ACT: Renault 1916V.
Ik had je topic al gelezen, en je hebt idd precies dezelfde symptomen als ik lijkt het welRonald1916V schreef: Ik mag je de hand schudden.. met dit probleem zit ik ook al een halfjaar.. het enige wat ik nog niet vervangen heb ik de brandstofpomp.. ik weet het ook niet meer

-
Mijn 19 16v krijg ik ook niet onder de 10 sec naar de 100 helaas wat ik ook probeer. Ook hakt de toerenbegrenzer er al in voor de 7000rpm. Ik dacht laatst gelezen te hebben dat dit bij een clio16v bij 7200 pas gebeurd of ligt dit anders bij een 19?
En halen jullie wel makkelijk de top? Mijn auto krijg ik met moeite naar de 200. Sinds ik mijn auto heb ik het idee dat ik een beetje vermogen mis ofzo maar ik kan het ook niet vergelijken met iets anders.
En halen jullie wel makkelijk de top? Mijn auto krijg ik met moeite naar de 200. Sinds ik mijn auto heb ik het idee dat ik een beetje vermogen mis ofzo maar ik kan het ook niet vergelijken met iets anders.
-
de begrenser is volgens mij 7000 toeren, alleen de eerste 19's hebben volgens mij 7200 toeren meende ik ooit gelezen te hebben, dus dat valt vel mee dan, of is het echt onder de 7000?
al gekeken naar je luchtfilter?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
Het is er wel echt onder, iets boven de 6500 denk ik, zal er nog eens een keer testen binnenkort. M`n luchtfilter is nog vrij nieuw. Nog geen 5000km geleden vervangen met een grote beurt.kool schreef:de begrenser is volgens mij 7000 toeren, alleen de eerste 19's hebben volgens mij 7200 toeren meende ik ooit gelezen te hebben, dus dat valt vel mee dan, of is het echt onder de 7000?
het schijnt te kunnen, maar ik heb er al twee draagarmen mee verneukt....Xabre schreef:draagarmrubbers zitten die erin geperst of kan je die zelf vrij makkelijk erin/eruit beuken?

moet je de rubbers juist hebben of zijn ze aan vervanging toe? Een draagarmpje kost je 4 of 5 tientjes..niet voor pielen, gewoon een complete arm halen

Als het je om de rubbers gaat en de draagarm mag dood even met een brander warm maken, dan werkt het wel...
Die rubbers kan je er uitstekend in en uit halen als je een grote bankschroef hebt en een paar grote doppen.Haas schreef:het schijnt te kunnen, maar ik heb er al twee draagarmen mee verneukt....Xabre schreef:draagarmrubbers zitten die erin geperst of kan je die zelf vrij makkelijk erin/eruit beuken?
moet je de rubbers juist hebben of zijn ze aan vervanging toe? Een draagarmpje kost je 4 of 5 tientjes..niet voor pielen, gewoon een complete arm halen
Als het je om de rubbers gaat en de draagarm mag dood even met een brander warm maken, dan werkt het wel...
Ik zou een setje polyurethaan bussen in je oude draagarmen persen. Die kosten ongeveer je net zoveel als een setje draagarmen + originele rubbers, maar dan heb je wel een strakker sturende auto

ah, van die paarse powerflex dingen bedoel je
deze zijn stugger maar moet je dan veel inboeten aan comfort of valt dat mee? (auto is 25mm verlaagt)
@Haas: eigenlijk zijn ze nog niet echt aan vervanging toe ofzo maar omdat er voor de apk stuur- en fuseekogels aan zitten te komen + remmerij upgrade van bartV wou ik gelijk maar al die andere rubbers ook meenemen.. als dan toch de boel eraf ligt

