koelvloeistof kookt,ook na beluchten clio1 phase 1 baccara.

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
baccarabergsma
Berichten: 120
Lid geworden op: zo 7 jan 2007 9:36
Locatie: drachten

Na een lange of korte rit gaat mn koelvloeistof koken.
Nu was de wagen onlangs bij de garage voor het vervangen van de distributieriem,waterpomp,multiriem en de spanrollen.
Ik heb toen gelijk gevraagd of ze hem ook konden beluchten omdat het koelvleoistof vaatje in een eierkoker was veranderd.
geen probleem,en dat hebben ze dan ook goed gedaan.
Maar ik houd de problemen.
Iemand een idee wat het kan zijn?
Ik heb het dopje(vanwege het overdruk ventiel) van het vaatje al vervangen voor een ander,maar het probleem blijft.
Het peil vande koelvloeistof blijf nagenoeg gelijk,er sputtert wel eens wat uit de dop maar dat is zeer weinig en mag het verschil niet maken.

:'(

met vriendelijke groet,

remco
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Heb je niet gewoon een lekke koppakking??
R5GTT. Drive it like you stole it
baccarabergsma
Berichten: 120
Lid geworden op: zo 7 jan 2007 9:36
Locatie: drachten

Nou ik hoop het niet!!Mn koelvleoistof blijft mooi helder en er drijven geen olievlekken in.
Ook neemt ie geen koelvloeistof en hebben we geen nieuwe paus in drachten(witte rook)Kan het ook iets anders zijn?

:H:
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

thermostaat?
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

bij een lekke koppakking moet er niet speciaal olie in de koelvloeistof zitten of witte rook. Kan ook dat ie uitlaatgassen de koelvloeistof in blaast en dat daarom je water gaat borrelen
R5GTT. Drive it like you stole it
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Even de search gebruiken, zoeken op:
koken AND koelvloeistof

wat leesvoer..hopelijk heb je er wat aan! (Y) succes!
baccarabergsma
Berichten: 120
Lid geworden op: zo 7 jan 2007 9:36
Locatie: drachten

oke,paz.
dat wist ik niet.

thermostaat is goed want die opent wel als ik de kachel aan doe.

ik denk dat ie maar een pakking test moet hebben.
wat houd zoiets eigenlijk in,dat wil zeggen,wat doen ze dan?
baccarabergsma
Berichten: 120
Lid geworden op: zo 7 jan 2007 9:36
Locatie: drachten

oke, paul ik zal es kijken.
baccarabergsma
Berichten: 120
Lid geworden op: zo 7 jan 2007 9:36
Locatie: drachten

Ik zal morgen eerst es de koelvloeistof vervangen,en hem opnieuw ontluchten.

daarna maar eens verder kijken.
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

slaat de fan ook aan?? koelslangen van en naar radiateur worden ook warm, net als de radiateur zelf?? opnieuw koelvloeistof vervangen heeft geen zin lijkt mij, dat heeft de garage al gedaan...
baccarabergsma
Berichten: 120
Lid geworden op: zo 7 jan 2007 9:36
Locatie: drachten

ze hebben hem alleen belucht,en de koelvloeistof niet vervangen.
baccarabergsma
Berichten: 120
Lid geworden op: zo 7 jan 2007 9:36
Locatie: drachten

ja,de fan slaat wel aan.
dbeukie
Berichten: 152
Lid geworden op: di 2 mar 2004 16:31
Locatie: Rhoon bij Rotterdam

is je koelvloeistof dan niet teveel verdundt??
dat het teveel water bevat dan wordt hij snel warm en heet
ghp
Berichten: 146
Lid geworden op: di 5 sep 2006 11:17
Locatie: Zwevegem, België

Had hetzelfde fenomeen, met m'n R5 Baccara, de fan sloeg wel aan maar veel te laat: de thermostaat zat omgekeerd.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

baccarabergsma schreef: thermostaat is goed want die opent wel als ik de kachel aan doe.

