Even een kleine melding maken voor de mensen die in de toekomst vragen hebben over de middendemper van de Megane Coupé. Ik heb er zelf een waarvan ik eerst de einddemper heb vervangen in een Remus(grote diameter) maar omdat ook Remus zich aan de decibels moet houden maakt deze alleen een heel erg bescheiden zwaar geluidje met stationair lopen...het resultaat van een lekker niet overdreven brom viel heeeeel erg tegen. Volgende stap was een Green openluchtfilter, monteren was echt gemakkelijk en het resultaat was super!!! (Het geluid tenminste) Nadelen waren: veel minder performance en hij gaat meer benzine slurpen omdat je dan vaker het gas in duwt om het aanzuiggeluid te horen.
Volgende stap was om toch de middendemper ertussen uit te slijpen en een rechte open pijp ertussen te plaatsen. Nou dit heb ik gister laten doen, wonder boven wonder, hij bromt 0,001 db harder, vraag me echt af waarom er een middendemper tussen zit???

Mijn volgende stap is om iets met de katalisator te gaan doen...maar wel dat de CO waarde goed blijft en gewoon zonder te prutsen voor de APK keuring....