Wat voor blok is dit.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
nee een 2.0 rs motor in een clio of in een 5je inbouwen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
je hebt de clio rsJ-P-S schreef:nee een 2.0 rs motor in een clio of in een 5je inbouwen.
en je hebt de megane rs

erwin heeft de 182 van de clio in zijn vijf gepropt

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
Achterhoek???Steven schreef:Hij zit toch niet meer in Vlaardingen? Hij zit nu ergens in de achterhoek bij een ander bedrijf dacht ik.

Emmer-Compascuum is Drenthe

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
juist, achterberg zit nu in emmen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
nee, hij was laatst ook nog verkouden erbij toen ik hem belde 

-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
NoordenSteven schreef:Juist, daar ergens in dat vergaarde oosten... Dat zeg ik toch
Issie al van z'n stotteren af?

Of woon jij ook al in het zuiden
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
ach, voor mij is het ver weg. verder kan ik wel goed met hem door een deur.
-
- Berichten: 84
- Lid geworden op: vr 19 jan 2007 17:34
ik heb een klein vraagje weet iemand het vermogen van deze motor
renault 19 1.7 beverly siemens injectie Het motor nr. is : P598441 BB35,
renault 19 1.7 beverly siemens injectie Het motor nr. is : P598441 BB35,
-
- Berichten: 2134
- Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
- Locatie: Heerenveen auto:
75pkJeanRobert schreef:ik heb een klein vraagje weet iemand het vermogen van deze motor
renault 19 1.7 beverly siemens injectie Het motor nr. is : P598441 BB35,
-
- Berichten: 84
- Lid geworden op: vr 19 jan 2007 17:34
bedanktRobert Turbo schreef:75pkJeanRobert schreef:ik heb een klein vraagje weet iemand het vermogen van deze motor
renault 19 1.7 beverly siemens injectie Het motor nr. is : P598441 BB35,
ik zoek een blokje met 95 pk multipoint injectie compleet
maar nog niet gevonden

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
moet je ff zoeken naar een blok uit een 21gts, of een 5 gte ofzo. die hebben dat vermogen meen ik.
voor welke auto is het bedoelt?
voor welke auto is het bedoelt?
-
- Berichten: 84
- Lid geworden op: vr 19 jan 2007 17:34
voor in me twingoJ-P-S schreef:moet je ff zoeken naar een blok uit een 21gts, of een 5 gte ofzo. die hebben dat vermogen meen ik.
voor welke auto is het bedoelt?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
is denk ik redelijk krap, maar onmogelijk is het volgens mij niet. welke motorsteunen heb je nodig, weet je dat? waarom geen gtt blok, die persen er meer uit 
-
- Berichten: 84
- Lid geworden op: vr 19 jan 2007 17:34
20 pk volgens mij meerJ-P-S schreef:is denk ik redelijk krap, maar onmogelijk is het volgens mij niet. welke motorsteunen heb je nodig, weet je dat? waarom geen gtt blok, die persen er meer uit
maar zijn vaak afgetrapt denk ik
ja, ach, voor 600 eu heb je een gtt blokje gereviseerd.........
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
mmm, zou niet mijn idee zijn....JeanRobert schreef:voor in me twingoJ-P-S schreef:moet je ff zoeken naar een blok uit een 21gts, of een 5 gte ofzo. die hebben dat vermogen meen ik.
voor welke auto is het bedoelt?
GTT blok erin is al veel werk. F-motor:wil je niet weten denk ik.
En dan al die moeite doen, en dan gewoon een 8-klepper F-motor......met een lousy 100 pony's.....

