r 21 txe vs f16ie
even een paar vraagjes. is een f16ie aan een un1 bak te koppelen.
en wat is ongeveer de waarde van een f16ie met 190000 km met computer en eventueel met bak.
zal binnenkort trouwens ook even voorstel forum aanmaken maar de 21 staat nog op het bedrijf.
en wat is ongeveer de waarde van een f16ie met 190000 km met computer en eventueel met bak.
zal binnenkort trouwens ook even voorstel forum aanmaken maar de 21 staat nog op het bedrijf.
als je een wat dingen aanpast is alles toch pas te maken?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
het is wel hip om een F7P blok in een 21 te lepelen 

ja maar een un1 bak is toch wel iets anders als de jouwe gabri.
die van jou is namelijk simpel om te bouwen.
in die ruimte kan wel een groot caterpillarblok
die van jou is namelijk simpel om te bouwen.
in die ruimte kan wel een groot caterpillarblok

-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
dat wel
zelf denk ik dat als er een F7P in een 21 met langsmotor wilt zetten dat je bijna sneller een subframe met alle handel van een dwarsmotor erin kan plaatsen.

zelf denk ik dat als er een F7P in een 21 met langsmotor wilt zetten dat je bijna sneller een subframe met alle handel van een dwarsmotor erin kan plaatsen.
in dit geval ga je toch een serieuse bouwwerf tegemoet. Als je de UN1 laat zitten moet je de F7P/R in de lengte gaan plaatsen. Het begint al met de aanpassing van de primaire as van de bak, adaptorplaat van de UN1 naar F7P/R, koppeling. Plaatsing van de motorsteunen ? Subframe ? Inlaattraject ? Koeling, slangen zitten compleet anders. Hang maar een lekkere J7R aan die UN1mark 5t schreef:als je een wat dingen aanpast is alles toch pas te maken?


die Un1 + J7R kan niet in een 1.7 koets, deze is heel anders dan een 2.0 koetsmark 5t schreef:ja maar een un1 bak is toch wel iets anders als de jouwe gabri.
die van jou is namelijk simpel om te bouwen.
in die ruimte kan wel een groot caterpillarblok
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
de combi un1 16v is meer gemaakt geloof dat het zo past
onderblok alpine en at is het zelfde als gt gt heeft jb3 clio ook
onderblok alpine en at is het zelfde als gt gt heeft jb3 clio ook
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
ja dat was die gele. maar daar hoorde ik van dat die alle koppelingsplaten gewoon kapot trok. dus dat werkt ook niet zo lekker.
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
dat had meerdere factoren
laat je daar niet door afleiden
laat je daar niet door afleiden
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
maar dat was een standaard f7p. die heb ik nog in het echt gezien. zat meen ik een 30tx bak op?
stof genoeg tot discussie maar een belangrijke vraag: wat is psies de bedoeling ?? In welke auto wil je die UN1 ?
Indien iemand beweert dat een UN1 aan dat blok past moet je mij toch es wat wijzer maken. Denk dat sommigen zich totaal verkijken op de totale lengte van een UN1+J7R
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/ ... 004558.jpg[/img]
Indien iemand beweert dat een UN1 aan dat blok past moet je mij toch es wat wijzer maken. Denk dat sommigen zich totaal verkijken op de totale lengte van een UN1+J7R
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/ ... 004558.jpg[/img]
was ook eigenlijk een opmerking bedoelt als geintje van mij.
ik probeer echt geen discussie op gang te brengen wat wel en niet past

ik probeer echt geen discussie op gang te brengen wat wel en niet past

Het is zeker een leuke uitdaging om zoiets passend te krijgen, en als je een beetje handig bent gaat dat ook wel lukken, alleen vraag ik me af waarom je zo moeilijk zou doen om er een F7P in te stoppen terwijl je er zo plug and play een J7R aan kan hangen.
Als je dan toch graag moeilijk wilt doen, pak dan een 6 cilinder
Als je een geblazen exemplaar neemt/maakt laat je al die 21Tjes nog achter je ook 
Als je dan toch graag moeilijk wilt doen, pak dan een 6 cilinder


Bart V schreef: Als je dan toch graag moeilijk wilt doen, pak dan een 6 cilinderAls je een geblazen exemplaar neemt/maakt laat je al die 21Tjes nog achter je ook

nu weet ik nog steeds niet in welke wagen die bak moet of in welke wagen die motor moet ????
ik welmark 5t schreef: ik probeer echt geen discussie op gang te brengen wat wel en niet past

