Hallo,
Ik ben sind een paar weken de trotse eigenaar van een r5 1.4 tr .
Leuk wagentje waar wel het een en ander aan moet gebeuren , mja das normaal wak zo gelezen heb.
Ik zit dus met het volgende probleem : hij loop 1 op 7 !?!?!?!:(
Is dit normaal , of toch ietsje teveel?
Er komt ook een zoement geluid weg van de benzinepomp.
Als ik hem op het contact zet zoemt hij eventjes , maar zodra ik hem start de hele tijd.
Het is een 1.4 i uit 1990 .
Ik hoop dat iemand me hier kan helpen .
groetjes Leon.
R5 1.4 tr loopt 1op7!?!?!?!?!
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
zoemde benzine pomp is wel vrij normaal geloof ik..
Heb je niet ergens een lek ?
Heb je niet ergens een lek ?
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: vr 26 jan 2007 15:05
hallo,
Volgens mij heb ik geen lek .
Er ligt geen bezine onder de auto .
Ik heb vandaag gekeken bij de pomp en bovenop de tank , maar daar was ook niets te vinden.
Ook heb ik een kennis gevraagd , die dacht dat misschien de retourklep lek was , maar dat bleek het dus ook niet te zijn.
Volgens mij heb ik geen lek .
Er ligt geen bezine onder de auto .
Ik heb vandaag gekeken bij de pomp en bovenop de tank , maar daar was ook niets te vinden.
Ook heb ik een kennis gevraagd , die dacht dat misschien de retourklep lek was , maar dat bleek het dus ook niet te zijn.
-
- Berichten: 2992
- Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
ja kijk eens even of ie niet ergens lekt ofzo bij de slangen of bij het brandstoffilter of waar de slangen de carb. in gaan!
Je zou je bougies er eens uit moeten halen. Als ze pikzwart zijn weet je dat hij veel te rijk loopt, en is er wellicht iets aan de hand met is met je inspuiting.
Wat je eens kan controleren is de vacuumslang van de MAP sensor (dat zwarte blokje boven de bobine) die moet absoluut dicht zijn. Als de sensor, of het slangetje niet goed is zal de motor veel teveel benzine krijgen.
Wat je eens kan controleren is de vacuumslang van de MAP sensor (dat zwarte blokje boven de bobine) die moet absoluut dicht zijn. Als de sensor, of het slangetje niet goed is zal de motor veel teveel benzine krijgen.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: vr 26 jan 2007 15:05
Ik heb vandaag m`n bougies gecontroleerd en ze zagen er redelijk zwart uit .Bart V schreef:Je zou je bougies er eens uit moeten halen. Als ze pikzwart zijn weet je dat hij veel te rijk loopt, en is er wellicht iets aan de hand met is met je inspuiting.
Wat je eens kan controleren is de vacuumslang van de MAP sensor (dat zwarte blokje boven de bobine) die moet absoluut dicht zijn. Als de sensor, of het slangetje niet goed is zal de motor veel teveel benzine krijgen.
Ik heb de vacuumslang en de map sensor vervangen (duur grapje trouwens), gelijk ook maar zo`n busje voor de injector meegenomen , misschien dat dat ook wat doet.
het is nu even afwachten hoe de auto nu rijdt .
Nog bedank voor je advies.
groetjes leon
Nouja meteen vervangen was t advies niet 
Kleppen goed gesteld? Lambdasonde ok? Temperatuursensor nog goed (kan koud blijven verrijken).
werkt relatief simpel, ik neem aan dat je n monopointinjectie hebt?

Kleppen goed gesteld? Lambdasonde ok? Temperatuursensor nog goed (kan koud blijven verrijken).
werkt relatief simpel, ik neem aan dat je n monopointinjectie hebt?
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: vr 26 jan 2007 15:05
Tis inderdaad een monopoint .
Of de kleppen goed staan , weet ik zo niet .( geen problemen met het rijden )
Hoe kun je zien of de lambdasonde ok is?? doormeten ??
En de temperatuursensor hoe kun je dat zien??
groetjes leon.
Of de kleppen goed staan , weet ik zo niet .( geen problemen met het rijden )
Hoe kun je zien of de lambdasonde ok is?? doormeten ??
En de temperatuursensor hoe kun je dat zien??
groetjes leon.