lagerschalen 16v

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
martijnclio

Goedendag, ik had een vraagje over lagerschalen van een F7p motor. Mijn oude lagerschalen hadden een nokje en de nieuwe niet, ik ben terug gegaan naar de reno dealer en die zei dat een modivicatie was van een paar jaar geleden. Want zeiden ze als de lagerschalen in de drijfstangen zitten dan worden ze geklemt en zitten ze vast in de drijfstang en niet om de krukas heen zodat ze niet met de krukas mee kunnen draaien.
Als de lagerschalen mee willen draaien en ze hebben de nokjes dan draaien ze toch mee. Ik naar een revisie bedrijf en die zei dus het zelfde, hun zetten ze er ook in ook bij andere motoren, dus ja wie ben ik dan om ze er dan er niet in te zetten ( die lagerschalen zonder nokjes ). Maar ze zeiden wel dat de drijfstangen dan niet versleten mochten zijn. ( en dat zijn ze niet dus....).

Ik ben benieuwt wat jullie ( experts ) ervan zeggen.
Bart V

Je moet ze er niet in zetten, want dat gaat gegarandeerd fout. Gewoon zorgen dus dat je bij een revisiebedrijf de juiste lagers haalt met borglip.

Er zijn al meerdere mensen de mist in gegaan hiermee doordat renault alleen nog het type lager levert wat bij een gemodificeerd type drijfstang hoort die niemand dus heeft. Zet je ze er toch in, dan zullen de lagers vroeg of laat stuk lopen met alle gevolgen van dien.
Laatst gewijzigd door Bart V op wo 14 mar 2007 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
martijnclio

Maar waarom dan want als ze vast zitten inde drijfstang maakt het toch niet uit?
Bart V

De lagers worden niet goed gecentreerd en geborgd, ookal worden ze geklemd als je de drijfstang monteert. Als je het juiste type drijfstang hebt gaat het wel goed, maar die heb je dus niet omdat je oude lagers borglippen hebben. Die lagers moeten er dus ook gewoon weer in, en zijn te bestellen via het revisiebedrijf, en zijn gewoon van federal mogule.

Ik heb al meerdere voorbeelden gezien van de gevolgen als je ze toch monteert zonder lip, dus doe er je voordeel mee zou ik zeggen :)
martijnclio

Dan bestel ik wel nieuwe met lip want ik heb geen zin om het blok er weer uit te halen als ik hem er nou toch uit heb. Is het met de hoofdlagertappen ook zo dat je nieuwere types hebt want die nieuwe hebben ook geen lipje meer.
Bart V

Tis heel simpel. Wat eruit komt moet er ook weer in. Bestel gewoon een complete lagerset bij een revisiebedrijf (dus axiaal, hoofd en drijfstang lagers) en vergelijk dat met wat eruit komt, dan zit je altijd goed.
martijnclio

in ieder geval bedankt voor de info :biertjuh:
Jean-Paul-S
Über-Spammer

je afbeelding doet me aan iemand anders denken op het forum....

fijn om te weten hoe dat zit met die lagers. de f7r licht nu uitelkaar, kan ik ineens de goede gaan zoeken :)
Plaats reactie