mijn kachel in mijn 19 txe word binnen 3 minuten warm en ook goed warm terwijl het bij mijn kameraad niet zo is (ook txe).
en gisteren 23 maart is een koelvloeistof slang geknapt onder het rijden, het is de slang die naar de radiator toe gaat. heb het vervangen maar kan het iets te maken hebben met de temostaat of iets dergelijks waar door ik het zo snel warm krijg in de auto.
groetjes
veel te snel warm in mijn auto
-
- Moderator
- Car: MB
auto's waar wij mee rijden hebben alleen verwarming dmv heet water/koelvloeistof en dat duurt normaal even. Duurdere auto's hebben vaak ook een elektrische kachel om meteen warme lucht te kunnen leveren. Is er niets dergelijks ingebouwd toevallig?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
volgens mij niet als ik die van mij naast die van mijn kameraad neer zet en vergelijk is alles het zelfde.Tom schreef:auto's waar wij mee rijden hebben alleen verwarming dmv heet water/koelvloeistof en dat duurt normaal even. Duurdere auto's hebben vaak ook een elektrische kachel om meteen warme lucht te kunnen leveren. Is er niets dergelijks ingebouwd toevallig?

Sietze schreef:koppakking heb ik niet lek-PAZ- schreef:Snel warm en slangen die springen???waarschijnlijk koppakking lek denk ik
dus daar licht het niet aan
Daar ligt het niet aan

R5GTT. Drive it like you stole it
wellicht lekkage gehad daardoor lucht in het koelsysteem een te laag koelvloeistofnivo en dus een voortijdig te heet worden van het systeem.
controleren op lekkages en goed ontluchten, thermostaat controleren door deze in kokend water te leggen, moet opengaan.
controleren op lekkages en goed ontluchten, thermostaat controleren door deze in kokend water te leggen, moet opengaan.
na mijn mening is dat niet goed dat het zo snel warm word als ik het vergelijk met andere renault`s 19 word die van mij gewoon heet en dat lijkt mij niet goedTom schreef:dat je een typvout maakt![]()
Maar los van het feit of je kachel snel warm is, wat is het probleem?

mijn koelvloeistof nivo was goed dus daar kan het niet aan liggen.pierre schreef:wellicht lekkage gehad daardoor lucht in het koelsysteem een te laag koelvloeistofnivo en dus een voortijdig te heet worden van het systeem.
en lekkages heb ik niet / of gevonden.
-
- Car: R19.R
Dat is juist wel goed, 90% van de 19's rijdt rond met een verstopte kachel, is een bekend euvel... dus wees blij, je kachel is nog goedSietze schreef:na mijn mening is dat niet goed dat het zo snel warm word als ik het vergelijk met andere renault`s 19 word die van mij gewoon heet en dat lijkt mij niet goedTom schreef:dat je een typvout maakt![]()
Maar los van het feit of je kachel snel warm is, wat is het probleem?
-
jup ... jij hebt ook een 19 gehad toch?Edward(ForeverYoung) schreef:Daar heb je een punt![]()

Als de motor niet heet wordt, mag je gelukkig prijzen met je lekker warme kachel 

-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
melcon schreef:jup ... jij hebt ook een 19 gehad toch?Edward(ForeverYoung) schreef:Daar heb je een punt![]()

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
ja leuk werk is dat he
heb een paar maand geleden ook die kachelradiator vervangen, ben je gewoon 3 uur bezig om dat kolere ding er fatsoenlijk uit en nieuwe er in te krijgen

heb een paar maand geleden ook die kachelradiator vervangen, ben je gewoon 3 uur bezig om dat kolere ding er fatsoenlijk uit en nieuwe er in te krijgen

waar staat die dan? niet op het dachsboard of bedoel je de temparatuur meter die staat bij mij net over het midden. en mijn koelvloestof nivo staat bij mij op max op het vaatje afte lezenEdward(ForeverYoung) schreef:Daar heb je een punt![]()
Hoe staat het metertje van de koelvloeistoftemperatuur eigenlijk?

-
lol het is wat met die kachels bij renault. die van mij word wel warm maar alleen als ik hem stationer laat draaien anders blijft ie gewoon uit. en tempratuur meter steigt ook niet dus. behalve als de auto gewoon stil staad als ik niet rij dan wel. vaag zal wel weer met de termostaad te maaken hebbenRiël Notermans schreef:Als de motor niet heet wordt, mag je gelukkig prijzen met je lekker warme kachel
InderdaadEdward(ForeverYoung) schreef:melcon schreef:jup ... jij hebt ook een 19 gehad toch?Edward(ForeverYoung) schreef:Daar heb je een punt![]()
en ken ook het ook gedoe om die #$&*@ kachel warm te krijgen

-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
da's wat anders dan net over het midden toch? hij hoort een beetje in het midden te staan, gelukkig komt ie bij jou nog niet in het 'rode' gebied..Sietze schreef:maar wat valt onder niet heet de temp sensor komt over de helft heen bijna op 3/4Riël Notermans schreef:Als de motor niet heet wordt, mag je gelukkig prijzen met je lekker warme kachel
de temp sensor/temperatuurmeter is idd wat ik dus bedoelde met koelvloeistoftemperatuurmeter

@Tweakp: we hebben nauwelijks winter gehad man

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
we hebben inderddat geen winter gehad maar vooral smorgens vroeg heb ik de verwarming hoog staan en dan word het erg snel warm.Edward(ForeverYoung) schreef:da's wat anders dan net over het midden toch? hij hoort een beetje in het midden te staan, gelukkig komt ie bij jou nog niet in het 'rode' gebied..Sietze schreef:maar wat valt onder niet heet de temp sensor komt over de helft heen bijna op 3/4Riël Notermans schreef:Als de motor niet heet wordt, mag je gelukkig prijzen met je lekker warme kachel
de temp sensor/temperatuurmeter is idd wat ik dus bedoelde met koelvloeistoftemperatuurmeter![]()
maar is dat erg dan dat mijn meter net onder de 3/4 staat? want dan slaat bij mij pas de fan aan en daalt hij tot het midden
Lijkt me toch dat het niet helemaal goed. Kan we zijn dat hij niet in het rode gebied komt, maar wordt dus wel warmer dan normaal. Ik zou het wel even uitzoeken wat er aan de hand isEdward(ForeverYoung) schreef:da's wat anders dan net over het midden toch? hij hoort een beetje in het midden te staan, gelukkig komt ie bij jou nog niet in het 'rode' gebied..Sietze schreef:maar wat valt onder niet heet de temp sensor komt over de helft heen bijna op 3/4Riël Notermans schreef:Als de motor niet heet wordt, mag je gelukkig prijzen met je lekker warme kachel
de temp sensor/temperatuurmeter is idd wat ik dus bedoelde met koelvloeistoftemperatuurmeter![]()
Ach joh, die metertjes.
Als ie niet té heet is en constant blijft, dan is t goed

-
idd, mijn vorige 19 had dat ook, bleef hangen net onder 3/4 op de meter en nooit problemen gehad... (hij was overigens ook vrij snel warm)Riël Notermans schreef:Ach joh, die metertjes.
-
nog steeds tevreden dus?DrB schreef: Juh klopt, dat heeft die nog steeds, maar heb er idd geen problemen mee...