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
moe je geen renault V6 hebbenBart V schreef:Het is zeker een leuke uitdaging om zoiets passend te krijgen, en als je een beetje handig bent gaat dat ook wel lukken, alleen vraag ik me af waarom je zo moeilijk zou doen om er een F7P in te stoppen terwijl je er zo plug and play een J7R aan kan hangen.
Als je dan toch graag moeilijk wilt doen, pak dan een 6 cilinderAls je een geblazen exemplaar neemt/maakt laat je al die 21Tjes nog achter je ook
valt toch teen daar 300 pk uit te halen en als het al lukt vraag ik me af hoe lang het heel blijft
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
zow dan een berg reply's alweer, maar wordt dus erg moeilijk een f16ie blok aan een un1 te hangen als het al mogelijk is.
dan miss nico zn rotte 21t maar overkopen voor 1500 eutjes. das miss makkelijker
. en waar zit het verschil in compressie tussen een 2.0 t en een gewone 2.0 (in de kop of in het onderblok??).
dan miss nico zn rotte 21t maar overkopen voor 1500 eutjes. das miss makkelijker

Ik wou het niet zeggen, dus ben ik blij dat jij het doetLuco/Alpine-racer schreef:moe je geen renault V6 hebbenBart V schreef:Het is zeker een leuke uitdaging om zoiets passend te krijgen, en als je een beetje handig bent gaat dat ook wel lukken, alleen vraag ik me af waarom je zo moeilijk zou doen om er een F7P in te stoppen terwijl je er zo plug and play een J7R aan kan hangen.
Als je dan toch graag moeilijk wilt doen, pak dan een 6 cilinderAls je een geblazen exemplaar neemt/maakt laat je al die 21Tjes nog achter je ook
valt toch teen daar 300 pk uit te halen en als het al lukt vraag ik me af hoe lang het heel blijft

Nou moe, een rotte 21 voor 1500 ...dan moet je nog beginnen reviseren. Reken minstens het dubbele alvoor je klaar bent.markje schreef:zow dan een berg reply's alweer, maar wordt dus erg moeilijk een f16ie blok aan een un1 te hangen als het al mogelijk is.
dan miss nico zn rotte 21t maar overkopen voor 1500 eutjes. das miss makkelijker. en waar zit het verschil in compressie tussen een 2.0 t en een gewone 2.0 (in de kop of in het onderblok??).
niet twijfelen, een J7R erin hangen (2.0L turbo). Standaard motor met een dikke chip, 2.5" downpipe, druk op 1.1 geeft jou 220/225 pk die uiterst betrouwbaar zijn.markje schreef:en even voor de duidelijkheid het moet in een renault 21 txe 2.0 '86 electronic. heeft er miss nog iemand leuke suggestie's welke blokken wel passen of wat er met dit blok te doen is.
zo'n biturbo heeft toch nog wel wat reserves?
Renault / nissan v6-sen zijn heel anders? Die 3,5 liters ? Die zijn totaal niet 'op basis van' dus onpassend? Als t toch over v6'sen gaat, er is toch wel wat moois gebouwd in t verleden dacht ik?
Renault / nissan v6-sen zijn heel anders? Die 3,5 liters ? Die zijn totaal niet 'op basis van' dus onpassend? Als t toch over v6'sen gaat, er is toch wel wat moois gebouwd in t verleden dacht ik?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
of compressor kitje erop, is ook verkrijgbaar
maarja het word allemaal moeilijk inbouwen. ik zou zowieso van die f7p afzien.
zou de nieuwe rs motor niet op de un1 te bouwen zijn? daar is ergens op het forum ook iemand een turbo op aan het bouwen.

