Powerflex

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
Kimson
Contacteer:

Ik ga mijn Clio 16V voorzien van een volledige Powerflex-kit. Hoe ga ik best te werk? De 4 stuks voor de draagarmen zien er niet te moeilijk uit maar die van de stabi-stang wel?

Wie heeft er mss enkele nuttige tips voor dit werkje?

Groetjes
Jean-Paul-S
Über-Spammer

komende week krijg ik de kit binnen. dan kun je zien hoe het gaat. zal van het hele monteren foto's voor je maken.

het demonteren is makkelijk. het monteren van het geheel is wat lastiger. je moet namelijk het beugeltje om de rubber trekken en op spanning brengen om de bout erdoorheen te krijgen.

de draagarmen is makkelijk, uitpersen - inpersen.

heb je al overwogen om de ophanging om te bouwen naar williams (breder)?
Bart V

J-P-S schreef:
het demonteren is makkelijk. het monteren van het geheel is wat lastiger. je moet namelijk het beugeltje om de rubber trekken en op spanning brengen om de bout erdoorheen te krijgen.
Grote waterpomp tang doet wonderen, zeker icm een iets langere bout (Y) Makkelijk om ff met 2 man te doen. 1 houd de tang vast, en de ander zet die bout vast. Succes gegarandeerd.
Kimson
Contacteer:

Ok bedankt! Als de draagarmen al gedaan zijn kan ik al terug rijden, die zijn doorgescheurd van de grove beton in Bitburg de vorige keer...

Maakt dat veel verschil denk je zo'n Williams onderstel?

Groetjes
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ik krijg ze waarschijnlijk morgen. woensdag begin ik met de armen.

williams is bredere ophanging (2,5cm per kant). dat maakt de auto stabieler, maar heb je eerder overstuur.

bart-v weet er meer van te vertellen :)
Kimson
Contacteer:

Hehe, ik ben wel voor overstuur eigenlijk ;)

Zal idd wel een verschil maken maar je kan bezig blijven he. Ik denk dat die Powerflexen al een heel verschil gaan maken. Die armen vallen naart schijnt nogal mee. Dat zijn twee stuks geloof ik he. Dan is er nog ergens eentje aan de draagarm, is het niet?

Groetjes
Jean-Paul-S
Über-Spammer

je hebt in totaal 8 bussen bij een williams ophanging:

4x draagarm, 2x stabistang subframe, 2x stabistang aan draagarm.

je kunt dat eronderbouwen door:

andere schokbrekers, of huidige uitvijlen. stabistang en draagarmen van een 19 16v, en langere aandrijfassen.

16v ophanging zijn denk ik 6 bussen. 4x draagarm en 2x stabistang op subframe.

zal hier de plaatjes wel posten zodra ik ze heb :)
Kimson
Contacteer:

Volgens mijn bestelling heb ik ook 8 bussen...

Groetjes
Jean-Paul-S
Über-Spammer

heb je dan wel een 16v ophanging?
Kimson
Contacteer:

Euh, ik dacht van wel, ben niet zeker... Ik heb dit besteld
http://www.powerflex.co.uk/products.asp ... bmit1.y=10

Volgens die tekening zijn het toch 8 bussen

Groetjes
antoine
Car: Renault Clio III RS

J-P-S schreef:je hebt in totaal 8 bussen bij een williams ophanging:

4x draagarm, 2x stabistang subframe, 2x stabistang aan draagarm.

je kunt dat eronderbouwen door:

andere schokbrekers, of huidige uitvijlen. stabistang en draagarmen van een 19 16v, en langere aandrijfassen.

