Hallo,
'k ben een complete nitwit wat auto's betreft. Ik rij er graag in, en het liefst in een mooie. Daarom heb ik nu een jaar een laguna 1.9 dci GT uit okt 2001. Bevalt me meer dan prima.
Alleen heb ik het idee dat het brandstofverbuik flink omhooggegaan is de laatste tijd.
Ik kom niet vaak meer onder de 6,9l/100km. Toen ik 'm net had, scoorde ik geregeld 5,8 en op langere ritten rustig onder de 5,2.
Klinkt dat logisch?
Natuurlijk ga ik wel naar mijn garage, maar die doen graag ingewikkeld en ik kan alleen maar ja of nee zeggen.
Iemand enig idee?
PS: k was hier al eerder, maar mijn login was stuk. Dus vandaar een nieuwe aangemaakt.
Laguna 1,9 DCI 120 pk GT Dynamique
Brandstofverbruik 1.9 dCi
winter? 
maw, verwarminkje aan, achterruitverwarming, lampen constant, ruitenwissers enz....

maw, verwarminkje aan, achterruitverwarming, lampen constant, ruitenwissers enz....
Verwarming op zich scheelt nie tveel. Wel is een diesel gevoeliger voor n koude motor. Ze zijn zuiniger als ie lekker heet is 
Achterruitverwarming pakt wel n hoop.

Achterruitverwarming pakt wel n hoop.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Hier heb je wat vergelijkingsmateriaal: Spritmonitor.de
Jouw verbruik is wel wat hoger dan het gemiddelde daar. Maar je mag er van uitgaan dat alleen mensen met meer dan gemiddelde interesse in het (verminderen van) hun verbruik deze gegevens hier bijhouden. Dan is jouw verbruik niet heel bijzonder.
Rij je niet meer kortere ritten nu? Dat scheelt vaak flink!
Jouw verbruik is wel wat hoger dan het gemiddelde daar. Maar je mag er van uitgaan dat alleen mensen met meer dan gemiddelde interesse in het (verminderen van) hun verbruik deze gegevens hier bijhouden. Dan is jouw verbruik niet heel bijzonder.

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Dank je- dit geeft me weer wat rust. Ik vreesde even dat er misschien wel groot motorisch onderhoud nodig was! 'k Ben benieuwd naar mijn beurt...Martijn schreef:Hier heb je wat vergelijkingsmateriaal: Spritmonitor.de
....
En idd: mijn ritten zijn vaak wat korter.