ACT: Renault 1916V.

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
jair
Berichten: 59
Lid geworden op: do 24 jun 2004 20:15

bij http://www.vandentol-renault.nl kun je ze ook nieuw bestellen glekke! kosten wel meer als 100 euro! grtz jair.
Slebber
Berichten: 96
Lid geworden op: vr 21 jul 2006 15:25

Ronald1916V schreef: Ik mag je de hand schudden.. met dit probleem zit ik ook al een halfjaar.. het enige wat ik nog niet vervangen heb ik de brandstofpomp.. ik weet het ook niet meer
Ik had je topic al gelezen, en je hebt idd precies dezelfde symptomen als ik lijkt het wel :~ Ik heb zelf alleen nog niet zoveel dingen geprobeerd als jij. Laat het me effe weten als je erachter komt wat het is :p
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Mijn 19 16v krijg ik ook niet onder de 10 sec naar de 100 helaas wat ik ook probeer. Ook hakt de toerenbegrenzer er al in voor de 7000rpm. Ik dacht laatst gelezen te hebben dat dit bij een clio16v bij 7200 pas gebeurd of ligt dit anders bij een 19?

En halen jullie wel makkelijk de top? Mijn auto krijg ik met moeite naar de 200. Sinds ik mijn auto heb ik het idee dat ik een beetje vermogen mis ofzo maar ik kan het ook niet vergelijken met iets anders.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

de begrenser is volgens mij 7000 toeren, alleen de eerste 19's hebben volgens mij 7200 toeren meende ik ooit gelezen te hebben, dus dat valt vel mee dan, of is het echt onder de 7000?

al gekeken naar je luchtfilter?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

draagarmrubbers zitten die erin geperst of kan je die zelf vrij makkelijk erin/eruit beuken?
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

kool schreef:de begrenser is volgens mij 7000 toeren, alleen de eerste 19's hebben volgens mij 7200 toeren meende ik ooit gelezen te hebben, dus dat valt vel mee dan, of is het echt onder de 7000?

al gekeken naar je luchtfilter?
Het is er wel echt onder, iets boven de 6500 denk ik, zal er nog eens een keer testen binnenkort. M`n luchtfilter is nog vrij nieuw. Nog geen 5000km geleden vervangen met een grote beurt.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Xabre schreef:draagarmrubbers zitten die erin geperst of kan je die zelf vrij makkelijk erin/eruit beuken?
het schijnt te kunnen, maar ik heb er al twee draagarmen mee verneukt.... |:

moet je de rubbers juist hebben of zijn ze aan vervanging toe? Een draagarmpje kost je 4 of 5 tientjes..niet voor pielen, gewoon een complete arm halen (Y)

Als het je om de rubbers gaat en de draagarm mag dood even met een brander warm maken, dan werkt het wel...
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Haas schreef:
Xabre schreef:draagarmrubbers zitten die erin geperst of kan je die zelf vrij makkelijk erin/eruit beuken?
het schijnt te kunnen, maar ik heb er al twee draagarmen mee verneukt.... |:

moet je de rubbers juist hebben of zijn ze aan vervanging toe? Een draagarmpje kost je 4 of 5 tientjes..niet voor pielen, gewoon een complete arm halen (Y)

Als het je om de rubbers gaat en de draagarm mag dood even met een brander warm maken, dan werkt het wel...
Die rubbers kan je er uitstekend in en uit halen als je een grote bankschroef hebt en een paar grote doppen.

Ik zou een setje polyurethaan bussen in je oude draagarmen persen. Die kosten ongeveer je net zoveel als een setje draagarmen + originele rubbers, maar dan heb je wel een strakker sturende auto (Y)
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

ah, van die paarse powerflex dingen bedoel je :) deze zijn stugger maar moet je dan veel inboeten aan comfort of valt dat mee? (auto is 25mm verlaagt)

@Haas: eigenlijk zijn ze nog niet echt aan vervanging toe ofzo maar omdat er voor de apk stuur- en fuseekogels aan zitten te komen + remmerij upgrade van bartV wou ik gelijk maar al die andere rubbers ook meenemen.. als dan toch de boel eraf ligt
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... rfuckx.jpg[/img]

op de powerflex zit 1 vlakke kant, welke kant moet deze 'opwijzen' in de draagarm?