maarja het word allemaal moeilijk inbouwen. ik zou zowieso van die f7p afzien.
zou de nieuwe rs motor niet op de un1 te bouwen zijn? daar is ergens op het forum ook iemand een turbo op aan het bouwen.
die is er al, Henk (Veban) is momenteel dat blok in een wagen aan het bouwen. Meer info daarrond heeft Gerrit (Speedline)
Ik zou, als het geen gek geld mag kosten, een J7R reviseren en het daarmee doen.
Strafste wat ik van deze motoren heb gezien is 323 pk in een straatwagen (mijne dus) en 450 pk in een versie die uit een laguna ralleysprintwagen komt (Marcel Nuys). Welliswaar op speciale brandstof maar verder gelijk aangepast. Deze laatste gaan we nu ombouwen naar verdeel-versie (delco) ipv standalone en dan Ome Henk (Fastchip) zich laten uitleven. Resultaat zal ook wel gezien mogen worden.
Wat ik wil aantonen is dat je met een J7R een pak verder kan komen dan met een F7P/R . Het V6 biturbo verhaal laat ik in het midden, in de eerste plaats zijn deze motoren bijna onvindbaar en als je er dan 1 vind moet he de loterij gewonnen hebben om de aankoop te verwezenlijken. Ook deze motor heeft past niet zonder slag of stoot in het vooronder.
Ik zou, als het geen gek geld mag kosten, een J7R reviseren en het daarmee doen.
Strafste wat ik van deze motoren heb gezien is 323 pk in een straatwagen (mijne dus) en 450 pk in een versie die uit een laguna ralleysprintwagen komt (Marcel Nuys). Welliswaar op speciale brandstof maar verder gelijk aangepast. Deze laatste gaan we nu ombouwen naar verdeel-versie (delco) ipv standalone en dan Ome Henk (Fastchip) zich laten uitleven. Resultaat zal ook wel gezien mogen worden.
Wat ik wil aantonen is dat je met een J7R een pak verder kan komen dan met een F7P/R . Het V6 biturbo verhaal laat ik in het midden, in de eerste plaats zijn deze motoren bijna onvindbaar en als je er dan 1 vind moet he de loterij gewonnen hebben om de aankoop te verwezenlijken. Ook deze motor heeft past niet zonder slag of stoot in het vooronder.
hmmz ok een hoop ideetje's weer maar het enige uitvoerbare idee is denk een 2.0 t in het neusje hangen. want geloof mij zo'n 3,5 v6 gaat niet zonder slag of stoot in het vooronder en dat kost een hoop pingels. onze magazijnman vondt vandaag ook nog weer een mooi nieuw glimmie glimmie spiegeltje wat anders in de vuilcontainer was beland. was ik weer mooi mee gered aangezien mijn linker net stuk is. weer een lekker voordeel van bij de renault werken
(zit de buitentemp sensor van een 21 in de linker of rechter buitenspiegel??)

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
als je dan toch over een V6 praat pak dan een venturiblokkie
die gasten haalden er tenminste pk's uit
en riel echt de v zessen van renault zijn betrouwbaar als je niet boven de 250 pk komt en dat is dan al met turbo
die van een a 610 en safrane zijn bijna niet aan te komen
en die van een gt turbo worden ook al zeldzaam
maar echt prestatieblokken zijn het zeker niet
zijn wel erg soepel
die gasten haalden er tenminste pk's uit



en riel echt de v zessen van renault zijn betrouwbaar als je niet boven de 250 pk komt en dat is dan al met turbo

die van een a 610 en safrane zijn bijna niet aan te komen
en die van een gt turbo worden ook al zeldzaam
maar echt prestatieblokken zijn het zeker niet
zijn wel erg soepel
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
geweldig, de dagwaarde is door die spiegel met de helft gestegenmarkje schreef: onze magazijnman vondt vandaag ook nog weer een mooi nieuw glimmie glimmie spiegeltje wat anders in de vuilcontainer was beland. was ik weer mooi mee gered aangezien mijn linker net stuk is. weer een lekker voordeel van bij de renault werken(zit de buitentemp sensor van een 21 in de linker of rechter buitenspiegel??)

sensor zit links btw.
Revisieblok (kaal) gaan bij mij weg voor 1500. Dat is inclusief: aankoop blok,koppakking,klepveren en seals, zuigerveren, alle dichtingen en lagers,distributie, druk en compressietest,arbeid. Riemenset,spruitstuk dichtingen meegelevert.
op de sloop gaat een blok tegenwoordig niet weg onder de 750. Ze kunnen wel wat hebben maar eens boven de 150d raad ik toch een revisie aan.
-
- Berichten: 128
- Lid geworden op: ma 11 jul 2005 18:46
- Locatie: Den Helder

Rotte 21 noemt tie mijn auto er zit voor 1800 euro nieuwe onderdelen in op en aan heeft een beetje laswerk en wat spuitwerk maar wel twee achterdeuren en een achterbumper om de beschadigde delen te vervangen !!!! En nog wat andere dingen.zow dan een berg reply's alweer, maar wordt dus erg moeilijk een f16ie blok aan een un1 te hangen als het al mogelijk is.
dan miss nico zn rotte 21t maar overkopen voor 1500 eutjes. das miss makkelijker . en waar zit het verschil in compressie tussen een 2.0 t en een gewone 2.0 (in de kop of in het onderblok??).
Dus noem het maar een slechte prijs ik noem het geld wegsmijten !
Bedankt VRIEND
