Middendemper RMC ph2

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
cyberdanny
Car: Renault 5 GT Turbo

Even een kleine melding maken voor de mensen die in de toekomst vragen hebben over de middendemper van de Megane Coupé. Ik heb er zelf een waarvan ik eerst de einddemper heb vervangen in een Remus(grote diameter) maar omdat ook Remus zich aan de decibels moet houden maakt deze alleen een heel erg bescheiden zwaar geluidje met stationair lopen...het resultaat van een lekker niet overdreven brom viel heeeeel erg tegen. Volgende stap was een Green openluchtfilter, monteren was echt gemakkelijk en het resultaat was super!!! (Het geluid tenminste) Nadelen waren: veel minder performance en hij gaat meer benzine slurpen omdat je dan vaker het gas in duwt om het aanzuiggeluid te horen. :)
Volgende stap was om toch de middendemper ertussen uit te slijpen en een rechte open pijp ertussen te plaatsen. Nou dit heb ik gister laten doen, wonder boven wonder, hij bromt 0,001 db harder, vraag me echt af waarom er een middendemper tussen zit??? :lol: :lol: Mijn volgende stap is om iets met de katalisator te gaan doen...maar wel dat de CO waarde goed blijft en gewoon zonder te prutsen voor de APK keuring....
Tim
Car: E36 M3

Dit heb ik bij mijzelf ook gemerkt...

Ik heb dan welliswaar een Megane Coupe fase 1 maar bij het monteren van de remus einddemper bleek dat er al geen middendemper meer onder zat... (Zal wel flink herrie gaan maken zeiden we nog... :~ )

Remus zat er op een gegeven moment dus onder, starten... En bijna geen geluid |:

Nu zat ik aan hetzelfde te denken als jij, de kat er onder vandaan maarja, emissie-eisen zit je dan weer mee... Ik ben er nog niet over uit.
Riël
Über-Spammer

Kat eronderuit scheelt ook niet veel :) Je krijgt er hoogstens een blikkeriger geluid van. Mooier wordt t er niet op.

Andere nokkenasjes :smoke:
cyberdanny
Car: Renault 5 GT Turbo

Denk dat we dan beter een andere eindemper kunnen monteren waar we de demper uit kunnen schroeven! :bang: Dat moet verschil maken!
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ook een buis voor nemen.

nee even zonder gekheid, je kan naar een devil zoeken, remus is echt niet hard hoor.

had eerst een remus onder een andere clio zitten. en toen peco bb4 :worship:
Plaats reactie