oja laat maar, dom (0) kan maar op 1 manier (0) (0)
Slebber
Berichten: 96
Lid geworden op: vr 21 jul 2006 15:25

Net m'n 16V weggebracht voor z'n apk'tje. Zal mij benieuwen :p Verwacht niks eigenlijk, maar valt toch altijd tegen
Bad Mastard
Berichten: 120
Lid geworden op: di 4 okt 2005 11:45
Locatie: Nederland

Slebber schreef:Net m'n 16V weggebracht voor z'n apk'tje. Zal mij benieuwen :p Verwacht niks eigenlijk, maar valt toch altijd tegen
haha dat dacht ik ook vorig jaar, uiteindelijk ongeveer €350,- aan onderdelen kwijt geweest :P
Slebber
Berichten: 96
Lid geworden op: vr 21 jul 2006 15:25

Nou hij is er doorheen :D Met wel wat meer kosten dan ik had verwacht, maar dat is toch altijd + ik had hem naar de Renault dealer gebracht vanwege een aanbieding met APK kosten. Uitlaat was niet goed luchtdicht, ruitenwissers moesten allemaal vervangen worden en de koplampen stonden niet goed afgesteld. Heb ook gelijk olie, oliefilter en benzinefilter laten vervangen.

Wat wel minder is, dat de remschijven aan vervanging toe zijn omdat ze erg dun zijn, maar dit was geen APK afkeur gelukkig. Blijft natuurlijk wel dat dit er aan zit te komen, maar ik ben binnenkort klaar met de studie, dus dan heb ik een wat grotere cashflow (0)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

op de powerflex zit 1 vlakke kant, welke kant moet deze 'opwijzen' in de draagarm?
ik heb een set besteld voor de williams, die is hetzelfde als de 19 16v. maar ik snap dat even niet met die dikke kant eraan zoals die afbeelding. een 19 16v heeft toch een heel andere ophanging dan die bus :s
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

eeuh hoe kom je daar nou bij, past prima hoor, wat past er bij jou niet dan?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

He, je moet wel bij de voorwielen zijn he (0)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

jaja maar de voorwielen zijn toch een ronde bus, zonder dat dikke?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Weet je, ik heb echt geen flauw idee, sorry :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

dat dikke blijft aan de 'binnenzijde' van je draagarm hangen, zo zit het smalle gedeelte er precies in op de goede lengte
Slebber
Berichten: 96
Lid geworden op: vr 21 jul 2006 15:25

Net m'n 19 van de garage opgehaald. Het zijn dus m'n voorste schijven die aan de dunne kant zijn. Ook zijn m'n remslangen uitgedroogd. Wordt dus binnenkort ook een keer vervangen
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

je verwachte niks, dus gelukkig viel het alleen maar tegen die apk :P (0)
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Ik mag dinsdag :~
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

klinkt alsof je morgen naar de slacht gaat :P
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

niet naar de slacht, wel gaat er een hoop gebeuren aan de 19 morgenavond :D
Slebber
Berichten: 96
Lid geworden op: vr 21 jul 2006 15:25

succes (0) Iemand trouwens ervaring met het vervangen van remslangen? Heb nog even staan praten met de monteur, en hij had het erover dat als de nippels heel bleven, het niet zoveel werk was. Maar omdat het een Renault is gok ik dat ze meestal kapot gaan? :lol:
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

gewoon eerst effe flink met de staalborstel erover en goed in de kruipolie zetten, dan krijg je ze meestal wel los. Wel is het aanteraden om een sleutel te gebruiken met een goede pasvorm in niet een sleutel 10,5 als het 10m is
R5GTT. Drive it like you stole it
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

dat dikke blijft aan de 'binnenzijde' van je draagarm hangen, zo zit het smalle gedeelte er precies in op de goede lengte
maar dat paarse vervormt zich dan helemaal eromheen tijdens het inpersen? gaat dat om de rest van die metalen bus zitten dan?
clio_16_klapper
Berichten: 255
Lid geworden op: zo 23 feb 2003 20:07
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Wat voor schokdempers (merk)zaten er eigenlijk standaard onder de 19 16V phase 1 ???
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

clio_16_klapper schreef:Wat voor schokdempers (merk)zaten er eigenlijk standaard onder de 19 16V phase 1 ???
volgens mij Sachs