@Haas: eigenlijk zijn ze nog niet echt aan vervanging toe ofzo maar omdat er voor de apk stuur- en fuseekogels aan zitten te komen + remmerij upgrade van bartV wou ik gelijk maar al die andere rubbers ook meenemen.. als dan toch de boel eraf ligt
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... rfuckx.jpg[/img]
op de powerflex zit 1 vlakke kant, welke kant moet deze 'opwijzen' in de draagarm?
oja laat maar, dom
kan maar op 1 manier

op de powerflex zit 1 vlakke kant, welke kant moet deze 'opwijzen' in de draagarm?
oja laat maar, dom

-
haha dat dacht ik ook vorig jaar, uiteindelijk ongeveer 350,- aan onderdelen kwijt geweestSlebber schreef:Net m'n 16V weggebracht voor z'n apk'tje. Zal mij benieuwenVerwacht niks eigenlijk, maar valt toch altijd tegen

Nou hij is er doorheen
Met wel wat meer kosten dan ik had verwacht, maar dat is toch altijd + ik had hem naar de Renault dealer gebracht vanwege een aanbieding met APK kosten. Uitlaat was niet goed luchtdicht, ruitenwissers moesten allemaal vervangen worden en de koplampen stonden niet goed afgesteld. Heb ook gelijk olie, oliefilter en benzinefilter laten vervangen.
Wat wel minder is, dat de remschijven aan vervanging toe zijn omdat ze erg dun zijn, maar dit was geen APK afkeur gelukkig. Blijft natuurlijk wel dat dit er aan zit te komen, maar ik ben binnenkort klaar met de studie, dus dan heb ik een wat grotere cashflow

Wat wel minder is, dat de remschijven aan vervanging toe zijn omdat ze erg dun zijn, maar dit was geen APK afkeur gelukkig. Blijft natuurlijk wel dat dit er aan zit te komen, maar ik ben binnenkort klaar met de studie, dus dan heb ik een wat grotere cashflow

-
- Über-Spammer
ik heb een set besteld voor de williams, die is hetzelfde als de 19 16v. maar ik snap dat even niet met die dikke kant eraan zoals die afbeelding. een 19 16v heeft toch een heel andere ophanging dan die busop de powerflex zit 1 vlakke kant, welke kant moet deze 'opwijzen' in de draagarm?

He, je moet wel bij de voorwielen zijn he 

-
- Über-Spammer
jaja maar de voorwielen zijn toch een ronde bus, zonder dat dikke?
Weet je, ik heb echt geen flauw idee, sorry 

-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
Ik mag dinsdag 

-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
niet naar de slacht, wel gaat er een hoop gebeuren aan de 19 morgenavond 

succes
Iemand trouwens ervaring met het vervangen van remslangen? Heb nog even staan praten met de monteur, en hij had het erover dat als de nippels heel bleven, het niet zoveel werk was. Maar omdat het een Renault is gok ik dat ze meestal kapot gaan? 

gewoon eerst effe flink met de staalborstel erover en goed in de kruipolie zetten, dan krijg je ze meestal wel los. Wel is het aanteraden om een sleutel te gebruiken met een goede pasvorm in niet een sleutel 10,5 als het 10m is
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Über-Spammer
maar dat paarse vervormt zich dan helemaal eromheen tijdens het inpersen? gaat dat om de rest van die metalen bus zitten dan?dat dikke blijft aan de 'binnenzijde' van je draagarm hangen, zo zit het smalle gedeelte er precies in op de goede lengte
-
- Contacteer:
Wat voor schokdempers (merk)zaten er eigenlijk standaard onder de 19 16V phase 1 ???
-
volgens mij Sachsclio_16_klapper schreef:Wat voor schokdempers (merk)zaten er eigenlijk standaard onder de 19 16V phase 1 ???
ik heb er nu monroe's onder zitten, bij de brezan weggeplukt
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Om daar nog even op terug te komen, ik kreeg van Menno de tip om de stekker van de pingelsensor af te koppelen en dan eens te gaan rijden, dan blijft het vermogen continue traag en haal ik nog niet eens 10sec naar de 100.. (10,5 a 11 ofzo) met de stekker er is het nog alsof ie de ene keer het subframe onder de auto vandaan trektSlebber schreef:Ik had je topic al gelezen, en je hebt idd precies dezelfde symptomen als ik lijkt het welRonald1916V schreef: Ik mag je de hand schudden.. met dit probleem zit ik ook al een halfjaar.. het enige wat ik nog niet vervangen heb ik de brandstofpomp.. ik weet het ook niet meerIk heb zelf alleen nog niet zoveel dingen geprobeerd als jij. Laat het me effe weten als je erachter komt wat het is