-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
rsi tje met een chippie heb je 130 pk
leuk toch
leuk toch
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
De multipoint heeft 115.... daarnaast is dat blokje over zijn hele toerenbereik behoorlijk wakker (in tegenstelling tot een 16V...)canonballman schreef:mmm, zou niet mijn idee zijn....JeanRobert schreef:voor in me twingoJ-P-S schreef:moet je ff zoeken naar een blok uit een 21gts, of een 5 gte ofzo. die hebben dat vermogen meen ik.
voor welke auto is het bedoelt?
GTT blok erin is al veel werk. F-motor:wil je niet weten denk ik.
En dan al die moeite doen, en dan gewoon een 8-klepper F-motor......met een lousy 100 pony's.....
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
dat red je al niet aan onderdelen als je het goed wilt doenHaas schreef:ja, ach, voor 600 eu heb je een gtt blokje gereviseerd.........

ik heb nog een gloednieuw gte blok staan met aapassingen
rond de 110 pk



-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
jawel hoor ga je redden
mijn 19 rt (dus zelfde blok als rsi) had op de bank als bijna 125 pk
alleen openlucht filtertje en remus zonder middendemper
mijn 19 rt (dus zelfde blok als rsi) had op de bank als bijna 125 pk
alleen openlucht filtertje en remus zonder middendemper
-
- Berichten: 84
- Lid geworden op: vr 19 jan 2007 17:34
ik heb een multipoint uit renault 5 gte vandaag opgehaald
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
die zijn wel netjes, en zijn betrouwbare motoren. ben benieuwt of je hem erin gaat krijgen.
600 eurs red je zeker, ook als je t goed wil doenLuco/Alpine-racer schreef:dat red je al niet aan onderdelen als je het goed wilt doenHaas schreef:ja, ach, voor 600 eu heb je een gtt blokje gereviseerd.........
ik heb nog een gloednieuw gte blok staan met aapassingen
rond de 110 pk![]()
![]()

Als je zuigers en bussen nog in de marges vallen, kost t helemaal niet veel meer. Meten = weten in zo'n geval.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
als een blok aan revisie toe is, is er vaak ook meer aan vervanging toe
waterpomp
koppeling
allerlei bouten en moeren die je niet meerdere malen moet gebruiken enzenzenz
dus 600 no way
ja dan heb je naar mijn mening een prutsrevisie
sorry kan het niet anders noemen
waterpomp
koppeling
allerlei bouten en moeren die je niet meerdere malen moet gebruiken enzenzenz
dus 600 no way
ja dan heb je naar mijn mening een prutsrevisie
sorry kan het niet anders noemen
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.


Gelukkig ben ik in staat voor dit geld uitermate nette revisies uit te voeren voor mezelf, dus ik ben er gelukkig mee

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:


zit daar alles in riel?
olieen?
sappen?
multiriem?
enz enz enz
kan het me echt nieit voorstellen als ik kijk wat al die klene dingen kosten
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Nee dan heb je een deelrevisie en daar is in principe niets mis mee.
Sterker nog iedereen denkt altijd dat nieuwe zuigers en bussen ook gelijk moeten en dat je motor daar ook echt beter van wordt.
Maar een bus die al 2 ton gelopen heeft die nog binnen de marges valt met een flexhoon bewerken en nieuwe zuigerveren kan nog wel eens beter zijn.
De kwaliteit van nieuwe bussen en zuigers is lang niet altijd hetzelfde en er is ook een hoop crap op de markt. Verder zijn die ingelopen bussen ook vrijwel geheel vrij van restspanningen dus kunnen ze soms meer op hun flikker hebben dan een nieuwe bus bij dezelfde kwaliteit.
Waterpomp kun je vaak al af met alleen de pomphelft. Koppeling vind ik even losstaan van een motorrevisie, anders kun je de hele bak ook wel meenemen. Vloeistoffen zijn ook apart in dit verhaal.
Er zitten hier een hoop mensen die altijd alles nieuw en bling willen hebben, terwijl ik al dat geld liever stop in dingen waar je echt wat mee opschiet. Zorg iig dat de internals goed zijn en alle randorganen waar je slecht bijkomt (startmotor+hitteschildje bijv.).
Sterker nog iedereen denkt altijd dat nieuwe zuigers en bussen ook gelijk moeten en dat je motor daar ook echt beter van wordt.
Maar een bus die al 2 ton gelopen heeft die nog binnen de marges valt met een flexhoon bewerken en nieuwe zuigerveren kan nog wel eens beter zijn.
De kwaliteit van nieuwe bussen en zuigers is lang niet altijd hetzelfde en er is ook een hoop crap op de markt. Verder zijn die ingelopen bussen ook vrijwel geheel vrij van restspanningen dus kunnen ze soms meer op hun flikker hebben dan een nieuwe bus bij dezelfde kwaliteit.
Waterpomp kun je vaak al af met alleen de pomphelft. Koppeling vind ik even losstaan van een motorrevisie, anders kun je de hele bak ook wel meenemen. Vloeistoffen zijn ook apart in dit verhaal.
Er zitten hier een hoop mensen die altijd alles nieuw en bling willen hebben, terwijl ik al dat geld liever stop in dingen waar je echt wat mee opschiet. Zorg iig dat de internals goed zijn en alle randorganen waar je slecht bijkomt (startmotor+hitteschildje bijv.).
Helemaal met Steven eens:
Zuigerveren: 120 euro
Bussen honen: 25 euro
Nieuwe krukaslagers: 40 euro
Nieuwe drijfstanglagers: 40 euro
4 nieuwe klepzittingen: 100 euro
Pakkingset: 100 euro
Waterpomp+thermostaat: 75 euro
Multiriem heeft een gt niet, en een nieuwe snaar kost 10 euro.
NIeuwe waterpomp zet ik er ook wel op, incl thermostaat, dan nog haal ik de 600 euro niet...of net
De klepjes laten slijpen of de hele kop reviseren kun je wel doen, dan tel je er 200 euro bij op.
Zuigerveren: 120 euro
Bussen honen: 25 euro
Nieuwe krukaslagers: 40 euro
Nieuwe drijfstanglagers: 40 euro
4 nieuwe klepzittingen: 100 euro
Pakkingset: 100 euro
Waterpomp+thermostaat: 75 euro
Multiriem heeft een gt niet, en een nieuwe snaar kost 10 euro.
NIeuwe waterpomp zet ik er ook wel op, incl thermostaat, dan nog haal ik de 600 euro niet...of net

