[Megane Coupe 1998] Kilometer- en dagteller probleem!

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
NCU
Contacteer:

Hallo,

Sinds enige tijd heb ik het volgende probleempje met mijn Renault Megane Coupe uit 1998.

Tijdens het rijden (geen structuur) valt de kilometerwijzer terug naar nul en mijn dag/totaal teller telt het aantal kilometers niet meer. Tevens gaat er voortaan een lampje branden dat duidt op een electronische storing :S

Voor de duidelijkheid heb ik er een foto van gemaakt om het geheel te verduidelijken, op onderstaande foto reed ik +/- 100km/h in de 5e versnelling.

[img]http://i4.photobucket.com/albums/y115/d ... G_9523.jpg[/img]

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, want ik ga de auto namelijk binnen enkele weken verkopen. Hij heeft het altijd goed gedaan, maar nu laat hij me in de steek! :)
Bart V

Waarschijnlijk is het contact van de stekker van de snelheidssensor in de zekeringskast naat de accu geoxideerd. Dit is een veelvoorkomend probleem bij de megane.

Naast de accu zit een zekeringskastje met wat stekkers. Die moet je even losmaken, en eventueel geoxideerde contacten (die zijn er gegarandeerd) moet je even schoonmaken, en inspuiten met contactspray. Het makkelijkste is het als je even de accu demonteert.

Het contact van de snelheidssensor zit daar ook tussen, en het komt zeer vaak voor dat die door oxidatie geen contact meer maakt, met jouw storing als gevolg.

Als alles weer werkt zal ook het motorstoringslampje uitgaan. Deze brand nu omdat de computer geen signaal krijgt van de snelheidsopnemer.

Succes
NCU
Contacteer:

Bart V schreef:Waarschijnlijk is het contact van de stekker van de snelheidssensor in de zekeringskast naat de accu geoxideerd. Dit is een veelvoorkomend probleem bij de megane.

Naast de accu zit een zekeringskastje met wat stekkers. Die moet je even losmaken, en eventueel geoxideerde contacten (die zijn er gegarandeerd) moet je even schoonmaken, en inspuiten met contactspray. Het makkelijkste is het als je even de accu demonteert.

Het contact van de snelheidssensor zit daar ook tussen, en het komt zeer vaak voor dat die door oxidatie geen contact meer maakt, met jouw storing als gevolg.

Als alles weer werkt zal ook het motorstoringslampje uitgaan. Deze brand nu omdat de computer geen signaal krijgt van de snelheidsopnemer.

Succes
Ohw oke :D Super bedankt voor de duidelijke uitleg! :)
Dit ga ik zo snel mogelijk proberen!

Nogmaals bedankt.
Hans240654

Mijn zoon heeft ook dezelfde problemen met z'n Megane Coupé uit 1996.

Als je eerst de accupolen losmaakt om de de stekkertjes schoon te maken, krijg je dan niet problemen met je kontactsleutel (dat deze niet meer reageert)

Hans
Tim
Car: E36 M3

Hans240654 schreef:Mijn zoon heeft ook dezelfde problemen met z'n Megane Coupé uit 1996.

Als je eerst de accupolen losmaakt om de de stekkertjes schoon te maken, krijg je dan niet problemen met je kontactsleutel (dat deze niet meer reageert)

Hans
Dat moet wel goedgaan... Laatst bij mij ook de accupolen eraf gehad en de sleutels doen het nog gewoon :)
Plaats reactie