Ik heb een Renault Laguna 1.6 16V Break Familiale uit 1999.
Vandaag heb ik zo'n 5 kilometer nadat het lampje van de brandstoftank aansprong zo'n 12 liter benzine (95 oktaan) in de tank gegooid. De wijzer gaf toen ook aan dat de tank weer bijna voor een kwart vol was. Tijdens het starten van de motor krijg ik echter van het sprekend dashboard te horen dat de brandstoftank bijna leeg is en ook het lampje gaat branden. Na zo'n 3 kwartier heb ik de auto nogmaals gestart en wederom gaat het lampje branden en krijg ik weer de gesproken melding.
Over het algemeen tank ik Shell, maar vandaag heb ik Esso getankt.
Kan iemand mij zeggen wat hier de oorzaak van kan zijn ?
Onverklaarbare melding lege brandstoftank
ik denk dat je meer moet tanken.
Volgens mij gebruikt het systeem de vlotter, gereden km's, verbruik en weet ik wat voor info.
Mijn safrane zegt dat ook wel, als de gastank helemaal leeg is dan springen de km's op 0, en gaat de miep zeuren. Tank ik m dan vol heeft ie dat niet 1,2,3 door omdat de benzinetank een beetje vol is en hij blijft dan zeuren. Springt ie weer op de volle tank gas dan is t lampje uit.
Volgens mij gebruikt het systeem de vlotter, gereden km's, verbruik en weet ik wat voor info.
Mijn safrane zegt dat ook wel, als de gastank helemaal leeg is dan springen de km's op 0, en gaat de miep zeuren. Tank ik m dan vol heeft ie dat niet 1,2,3 door omdat de benzinetank een beetje vol is en hij blijft dan zeuren. Springt ie weer op de volle tank gas dan is t lampje uit.
Laatst gewijzigd door Riël op wo 21 mar 2007 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Bewkend probleem bij dat type laguna.
Kan zijn dat je het contact aan heb laten staan tijdens het tanken, op de 1 of andere manier reset de computer dan niet als je getankt heb, hij ziet dan niet dat er weer benzine in zit.
Hoe vaak je hem daarna ook aan of uit zet.
Zodra het lampje brand moet je er minimaal 20 liter in gooien en contact uit.
Dus ff terug naar de Shell/esso contact uit en 10 liter erbij, je zal zien dat het dan weg is. ( spreek uit ervaring...
)
Kan zijn dat je het contact aan heb laten staan tijdens het tanken, op de 1 of andere manier reset de computer dan niet als je getankt heb, hij ziet dan niet dat er weer benzine in zit.
Hoe vaak je hem daarna ook aan of uit zet.
Zodra het lampje brand moet je er minimaal 20 liter in gooien en contact uit.
Dus ff terug naar de Shell/esso contact uit en 10 liter erbij, je zal zien dat het dan weg is. ( spreek uit ervaring...

www.lagunaclub.nl Eens een Laguna, altijd een Laguna
Bedoel ik 

off topic: Terwijl ik zat te typen heb jij het gepost, dus je was me 1 minuut voor Riel..
Ontopic, laat ff weten of het probleem verholpen is na het tanken.

Ontopic, laat ff weten of het probleem verholpen is na het tanken.
www.lagunaclub.nl Eens een Laguna, altijd een Laguna
-
- Moderator
- Contacteer:
Bij me vaders safrane is iedere keer dat nadat je getankt hebt dat die meter heen en weer springt. Ook hebben we een cleaner gehad voor benzine auto's op de autovakbeurs , weet zo gauw niet precies wat het was maar nu is dat irritante service lampje ook uit gegaan dat altijd aan stond vanwege dat er een gas installatie in zit.