TMC16V had nog een pingelsensor liggen die zou ik binnenkort even ophalen, aangezien Kool vanavond naar TMC16V gaat om een setje velgen op te halen neemt hij voor mij de pingelsensor even mee, en aangezien ik mijn veerspanners nodig heb binnenkort en die nog bij Kool liggen ga ik binnenkort (volgende week ofzo) even naar Kool om veerspanners en pingelsensor te halen, zo kom je nog eens ergens en zo komt de R19 16V tenminste ook nog een beetje aan zijn kilometers

Je hoort het nog van mij
Ey Ronald! wil je je 06 ff Pm-en ik heb je oude nr nog volgensmij... 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
wat ook helpt is de nipple losdraaien met een griptang. Puntje van de tang gebruiken, dan blijft de nippel netjes..Slebber schreef:succesIemand trouwens ervaring met het vervangen van remslangen? Heb nog even staan praten met de monteur, en hij had het erover dat als de nippels heel bleven, het niet zoveel werk was. Maar omdat het een Renault is gok ik dat ze meestal kapot gaan?

-
je kunt eeuwig wachten op je pingelsensor, die velgen gingen niet door, hij had een smoesje, nu staan ze voor 400 op MP, was dus mooi pissedRonald1916V schreef:Om daar nog even op terug te komen, ik kreeg van Menno de tip om de stekker van de pingelsensor af te koppelen en dan eens te gaan rijden, dan blijft het vermogen continue traag en haal ik nog niet eens 10sec naar de 100.. (10,5 a 11 ofzo) met de stekker er is het nog alsof ie de ene keer het subframe onder de auto vandaan trektSlebber schreef:Ik had je topic al gelezen, en je hebt idd precies dezelfde symptomen als ik lijkt het welRonald1916V schreef: Ik mag je de hand schudden.. met dit probleem zit ik ook al een halfjaar.. het enige wat ik nog niet vervangen heb ik de brandstofpomp.. ik weet het ook niet meerIk heb zelf alleen nog niet zoveel dingen geprobeerd als jij. Laat het me effe weten als je erachter komt wat het is
en de andere keer trekt ie nog geen worst van tafel..
TMC16V had nog een pingelsensor liggen die zou ik binnenkort even ophalen, aangezien Kool vanavond naar TMC16V gaat om een setje velgen op te halen neemt hij voor mij de pingelsensor even mee, en aangezien ik mijn veerspanners nodig heb binnenkort en die nog bij Kool liggen ga ik binnenkort (volgende week ofzo) even naar Kool om veerspanners en pingelsensor te halen, zo kom je nog eens ergens en zo komt de R19 16V tenminste ook nog een beetje aan zijn kilometers![]()
Je hoort het nog van mij

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Zal nog eens graaien in de garage voor die sensor voor je, ok?
Bel me van t weekend es effe zodat ik t niet vergeet.
Bel me van t weekend es effe zodat ik t niet vergeet.
ik ben bezig de abs (bendix abs systeem) aan het verwijderen, ik heb alle 4 remleidingen los, de 4 boutjes achter het rempedaal los, het stangetje door het rempedaal is ook eruit, vloeistof afgetapt, reservoir eraf.. maar waar zit het nu verder nog vast, er zit wel beweging in maar ik zie vast een paar boutjes over het hoofd?