:~

Nou, als de thermostaat té goed zou werken, zou je kachel niet warm zijn. MAW, een defecte thermostaat zorgt sowieso voor n hete kachel ;) Voel of je radiateur ook HEET is!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

dbeukie schreef:is je koelvloeistof dan niet teveel verdundt??
dat het teveel water bevat dan wordt hij snel warm en heet
eh dit lijkt me onzin, aangezien koelvloeistof alleen water is met glycol om de aluminium te beschermentegen corrosie.

dus als je alleen met water zou rijden (waterkook bij 100 graden hier in groningen) dan zou je binnen kant van je radiator gaan roesten.. maar dat loopt niet zo'n vaart.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

loopt niet zo'n vaart?
Het gaat over renaultjes he :)
Alleen water is serieus bijna funest, dan zit je n leven lang met bruine prut. Niet alleen je rad, maar ook je cilinderbussen koeken onder.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

och, in mijn twingo toen ik hem kocht zat water, maar nu koelvloeistof is nog steeds groen.

water heeft er wel een aantal maand ingezeten
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Joa maar hier ist t zo'n energyblokje :) Toch ? (1.4?) Of n 1.8?
baccarabergsma
Berichten: 120
Lid geworden op: zo 7 jan 2007 9:36
Locatie: drachten

1.8,Riel.
Volgens mij is het niet zo'n energyblok(althans het staat niet op de kleppendeksel)maar een ouder type blok.
De wagen komt uit 1991,en is geimporteerd uit duitsland of frankrijk.
Een vriend van mij(voormalig magazijnmedewerker renault drachten) zei dat het inprincipe hetzelfde blok als die van een 5 GTX is.met een aantal kleine veranderingen.maar dan op gehoond tot 1800 cc(affabriek)

Het vreemde is,mn vriendin heeft vandaag hetzelfde stukje (Ongeveer 35 km)als gister gereden.en gister ging ie koken maar vadaag niet.
Je zou zeggen het probleem is notoire en dus bij elke lange rit van ongeveer 35 km zou het terug moeten komen.

kan de dop op het vaatje het verschil ook maken?
Je hebt 2 types dop een blauwe en een bruine,de ene is tot 1,1 bar en de andere is tot 1,3 bar?!
:~

mvg remco
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Bouwt het koelsysteem ook veel druk op? Dat kan je controleren door als de motor warm is even de bovenste radiator slang in te knijpen. Als die echt hard is heb kje dus behoolijk wat druk in je koelsysteem.

Als je behalve koken ook veel druk hebt, zou het kunnen dat je een klein scheurtje in de kop hebt.
ghp
Berichten: 146
Lid geworden op: di 5 sep 2006 11:17
Locatie: Zwevegem, België

baccarabergsma schreef:thermostaat is goed want die opent wel als ik de kachel aan doe.
Je zegt? Een thermostaat die opengaat als je de kachel aanzet? Niet in jouw motor!

Heb je nu al eens de moeite gedaan om de thermostaat te bekijken? Ten eerste om te zien of hij niet omgekeer zit, ten tweede om te controleren of hij niet verkalkt is en bij 88°C opengaat.
baccarabergsma
Berichten: 120
Lid geworden op: zo 7 jan 2007 9:36
Locatie: drachten

De thermostaat is vervangen.
De vin sloeg idd te laat aan.
Nu is de radiateur lek. :evil:

nog even en ik heb een nieuwe baccara 8)
Siempie
Berichten: 1295
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 20:19
Locatie: Oosterwolde, Fryslân

en dan begint het weer helemaal opnieuw :p
baccarabergsma
Berichten: 120
Lid geworden op: zo 7 jan 2007 9:36
Locatie: drachten

radiateur is vervangen samen met de temp.zender en de thermostaat.
nu maar hopen dat het goed is!
Plaats reactie