgelopen zaterdag moest ik voetballen. Ach ik rij wel lekker in mijn Clio 1.8 16v uit '91.. Vlak voordat we bij de voetbal waren sloeg de auto af midden op kruispunt. Gelukkig sprongen mijn mede teamgenoten gelijk uit de auto dus snel van de weg afgedrukt.:~ De motor werd helemaal warm. Later gestart en rustig gereden naar parkeerplek!

Een flink getik in de motor dus. Bij het starten hoor je het en stationair dus niet. Als hij boven de 3000 toeren komt begint het getik weer. Net even naar de garage geweest (Renault) die zeiden dat het waarschijnlijk kwam doordat er te weinig olie inzat en daarmee te ver doorgetrokken!! Het is waarschijnlijk de drijfstanglager of iets in de kop!!

Het getik is een stuk minder nu en heb de auto zaterdag rustig naar huis gereden na de voetbal (kleine 20 km). Tot 80 km/pu hoor je niets nu maar daarboven wel.

Is het een beetje te repareren, ben maar arme student, (0) (0) of zeggen jullie afvoeren dat ding naar de sloop..

Vanavond moet ik eigenlijk ook even weg met de auto. Kan dat gewoon als ik rustig rij of moet ik de fiets maar pakken!!

Groeten Klaas
Riël
Über-Spammer

Krukaslager waarschijnlijk, gezien dit bij hogere belasting komt (boven 80).

Dus te weinig olie gehad ... hmm. Tja, carterpan er vanaf en de schade bekijken. Met een beetje mazzel kom je er met een set lagers vanaf, maar als de krukas ook beschadigd is, heb je wel wat te doen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
pierre

voorlopig kun je best wel doorrijden, maar zal toch opgelost moeten worden met een revisie ( duur ) ruilmotor ( duur ) of sloopmotor=goedkoop,moet je wel handig zijn.
Tim
Car: E36 M3

Nou ik zou er eigenlijk maar niet meer mee gaan rijden... waarom niet, zie Riël z'n tekst... Anders maak je het misschien alleen maar erger.
Florus

Krukaslager........geen meter meer mee rijden,grote kans dat je de krukas ook nog ff verziekt!.......als dat al niet zo is.......
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn Renault 19 16V en dit was dus het drijfstanglager van de 2e cilinder.. deze ratelde en sloeg uiteindelijk vast, zou dus lekker de fiets pakken.

Ruilmotortje of sloopmotortje is de beste oplossing.
Riël
Über-Spammer

Nou, het wil best wel te fixen zijn hoor, eerst effe kijken.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Riël Notermans schreef:Nou, het wil best wel te fixen zijn hoor, eerst effe kijken.
Ik had flinke groeven in lagers en krukas staan, ook door te weinig olie bij een scherp bochtje naar rechts :p

Zo zeg maar :worship:

Krukaslagers
[img]http://home.wanadoo.nl/robmiddendorp/RT ... lagers.jpg[/img]

Nog meer krukaslagers
[img]http://home.wanadoo.nl/robmiddendorp/RT ... agers2.jpg[/img]

Drijfstanglagerkappen, de lagers van de drijfstang van cilinder 2 terug gevonden in meer dan 1000 stukjes (niet geteld maar het waren er veel :beer: )
[img]http://home.wanadoo.nl/robmiddendorp/RT ... kappen.JPG[/img]
Laatst gewijzigd door Ronald1916V op ma 26 mar 2007 21:56, 4 keer totaal gewijzigd.
Bart V

Als de motor afsloeg door een moeizaam lopend lager, en er is daarna mee doorgereden, en je hoort hem ook nog eens tikken, dan weet je echt zeker dat de krukas beschadigd is.

Inderdaad kan je even de carterpan eraf halen, maar ga maar vast op zoek naar een andere motor, of in ieder geval een andere krukas en een andere drijfstang.
klaasjr

Jongens bedankt voor jullie reacties. Na lang wikken wen wegen heb ik hem maar te koop gezet op marktplaats. Ben nu op zoek naar iets anders dus.

http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... a85%23bids

Groeten Klaas
Egon

jammer joh. een clio 16v is altijd een leuk apparaat.
Tim

Zeker leuke wagens! Heb er toen ik de Coupe kocht ook bijna 1 gekocht :)

Die van Arno16V :) Maar helaas moest ik eerst m'n oude auto kwijt...
Egon

Als ik nou iets handiger was en ik had iets meer te besteden financieel :~ dan had ik het wel geweten.
Tim

Tis net karten op de openbare weg met zo'n Clio! :D
Jordi - Clio 16V

opzich is dit toch allemaal makkelijk te vervangen?
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
Plaats reactie