ACT: Renault 1916V.

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
jair

bij http://www.vandentol-renault.nl kun je ze ook nieuw bestellen glekke! kosten wel meer als 100 euro! grtz jair.
Slebber

Ronald1916V schreef: Ik mag je de hand schudden.. met dit probleem zit ik ook al een halfjaar.. het enige wat ik nog niet vervangen heb ik de brandstofpomp.. ik weet het ook niet meer
Ik had je topic al gelezen, en je hebt idd precies dezelfde symptomen als ik lijkt het wel :~ Ik heb zelf alleen nog niet zoveel dingen geprobeerd als jij. Laat het me effe weten als je erachter komt wat het is :p
Christiaan

Mijn 19 16v krijg ik ook niet onder de 10 sec naar de 100 helaas wat ik ook probeer. Ook hakt de toerenbegrenzer er al in voor de 7000rpm. Ik dacht laatst gelezen te hebben dat dit bij een clio16v bij 7200 pas gebeurd of ligt dit anders bij een 19?

En halen jullie wel makkelijk de top? Mijn auto krijg ik met moeite naar de 200. Sinds ik mijn auto heb ik het idee dat ik een beetje vermogen mis ofzo maar ik kan het ook niet vergelijken met iets anders.
Martijn Kool

de begrenser is volgens mij 7000 toeren, alleen de eerste 19's hebben volgens mij 7200 toeren meende ik ooit gelezen te hebben, dus dat valt vel mee dan, of is het echt onder de 7000?

al gekeken naar je luchtfilter?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Xabre
Car: 19 16V

draagarmrubbers zitten die erin geperst of kan je die zelf vrij makkelijk erin/eruit beuken?
Christiaan

kool schreef:de begrenser is volgens mij 7000 toeren, alleen de eerste 19's hebben volgens mij 7200 toeren meende ik ooit gelezen te hebben, dus dat valt vel mee dan, of is het echt onder de 7000?

al gekeken naar je luchtfilter?
Het is er wel echt onder, iets boven de 6500 denk ik, zal er nog eens een keer testen binnenkort. M`n luchtfilter is nog vrij nieuw. Nog geen 5000km geleden vervangen met een grote beurt.
Haas
Car: Megane RS

Xabre schreef:draagarmrubbers zitten die erin geperst of kan je die zelf vrij makkelijk erin/eruit beuken?
het schijnt te kunnen, maar ik heb er al twee draagarmen mee verneukt.... |:

moet je de rubbers juist hebben of zijn ze aan vervanging toe? Een draagarmpje kost je 4 of 5 tientjes..niet voor pielen, gewoon een complete arm halen (Y)

Als het je om de rubbers gaat en de draagarm mag dood even met een brander warm maken, dan werkt het wel...
Bart V

Haas schreef:
Xabre schreef:draagarmrubbers zitten die erin geperst of kan je die zelf vrij makkelijk erin/eruit beuken?
het schijnt te kunnen, maar ik heb er al twee draagarmen mee verneukt.... |:

moet je de rubbers juist hebben of zijn ze aan vervanging toe? Een draagarmpje kost je 4 of 5 tientjes..niet voor pielen, gewoon een complete arm halen (Y)

Als het je om de rubbers gaat en de draagarm mag dood even met een brander warm maken, dan werkt het wel...
Die rubbers kan je er uitstekend in en uit halen als je een grote bankschroef hebt en een paar grote doppen.

Ik zou een setje polyurethaan bussen in je oude draagarmen persen. Die kosten ongeveer je net zoveel als een setje draagarmen + originele rubbers, maar dan heb je wel een strakker sturende auto (Y)
Xabre

ah, van die paarse powerflex dingen bedoel je :) deze zijn stugger maar moet je dan veel inboeten aan comfort of valt dat mee? (auto is 25mm verlaagt)

@Haas: eigenlijk zijn ze nog niet echt aan vervanging toe ofzo maar omdat er voor de apk stuur- en fuseekogels aan zitten te komen + remmerij upgrade van bartV wou ik gelijk maar al die andere rubbers ook meenemen.. als dan toch de boel eraf ligt
Xabre

