Hallo, ik zit met het volgende probleem van me clio 1.8 16v
Na een flinke reparatie, lekkende koppakking wil me auto niet lekker lopen.
Hij verbruikt onzettend veel brandstof, zoveel dat je beroerd wordt van de lucht die hij uitstoot.
Ook schokkerd hij heel erg tijdens het rijden, op 2000 toeren kan ik geen 30 rijden want dan schud me hele auto uit elkaar, maar ook als ik 100 rijd loopt de motor niet helemaal soepel de versnellingspook schokt ook heen en weer.
Ik heb er al een andere computer aan gehangen, had geen effect de waardes van de stappen motor is wle iets afwijkend, maar deze doet niks op deellast toch?
wie weet waar ik zoeken moet?
hoog brandstof gebruik
slangetje van map snesor al nat gespoten met remmen reiniger, geen effect.
welke temperatuur sensor? er zitten er 3, ik weet niet precies welke waarvoor dient.
lambda zonde.... ik heb de stekker eraf getrokken toen de motor een tijdje stationair liep had geen effect.
welke temperatuur sensor? er zitten er 3, ik weet niet precies welke waarvoor dient.
lambda zonde.... ik heb de stekker eraf getrokken toen de motor een tijdje stationair liep had geen effect.
Nee, maar als je de stekker eraf trekt van de lambdasonde gaat hij zowieso meer zuipenpaullus85 schreef: lambda zonde.... ik heb de stekker van de eraf getrokken toen de motor een tijdje stationair liep had geen effect.
Je moet de tempsensor met de witte stekker hebben. Die moet je koud en warm even ohms doormeten. Koud tussen de 3 en 4 Kilo ohm, warm tussen de 200 en 300 ohm.