Turbo kapot?

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
geeteeteeke

Ben in de namiddag effe gaan rijden op het circuit van Zolder en al na enkele ronden moest ik naar de kant; ik opende m'n motorkap en die hing samen met het hele motorkompartiment vol met motorolie... Ben op zoek gegaan naar de oorzaak maar vond nergens een kapotte olieslang; enkel de leiding van de ontluchting v/h carter was los... Nu is mijn vraag: zou het kunnen dat de turbo al die olie omhoog gegooid heeft?

Greetz,

GTT
Florus

Heb je niet de oliepeilstok eruit geblazen?? ,heb 'k ook een keer gehad, geeft ook een aardige oliebende (N)
Pr0f

Als de pijp van de carterontluchting los zat dan zou ik toch eerder even kijken of de carteronluchting niet verstopt zit. Heb dat zelf ook gehad, en toen spoot de olie vanuit de peilstok echt over heel het blok heen.
cyberdanny
Car: Renault 5 GT Turbo

Als je het opspinnen van de turbo heel erg luid hoort kan dit betekenen dat de lagers in de turbo ver op zijn? Zijn deze te vervangen? :)
Riël
Über-Spammer

cyberdanny schreef:Als je het opspinnen van de turbo heel erg luid hoort kan dit betekenen dat de lagers in de turbo ver op zijn? Zijn deze te vervangen? :)
Ligt een beetje aan het geluid.

Gewoon huilen (dus geen 'aanlopend' geluid) is meestal een gescheurd huis. Kan geen kwaad !
Soms hoor je als je de turbo echt doortrapt ineens een 'krrieiieieie', dan is t wel mis :)

Lagers zijn niet te vervangen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
cyberdanny

Het is meer fluiten maar het klinkt best wel hard...aanlopen doet hij niet naar mijn weten.
Riël
Über-Spammer

Neem je m mee dodnerdag? :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
cyberdanny

Riël Notermans schreef:Neem je m mee dodnerdag? :p

ligt eraan of het onder de olie filter niet lekt en of hij niet aan de carter schroef lekt....maandag heb ik de olie en filter vervangen. maar moet nog ff kijken of dat droog blijft. dan kan ik in ieder geval met hem langs komen. ps hij loopt 1 op 7 is dit normaal bij die 5jes :~
Tom
Moderator
Car: MB

waarom zou hij lekken aan het filter of de carterplug?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jean-Paul-S
Über-Spammer

niet vastgedraaid ofzo :lol:
cyberdanny

J-P-S schreef:niet vastgedraaid ofzo :lol:
Muurvast, en een nieuw koper ringetje erachter...maar weet nog niet of hij is gaan lekken....misschien moet ik hem even nadraaien als de olie op temp is. :beer:
Jean-Paul-S
Über-Spammer

nee hoor, vast is vast met zoiets, gaat echt niet lekken. wat wel eens helpt is de ring achter het filter even insmeren met wat olie voor hem soepel te maken.
Plaats reactie