16v ophanging zijn denk ik 6 bussen. 4x draagarm en 2x stabistang op subframe.

zal hier de plaatjes wel posten zodra ik ze heb :)
Wat is er anders aan een 16v onderstel in vergelijking met een williams onderstel. Mijn stabilisator stang zit toch echt ook met 8 bussen vast. :wink:
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Volgens die tekening zijn het toch 8 bussen
ja maar, die drie losse, daar heb je dus 2 setjes van nodig.
Wat is er anders aan een 16v onderstel in vergelijking met een williams onderstel. Mijn stabilisator stang zit toch echt ook met 8 bussen vast.
we hebben het hier ook over de draagarmen, dat zijn er al 4. dus samen met 8 van je frame zou je op 12 uitkomen.

wat is er anders aan williams:

stabistang 23mm.
draagarmen breder.
bevestiging stabistang aan draagarmen anders.

al met al alle onderdelen van williams ophanging zijn anders :wink: ik heb vandaag mijn set binnengekregen en dat was voor een 16v. past allemaal niet :wink:
Kimson
Contacteer:

Ai, nog niet wegdoen, als dat van mij niet past kunnen we wisselen ;)

Mijn stabistang was 22mm want ik heb dat moeten meten voor te bestellen...
Bart V

J-P-S schreef:ik krijg ze waarschijnlijk morgen. woensdag begin ik met de armen.

williams is bredere ophanging (2,5cm per kant). dat maakt de auto stabieler, maar heb je eerder overstuur.

bart-v weet er meer van te vertellen :)
Die 2,5 cm klopt niet helemaal. De williams heeft per kant ongeveer 1,5 cm extra spoorbreedte. Dit is het maatverschil in de aandrijfassen.

verder krijg je inderdaad meer overstuur als je op het randje gaat rijden, dus is het verstandig het verschil achter te compenseren met spacers van 15 mm oid, dan hou je de achterkant wat voorspelbaarder, en het ziet er bovendien nog goed uit ook.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

maak eens een foto kimson,

ik heb namelijk 20mm liggen thuis, en heb 23 nodig. als je een foto van je ophanging voor me maakt kan ik je zo zeggen wat je nodig hebt aan spullen.

is je auto veel beter als je voor en achter 15mm breder gaat? volgens mij was het 2,5..... straks ff draagarmen meten :p
Bart V

Ja, 15 mm rondom breder merk je uitstekend (Y)

Wat betreft die spoorbreedte, 2,5 zou wel kunnen, maar dan komen de assen dus aan beide kanten een cm extra uit de bak. Die ruimte is er opzich wel, maar het lijkt me sterk. Als je die draagarm opmeet moet je ff de hartlijn fuseekogel-draagarmbus pakken (Y) Ben benieuwd.
Laatst gewijzigd door Bart V op di 13 mar 2007 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

volgens mij krijg je je achterwielen ern niet meer in met verlaging. of toch wel?
Bart V

Het past net dankzij de bredere achterschermen.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

morgen ga ik verder bouwen aan de clio, dan zal ik eens het verschil meten. ik meen echt dat de williams 2,5cm per kant was. maar kan me natuurlijk vergissen. het is voor het eerst dat ik 1,5cm hoor namelijk.

de powerflex is allemaal verkeerd. heb je al besteld kimson? anders kan je mijn set direct via dutch power trading overnemen. heb je het heel snel in huis.
Kimson
Contacteer:

Ja dat van mij is ook in bestelling, zou deze week moeten binnenkomen. Ik weet het ook niet meer, normaal heb ik een 16V maar ik weet niet of er met mijn clio geknoeid is geweest in het verleden...

Van wat moet ik een foto maken, het frame en de draagarmen?

Groetjes
Jean-Paul-S
Über-Spammer

als je even een foto van de onderkant van je draagarm maakt, waar de stabistang vastzit, dan kan ik je zo zeggen welke onderdeelnummers je nodig hebt.
Kimson
Contacteer:

Ahzo, ik zal morgen ofzo eens proberen of ik hem hoog genoeg gekrikt krijg voor een foto... Mijn stabistang was 22mm dik heb ik gemeten...

Groetjes
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ja normaal 16v is 20, en williams is 23. je kunt ook kijken hoe je stabistang vastzit trouwens. als hij een gat heeft waar een bout doorheen gaat heb je een gewone 16v ophanging. als je een soort sok over de stabistang heenhebt heb je willy ophanging. maar dat lijkt me stug, dat zou echt zeldzaam zijn.
Kimson
Contacteer:

Ja dat zeiden de mensen van de shop waar ik ze besteld heb ook... Maar toch kwam ik op 22 uit, raar?

Groetjes
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ja is inderdaad vreemd. maak maar eens een foto, en stuur me die maar door. dan weet je al wat meer.

tot morgen!
Plaats reactie