ik heb er nu monroe's onder zitten, bij de brezan weggeplukt
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Slebber schreef:
Ronald1916V schreef: Ik mag je de hand schudden.. met dit probleem zit ik ook al een halfjaar.. het enige wat ik nog niet vervangen heb ik de brandstofpomp.. ik weet het ook niet meer
Ik had je topic al gelezen, en je hebt idd precies dezelfde symptomen als ik lijkt het wel :~ Ik heb zelf alleen nog niet zoveel dingen geprobeerd als jij. Laat het me effe weten als je erachter komt wat het is :p
Om daar nog even op terug te komen, ik kreeg van Menno de tip om de stekker van de pingelsensor af te koppelen en dan eens te gaan rijden, dan blijft het vermogen continue traag en haal ik nog niet eens 10sec naar de 100.. (10,5 a 11 ofzo) met de stekker er is het nog alsof ie de ene keer het subframe onder de auto vandaan trekt :p en de andere keer trekt ie nog geen worst van tafel..

TMC16V had nog een pingelsensor liggen die zou ik binnenkort even ophalen, aangezien Kool vanavond naar TMC16V gaat om een setje velgen op te halen neemt hij voor mij de pingelsensor even mee, en aangezien ik mijn veerspanners nodig heb binnenkort en die nog bij Kool liggen ga ik binnenkort (volgende week ofzo) even naar Kool om veerspanners en pingelsensor te halen, zo kom je nog eens ergens en zo komt de R19 16V tenminste ook nog een beetje aan zijn kilometers :beer:

Je hoort het nog van mij :wink:
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Ey Ronald! wil je je 06 ff Pm-en ik heb je oude nr nog volgensmij... :)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Slebber schreef:succes (0) Iemand trouwens ervaring met het vervangen van remslangen? Heb nog even staan praten met de monteur, en hij had het erover dat als de nippels heel bleven, het niet zoveel werk was. Maar omdat het een Renault is gok ik dat ze meestal kapot gaan? :lol:
wat ook helpt is de nipple losdraaien met een griptang. Puntje van de tang gebruiken, dan blijft de nippel netjes.. :)
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Ronald1916V schreef:
Slebber schreef:
Ronald1916V schreef: Ik mag je de hand schudden.. met dit probleem zit ik ook al een halfjaar.. het enige wat ik nog niet vervangen heb ik de brandstofpomp.. ik weet het ook niet meer
Ik had je topic al gelezen, en je hebt idd precies dezelfde symptomen als ik lijkt het wel :~ Ik heb zelf alleen nog niet zoveel dingen geprobeerd als jij. Laat het me effe weten als je erachter komt wat het is :p
Om daar nog even op terug te komen, ik kreeg van Menno de tip om de stekker van de pingelsensor af te koppelen en dan eens te gaan rijden, dan blijft het vermogen continue traag en haal ik nog niet eens 10sec naar de 100.. (10,5 a 11 ofzo) met de stekker er is het nog alsof ie de ene keer het subframe onder de auto vandaan trekt :p en de andere keer trekt ie nog geen worst van tafel..

TMC16V had nog een pingelsensor liggen die zou ik binnenkort even ophalen, aangezien Kool vanavond naar TMC16V gaat om een setje velgen op te halen neemt hij voor mij de pingelsensor even mee, en aangezien ik mijn veerspanners nodig heb binnenkort en die nog bij Kool liggen ga ik binnenkort (volgende week ofzo) even naar Kool om veerspanners en pingelsensor te halen, zo kom je nog eens ergens en zo komt de R19 16V tenminste ook nog een beetje aan zijn kilometers :beer:

Je hoort het nog van mij :wink:
je kunt eeuwig wachten op je pingelsensor, die velgen gingen niet door, hij had een smoesje, nu staan ze voor 400 op MP, was dus mooi pissed :@
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Zal nog eens graaien in de garage voor die sensor voor je, ok?
Bel me van t weekend es effe zodat ik t niet vergeet.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

ik ben bezig de abs (bendix abs systeem) aan het verwijderen, ik heb alle 4 remleidingen los, de 4 boutjes achter het rempedaal los, het stangetje door het rempedaal is ook eruit, vloeistof afgetapt, reservoir eraf.. maar waar zit het nu verder nog vast, er zit wel beweging in maar ik zie vast een paar boutjes over het hoofd?
Plaats reactie