R4AT met GTT setup

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
cees de borst

woehoe!!
hij doet het weer!!
blijft toch geweldig om mee te rijden zeg..echt te veel vermogen voor zo een autootje..haha 8)
hij loopt dus weer op 4 cilinders, heb de bougies en kabels enzo vervangen en hij deed het nagenoeg gelijk weer goed.
heb hem vervolgens een beetje op het gehoor afgesteld en hij doet het weer lekker.
heb trouwens het idee dat er meer vermogen uitkomt dan voorheen, maar dat zou met deze setup moeten kunnen kloppen volgens mij.
alleen de warme start is wat moeizaam, maar volgens mij is dat een GTT probleempje.

binnenkort eens af laten stellen denk ik en mijn achter stabi er weer onder zetten..deze ben ik een keer onderweg verloren... :oops:
hij zat blijkbaar niet goed vast.
heeft iemand nog goede ideen om de stabi vast te zetten??
eerst een pasplaatje maken op de gietijzer delen en vervolgens draad in die plaat tappen om met de originele klemmen de stabi vast te zetten?
een R4 achteras is namelijk net iets smaller dan een AT achteras..

misschien trouwens dat ik zelf wat ga beunen ofzo. maar dat komt later wel weer eens.

ben al lang blij dat ie weer werkt en dat ik er weer mee kan rijden!

volgende dingen:
Achterstabi erop.
luchthapper verven
evt lambda sensor erop bouwen
AT remmen aan de voorkant
heel, heel misschien een rolkooi inlassen..

als bovenstaande gedaan is vind ik het wel weer even genoeg denk ik..

dus wordt vervolgt!
cees de borst

weet iemand wat de invloed is als ik de carb voet verwarming(wat een woord..haha) niet aansluit?
de motor loopt heel slecht als ie koud is(niet stationair enzo) en volgens mij heeft het daar mee te maken..
slaat het mengsel dan heel snel neer in het spruitstuk ofzo?

en wie weet waar de aansluitingen moeten zitten? ik neem aan in de slangen naar de kleine radiator van de verwarming?

Wie weet raad?

groet
cees
Riël
Über-Spammer

Ik denk niet dat het veel gaat uitmaken :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
pierre

carburateurvoetverwarming aansluitingen lopen via waterpomp en inlaatspruitstuk, verschilt iets bij fase1 of 2.

het heeft volgens mij weinig tot geen invloed op slechte koude start, dat ligt meer aan de mengselsamenstelling.
Riël
Über-Spammer

Je zou je stationairsproeier eens eruit kunnen halen en schoonmaken, of is het enkel de koude start?

Veel is het een juiste gaspedaal-choke combinatie, fingerspitsengefuhl en de toverspreuk om m bij -3 in een keer tot leven te wekken :D
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
cees de borst

dan moet ik maar eens veel gaan oefenen op het "fingerspitzen" gevoel..
carb is trouwens geheel uit elkaar geweest..
het is trouwens de warme en koude start die slecht gaan..
Koud start van de gaat motor moeizaam, draait goed maar gaat op dan duur slecht lopen en valt continu stil..
Bij een warme start, dan komt er eerst een grote walm uit de uitlaat en loopt ie even op 3 cilinders om vervolgens weer goed te gaan draaien..warm blijft de motor wel lopen.

maar wat ik al had gezegd, hij moet ook nog goed afgesteld worden..
wellicht dat, dat ook al scheelt.
Plaats reactie