De klepjes laten slijpen of de hele kop reviseren kun je wel doen, dan tel je er 200 euro bij op.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
dat is puur het blok intern
en dat zal best kunnen voor dat bedrag
maar je komt altijd dingen tegen die tegenvallen
en dat kan wel niks met een revisie op zich te maken hebben maar het moet wel gebeuren
dus denk ik dat je minimaal van 1000 euro uit moet gaan voordat die weer de weg op kan
en dat zal best kunnen voor dat bedrag
maar je komt altijd dingen tegen die tegenvallen
en dat kan wel niks met een revisie op zich te maken hebben maar het moet wel gebeuren
dus denk ik dat je minimaal van 1000 euro uit moet gaan voordat die weer de weg op kan
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Bovendien gaat ie een twingo in. En er zit niet echt veel aan een gtt blokje.Haas schreef:ja, ach, voor 600 eu heb je een gtt blokje gereviseerd.........
Maar t gaat nergens over eigenlijk. Ik weet dat de brute kosten aan een GTT reuze mee vallen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ik zal vanavond eens kijken of ik een overzicht kan vinden van wat wij kwijt waren
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Jij hebt t niet zelf gedaan he 

Er zit ook een verschil in watvoor budget je hebt Luco, jij bent enorm rijk en hebt geen kinderen dus kun je veel geld erin steken en dus geef je het makkelijker uit. (Nu niet zeggen dat het niet zo is, je laat het altijd duidelijk merken
)
Zelfde idee heb ik ook een beetje, ga niet snel meer voor een 2ehands startmotor of dynamo op marktplaats zitten loeren bijv. dat ik m'n GT net had en nog studeerde had deed ik dit wel.
Maar als je gewoon puur meeneemt wat meegenomen moet worden kan het heus wel goed en goedkoop. En dan hoeft ie echt niet minder te zijn als een 1500 euro revisiemotor. Tis maar net waar je je prioriteit legt.

Zelfde idee heb ik ook een beetje, ga niet snel meer voor een 2ehands startmotor of dynamo op marktplaats zitten loeren bijv. dat ik m'n GT net had en nog studeerde had deed ik dit wel.
Maar als je gewoon puur meeneemt wat meegenomen moet worden kan het heus wel goed en goedkoop. En dan hoeft ie echt niet minder te zijn als een 1500 euro revisiemotor. Tis maar net waar je je prioriteit legt.