Beste forumleden
Daar ik op het punt sta nu eindelijk m'n Clio aan te kopen had ik nog enkele vragen zodat ik binnenkort vol trots op de meeting scene kan aankomen.
- Uitlaten
Welke uitlaten worden aangeraden om op de RSI te gebruiken? Ik heb het niet over full tuned uitlaat maar een uitlaat met een leuk sierstuk en wat extra vermogen winst is altijd welkom.
- Velgen
Naar welke velgen kijk ik best om? Ervaring (pos/neg) met bepaalde merken? Raad je ook een specifieke banden combinatie aan? Het spreekt uiteraard voor zich dat ik de proporties velgen / auto zou willen behouden.
- Metertjes
Is er een goed merk voor metertjes voor bv de turbo druk (zie motor), de oliedruk, ... . Je weet wel, zo'n paar handige dingetjes.
- Motor
Als laatste - en voor mij belangrijkste - komt de moter. Welke lichte / zware motor aanpassingen raden jullie aan? Ik moet natuurlijk de keuring in België in het achterhoofd houden maar hoe dan ook moet er meer uit die motor te halen zijn. Ik ben dan vooral gefacineerd door turbo's en het prachtige blow-off geluidje. Welke turbo's raden jullie aan en welke blow-off valves voor het mooi te laten doorkomen?
Alvast bedankt voor de vele hulp ... ik zet m'n leestocht verder.
K.
Ps. Hier een foto van de Clio die ik op het oog heb:
[img]http://www.autotrack.nl/car-img/of01/s0 ... 053062.jpg[/img]
(Renault Clio 1.8 RSI 110 PK)
Clio RSI lichte ombouw
goeiendag......welkom!
gebruik de zoekfunctie eens voor je vragen: zowat alles staat hier alop het forum
Voor de leken: SURTS
gebruik de zoekfunctie eens voor je vragen: zowat alles staat hier alop het forum

Voor de leken: SURTS
Ben ik volop mee bezig. Het is altijd leuk om wat extra specifieke info te krijgen. Als dit niet kan/mag, mijn excuses dan.
alles kan en alles mag....

uitlaatje: verwacht geen vermogenswinst, kan het alleen maar meevallen. Een compleet systeem met spaghetti vanaf het blok daargelaten.... Remus/Sebring brengt geen reet..
verlaging: tot 40mm met standaard dempers,dus alleen gebruik van veren. Achter verlagen met Torsie verstellen. Verder verlagen dan 40mm kom je uit bij een schroefsetje of een apexkitje ofzo (-60mm)
motorisch: nokkenasje doet t altijd wel leuk en chippen, maar verwacht geen getallen tegen de 200 aan, denk als je de 150 haalt, datje blij mag zijn
zo...dat was het ff in een notendop

uitlaatje: verwacht geen vermogenswinst, kan het alleen maar meevallen. Een compleet systeem met spaghetti vanaf het blok daargelaten.... Remus/Sebring brengt geen reet..
verlaging: tot 40mm met standaard dempers,dus alleen gebruik van veren. Achter verlagen met Torsie verstellen. Verder verlagen dan 40mm kom je uit bij een schroefsetje of een apexkitje ofzo (-60mm)
motorisch: nokkenasje doet t altijd wel leuk en chippen, maar verwacht geen getallen tegen de 200 aan, denk als je de 150 haalt, datje blij mag zijn

zo...dat was het ff in een notendop

Onder mijn RSi heb ik een remus, maakt geen herrie maar je RSi krijgt er wel een mega lekker kontje van!
hier een vaag fotootje:
[img]http://i27.photobucket.com/albums/c197/ ... o-0714.jpg[/img]
hier een vaag fotootje:
[img]http://i27.photobucket.com/albums/c197/ ... o-0714.jpg[/img]
ik zou zeggen, koop een 16v. hebben de metertjes al, zijn breder aan de spatborden (stoerder) en hebben toch weer een 30 pk meer. verbruik zal niet veel schelen.

-
- Contacteer:
'k heb nog nooit gehoord van een geblazen rsi
ja je zou een 1.7 turbo van de volvo kunnen gebruiken miss?
ja je zou een 1.7 turbo van de volvo kunnen gebruiken miss?
-
- Über-Spammer
precies...
vind ik ook, maarja tis maar wat je wilt he
vind ik ook, maarja tis maar wat je wilt he

Mjah voor het prijs verschil moet ik het niet laten gaan, beetje afbieden en ik krijg ze gelijk.
Ok bedankt allemaal, ik zal eens contact opnemen met de eigenaar van die Williams en hopen dat hij binnenkort in m'n garage staat zodat het invoer (
) proces kan beginnen.
Ok bedankt allemaal, ik zal eens contact opnemen met de eigenaar van die Williams en hopen dat hij binnenkort in m'n garage staat zodat het invoer (

En waar kan import in m'n nadeel spelen?WouterW schreef:Is wel import, maar schijnt helemaal gaaf te zijn.
(Ik ga hem zelf trouwens ook moeten invoeren in België.
-
- Über-Spammer
dat scheelt je ook nog eens volgens mij, omdat er nu nog bpm opzit ofniet?
Sorry maar ik zal toch moeten vragen wat bpm is... 

-
- Über-Spammer
maakt niet uit. dat is een soort van belasting die in nederland geheven word op auto's. misschien dat je dat erna van de belgische/nederlandse belasting kunt terugvorderen.
maar ik weet het echt niet zeker of dat van toepassing is bij het uitvoeren van een auto naar het buitenland.
maar ik weet het echt niet zeker of dat van toepassing is bij het uitvoeren van een auto naar het buitenland.
Ik zal het eens allemaal rustig uitzoeken want met al die posts hier is het moeilijk om dingen terug te vinden.
(Een goede winkel in België voor een xenon voorlamp kit bv)
(Een goede winkel in België voor een xenon voorlamp kit bv)
'k Heb hem helaas gemist, die Williams. Als er iemand een Williams (een in deftige staat) weet te koop staan laat me iets weten aub!
kijk eens op http://www.kapaza.be , vind ge ook een deel williamsen en 1.8'en op.
Er stonden er inderdaad een paar op, nu ben ik nog volop aan't zoeken.Johan_16v schreef:kijk eens op http://www.kapaza.be , vind ge ook een deel williamsen en 1.8'en op.
Een Clio II 1.4 16V, zijn dat ook degelijke wagens?
-
- Contacteer:
is een beetje appels met peren vergelijken
een willie of een clio 2 1.4......
tuurlijk zijn dat degelijke wagens, als je 60 bent en niets geeft
om prestaties is 't best leuk rijden

een willie of een clio 2 1.4......
tuurlijk zijn dat degelijke wagens, als je 60 bent en niets geeft
om prestaties is 't best leuk rijden

Ja ik bekijk gewoon verschillende type wagens hoor. Een Williams zou leuk zijn maar dat wil niet zeggen dat ik niet open sta voor andere. 

het is toch alweer een groot verschil als je het mij vraagt 

Alleen bij auto's van na 1-1-2006J-P-S schreef:maakt niet uit. dat is een soort van belasting die in nederland geheven word op auto's. misschien dat je dat erna van de belgische/nederlandse belasting kunt terugvorderen.
-
- Contacteer:
Johan_16v schreef:het is toch alweer een groot verschil als je het mij vraagt

kijk dan naar een clio 2RS