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... rfuckx.jpg[/img]

op de powerflex zit 1 vlakke kant, welke kant moet deze 'opwijzen' in de draagarm?

oja laat maar, dom (0) kan maar op 1 manier (0) (0)
Slebber

Net m'n 16V weggebracht voor z'n apk'tje. Zal mij benieuwen :p Verwacht niks eigenlijk, maar valt toch altijd tegen
Bad Mastard

Slebber schreef:Net m'n 16V weggebracht voor z'n apk'tje. Zal mij benieuwen :p Verwacht niks eigenlijk, maar valt toch altijd tegen
haha dat dacht ik ook vorig jaar, uiteindelijk ongeveer €350,- aan onderdelen kwijt geweest :P
Slebber

Nou hij is er doorheen :D Met wel wat meer kosten dan ik had verwacht, maar dat is toch altijd + ik had hem naar de Renault dealer gebracht vanwege een aanbieding met APK kosten. Uitlaat was niet goed luchtdicht, ruitenwissers moesten allemaal vervangen worden en de koplampen stonden niet goed afgesteld. Heb ook gelijk olie, oliefilter en benzinefilter laten vervangen.

Wat wel minder is, dat de remschijven aan vervanging toe zijn omdat ze erg dun zijn, maar dit was geen APK afkeur gelukkig. Blijft natuurlijk wel dat dit er aan zit te komen, maar ik ben binnenkort klaar met de studie, dus dan heb ik een wat grotere cashflow (0)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

op de powerflex zit 1 vlakke kant, welke kant moet deze 'opwijzen' in de draagarm?
ik heb een set besteld voor de williams, die is hetzelfde als de 19 16v. maar ik snap dat even niet met die dikke kant eraan zoals die afbeelding. een 19 16v heeft toch een heel andere ophanging dan die bus :s
Xabre

eeuh hoe kom je daar nou bij, past prima hoor, wat past er bij jou niet dan?
Riël
Über-Spammer

He, je moet wel bij de voorwielen zijn he (0)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Jean-Paul-S
Über-Spammer

jaja maar de voorwielen zijn toch een ronde bus, zonder dat dikke?
Riël
Über-Spammer

Weet je, ik heb echt geen flauw idee, sorry :)
Xabre

dat dikke blijft aan de 'binnenzijde' van je draagarm hangen, zo zit het smalle gedeelte er precies in op de goede lengte
Slebber

Net m'n 19 van de garage opgehaald. Het zijn dus m'n voorste schijven die aan de dunne kant zijn. Ook zijn m'n remslangen uitgedroogd. Wordt dus binnenkort ook een keer vervangen
Xabre

je verwachte niks, dus gelukkig viel het alleen maar tegen die apk :P (0)
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Ik mag dinsdag :~
Xabre

klinkt alsof je morgen naar de slacht gaat :P
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

niet naar de slacht, wel gaat er een hoop gebeuren aan de 19 morgenavond :D
Slebber

succes (0) Iemand trouwens ervaring met het vervangen van remslangen? Heb nog even staan praten met de monteur, en hij had het erover dat als de nippels heel bleven, het niet zoveel werk was. Maar omdat het een Renault is gok ik dat ze meestal kapot gaan? :lol:
-PAZ-
Über-Spammer

gewoon eerst effe flink met de staalborstel erover en goed in de kruipolie zetten, dan krijg je ze meestal wel los. Wel is het aanteraden om een sleutel te gebruiken met een goede pasvorm in niet een sleutel 10,5 als het 10m is
R5GTT. Drive it like you stole it
Jean-Paul-S
Über-Spammer

dat dikke blijft aan de 'binnenzijde' van je draagarm hangen, zo zit het smalle gedeelte er precies in op de goede lengte
maar dat paarse vervormt zich dan helemaal eromheen tijdens het inpersen? gaat dat om de rest van die metalen bus zitten dan?
clio_16_klapper
Contacteer:

Wat voor schokdempers (merk)zaten er eigenlijk standaard onder de 19 16V phase 1 ???
Martijn Kool

clio_16_klapper schreef:Wat voor schokdempers (merk)zaten er eigenlijk standaard onder de 19 16V phase 1 ???
volgens mij Sachs

ik heb er nu monroe's onder zitten, bij de brezan weggeplukt
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Slebber schreef:
Ronald1916V schreef: Ik mag je de hand schudden.. met dit probleem zit ik ook al een halfjaar.. het enige wat ik nog niet vervangen heb ik de brandstofpomp.. ik weet het ook niet meer
Ik had je topic al gelezen, en je hebt idd precies dezelfde symptomen als ik lijkt het wel :~ Ik heb zelf alleen nog niet zoveel dingen geprobeerd als jij. Laat het me effe weten als je erachter komt wat het is :p
Om daar nog even op terug te komen, ik kreeg van Menno de tip om de stekker van de pingelsensor af te koppelen en dan eens te gaan rijden, dan blijft het vermogen continue traag en haal ik nog niet eens 10sec naar de 100.. (10,5 a 11 ofzo) met de stekker er is het nog alsof ie de ene keer het subframe onder de auto vandaan trekt :p en de andere keer trekt ie nog geen worst van tafel..

TMC16V had nog een pingelsensor liggen die zou ik binnenkort even ophalen, aangezien Kool vanavond naar TMC16V gaat om een setje velgen op te halen neemt hij voor mij de pingelsensor even mee, en aangezien ik mijn veerspanners nodig heb binnenkort en die nog bij Kool liggen ga ik binnenkort (volgende week ofzo) even naar Kool om veerspanners en pingelsensor te halen, zo kom je nog eens ergens en zo komt de R19 16V tenminste ook nog een beetje aan zijn kilometers :beer:

Je hoort het nog van mij :wink:
ARNO16V
Contacteer:

Ey Ronald! wil je je 06 ff Pm-en ik heb je oude nr nog volgensmij... :)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Haas
Car: Megane RS

Slebber schreef:succes (0) Iemand trouwens ervaring met het vervangen van remslangen? Heb nog even staan praten met de monteur, en hij had het erover dat als de nippels heel bleven, het niet zoveel werk was. Maar omdat het een Renault is gok ik dat ze meestal kapot gaan? :lol:
wat ook helpt is de nipple losdraaien met een griptang. Puntje van de tang gebruiken, dan blijft de nippel netjes.. :)
Martijn Kool

Ronald1916V schreef:
Slebber schreef:
Om daar nog even op terug te komen, ik kreeg van Menno de tip om de stekker van de pingelsensor af te koppelen en dan eens te gaan rijden, dan blijft het vermogen continue traag en haal ik nog niet eens 10sec naar de 100.. (10,5 a 11 ofzo) met de stekker er is het nog alsof ie de ene keer het subframe onder de auto vandaan trekt :p en de andere keer trekt ie nog geen worst van tafel..

TMC16V had nog een pingelsensor liggen die zou ik binnenkort even ophalen, aangezien Kool vanavond naar TMC16V gaat om een setje velgen op te halen neemt hij voor mij de pingelsensor even mee, en aangezien ik mijn veerspanners nodig heb binnenkort en die nog bij Kool liggen ga ik binnenkort (volgende week ofzo) even naar Kool om veerspanners en pingelsensor te halen, zo kom je nog eens ergens en zo komt de R19 16V tenminste ook nog een beetje aan zijn kilometers :beer:

Je hoort het nog van mij :wink:
je kunt eeuwig wachten op je pingelsensor, die velgen gingen niet door, hij had een smoesje, nu staan ze voor 400 op MP, was dus mooi pissed :@
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Riël
Über-Spammer

Zal nog eens graaien in de garage voor die sensor voor je, ok?
Bel me van t weekend es effe zodat ik t niet vergeet.
Xabre

ik ben bezig de abs (bendix abs systeem) aan het verwijderen, ik heb alle 4 remleidingen los, de 4 boutjes achter het rempedaal los, het stangetje door het rempedaal is ook eruit, vloeistof afgetapt, reservoir eraf.. maar waar zit het nu verder nog vast, er zit wel beweging in maar ik zie vast een paar boutjes over het hoofd?
Plaats reactie