zoals de titel zegt ben ik op zoek naar de beste airfilter voor op mijn megane.
heeft er iemand suggesties ???
groet
megane 2.0 8v beste airfilter
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
inlegfilter is niet de enigste oplossing voor meer vermogen,als je een openluchtfilter op de juiste plek monteerd,dus niet naast het motorblok),dan haal je er ook meer vermogen uit
voor een megane kan je beste achter de koplamp monteren,zo heb ik het gedaan,en volgens de test resultaten is het een vooruitgang geweest.
voor een megane kan je beste achter de koplamp monteren,zo heb ik het gedaan,en volgens de test resultaten is het een vooruitgang geweest.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: ma 12 mar 2007 16:02
weet iemand of deze motor ook is te chiptunen.
ik kan er vrij weinig op internet over vinden. alleen de diesels worden veel getuned maar een megane 2.0, eigenlijk niet.
weet iemand of dit kan ?
ik kan er vrij weinig op internet over vinden. alleen de diesels worden veel getuned maar een megane 2.0, eigenlijk niet.
weet iemand of dit kan ?
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
kan natuurlijk,maar wat heb je er voor over,en hoeveel win je dan.
zoiezo moet er dan het 1 en ander gebeuren om het rendabel te maken,zoals filtersysteem(welke dan ook),eventueel bougiekabels en bougies,spagetti spruitstuk en sportuitlaat.dit allemaal bij elkaar leverde voor mij om en nabij de 17pk winst.
voorheen zat ik ook te denken aan een chip en nokken,maar die zijn nagenoeg niet te vinden,enigste wat je kan doen is een turbokit,maar dan gaan de kosten ook grote stappen nemen.
door al de aanpassingen loopt die bovenin iets aan de arme kant,waar ik nog mee bezig ben,is de benzinedruk te verhogen,maar das eigenlijk de laatste stap die je eventueel nog zou kunnen maken.
zoiezo moet er dan het 1 en ander gebeuren om het rendabel te maken,zoals filtersysteem(welke dan ook),eventueel bougiekabels en bougies,spagetti spruitstuk en sportuitlaat.dit allemaal bij elkaar leverde voor mij om en nabij de 17pk winst.
voorheen zat ik ook te denken aan een chip en nokken,maar die zijn nagenoeg niet te vinden,enigste wat je kan doen is een turbokit,maar dan gaan de kosten ook grote stappen nemen.
door al de aanpassingen loopt die bovenin iets aan de arme kant,waar ik nog mee bezig ben,is de benzinedruk te verhogen,maar das eigenlijk de laatste stap die je eventueel nog zou kunnen maken.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: ma 12 mar 2007 16:02
dan laat ik het erbij zitten.
ik heb gezien dat een turbo kit ook 2100 euro kost, en dat heb ik er gewoon niet voor over.
dan laten we hem maar in zn orginele staat.
bedankt voor je reaktie
ik heb gezien dat een turbo kit ook 2100 euro kost, en dat heb ik er gewoon niet voor over.
dan laten we hem maar in zn orginele staat.
bedankt voor je reaktie
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
Je kan wel iets doen,dat maakt hem wat pittiger,dat raadt ik wel aan.
maar graag gedaan
maar graag gedaan
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
en naast dat alles zou je voor een turbo kit nog meer moeten aanpassen, tis geen jap he. dus gesmede zuigers, gebalanceerde krukas en drijfstangen e.d. ook aan te raden wil je beetje betrouwbaar rond rijden. en dan gaat het pas echt in de kosten lopenchris-mc schreef:kan natuurlijk,maar wat heb je er voor over,en hoeveel win je dan.
zoiezo moet er dan het 1 en ander gebeuren om het rendabel te maken,zoals filtersysteem(welke dan ook),eventueel bougiekabels en bougies,spagetti spruitstuk en sportuitlaat.dit allemaal bij elkaar leverde voor mij om en nabij de 17pk winst.
voorheen zat ik ook te denken aan een chip en nokken,maar die zijn nagenoeg niet te vinden,enigste wat je kan doen is een turbokit,maar dan gaan de kosten ook grote stappen nemen.
door al de aanpassingen loopt die bovenin iets aan de arme kant,waar ik nog mee bezig ben,is de benzinedruk te verhogen,maar das eigenlijk de laatste stap die je eventueel nog zou kunnen maken.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: ma 12 mar 2007 16:02
en dat is ??Je kan wel iets doen,dat maakt hem wat pittiger,dat raadt ik wel aan.
maar graag gedaan
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
zelfde als dat ik gedaan heb:maarten_paraglider schreef:en dat is ??Je kan wel iets doen,dat maakt hem wat pittiger,dat raadt ik wel aan.
maar graag gedaan
-luchtfiltersysteem (rond 20x14 green filter,achter de koplamp)
-Magnecore bougiekabels
-denso iridium bougies
-supersprint spagetti spruitstuk
-kat vervanger
-sportuitlaat vanaf de kat. verv.
Voor de 2.0 8v is er ook een spruitstuk van supersprint,helaas is dat zon beetje het duurste artikel,maar het levert toch aardig wat op naar mijn mening,ik ben er iets meer dan 5 pk op vooruit gegaan,opzich niet veel,de motor reargeert dan wel veel beter op het gaspend. je koppel(kromme) is anders,onder in,als bovenin meer koppel,en je kan iets verder doortrekken zonder dat die in een dip komt.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!