Even voorstellen: RRemco

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
RRemco

ooww dat klinkt niet goed denk ik,, zou het dan veel werk zijn om de originele uitlaat weer eronder te hangen? |:
Mark van Nierop
Contacteer:

dat ligt een beetje aan hoe deze eronder gelast/gehangen wordt moet je gewoon goed overleggen met degene die hem eronder zet voor je
Renault 19 1.8 16V Cabrio
Steven
Car: M536

Als de uitlaat nog eerst montage is, dan is het nog 1 lang stuk pijp zonder onderbrekingen. Op zich wel gunstig, dan flikker je die ouwe einddemper gewoon weg en als paps echt begint te zeuren koop je bij bosal een nieuwe einddemper. Die dingen leven tochnie eeuwig

Ik zou zeggen geen zorgen voor morgen, lekker die demper eronder lassen. Zolang de kat en de tussendemper er nog inzitten valt de herrie ook reuze mee.

Hier zie je hoe die pijp is opgebouwd:
Klik die klem met dat 265-xxx nummer is bedoeld om de originele eerste montage pijp door te zagen om bijv. een nieuwe einddemper te monteren. Origineel is dat 1 vast stuk.
RRemco

eigenlijk zou het vandaag de dag zijn dat de demper eronder kwam, maar omdat de jongen die het zou doen vandaag nog 3 apk's moest afmaken om 3 uur heeft hij er geen tijd voor,, nu bel ik hem morgen op en breng dan de auto langs :bang: dus waarschijnlijk heb ik morgenochtend eindelijk een andere demper eronder hangen.

ook heb ik vandaag de auto maar even helemaal uitgeruimd met school/papierwerk en andere (Mac donalds) vuil (0) eruit gegooit,

ik zal misschien vanavond nog even wat foto's erop zetten hoe me boxen zijn weggewerkt. het enigste wat daar nog aan moet gebeuren is dat ik me tweeters nog moet wegwerken. dat wil ik met zo min mogelijk werk doen en zo min mogelijk uit elkaar halen :~ dus dat zit ik nog even te denken waar ik dat het beste kan doen |:
RRemco

aangekomen bij de garage begonnen de problemen, ik heb geen idee hoe het ovalen stuk van de uitlaat heet maar daar kwam de uitlaatbuis hoog op binnen waardoor dus de nieuwe einddemper niet past.

dus ik weer terug naar de dealer,, die hem op de bank gezet. daar zou die wel een aardig tijdje mee bezig zijn een uurtje of 2/3. maar hij had pas over 3 weken tijd ongeveer.

dus had ik maar een vriend van me gebelt of hij kon kijken ernaar, toen kwamen we bij het volgende probleem aan. er moet nog een klem tussen die van de uitlaatpijp van 40 naar 60 mm binnenbreedte maakt. dat stuk ga ik dus vandaag halen en dan binnenkort als ik tijd heb de uitlaat eronder maken.

Wat gister wel is gebeurd is meteen de tweeters laten wegwerken.

hier alvast een foto van de boxen,, foto's van de tweeters komen er ook aan,,

[img]http://img181.imageshack.us/img181/3351/cimg7073os4.jpg[/img]

[img]http://img253.imageshack.us/img253/47/cimg7078yf2.jpg[/img]

zeker in de avond met het blauwe neonlicht erop schijnend geeft het een mooi effect, omdat de boxen gewoon in de originele standaard zitten en het rooster een stuk ervoor zit waardoor je de boxen blauw ziet kleuren al kijk je door het rooster heen,, 8)
RRemco

ik was net naar de onderdelenleverancier gegaan hier in de buurt, die had alleen maar een koppelingsstuk van 40mm naar 42 mm maar die zei dat er nergens een stuk was te krijgen van 40 mm naar 60 mm,,

het lijkt me toch wel raar als er dempers worden gemaakt die onder geen uitlaat kunnen zonder een zelf gelast koppelingsstuk van 40 naar 60 mm.

heeft er iemand een idee of die stukken te krijgen zijn? en waar ik die dan kan halen? |:
Egon

luxe hoor, nog maar zo weinig kilometers op die auto (Y)
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

lekker bezig!!
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
RRemco

ik ben gister weer langs de groothandel geweesd om het laatste koppelingsstuk voor me uitlaat te halen,, met een beetje geluk kan het nu allemaal aan elkaar gelast worden en dan rond volgende week dat de uitlaat er EINDELIJK (sinds 17 november ligt de uitlaat hier al) onder hangt.

ook heb ik bij de dealer, halogeen wit/blauw licht gehaald,,

[img]http://autostyle.nl/images/productimages/DW%20H4.gif[/img]

alleen scheen toen me (normale) kleur stadslicht er nog doorheen,, dat irriteerde me dus toen heb gister bij de groothandel ook meteen maar puur blauw stadslicht gehaald,, waardoor er een neongloed van me stadslicht afkomt.

al heb ik me normale licht aan dan zie je overigens nog wel een blauw gloedje op de lampen maar je kan de weg wel perfect zien :bang: :worship: hier zal ik vanavond ook foto's van maken en dan morgen online zetten.

ook kon ik mezelf er niet van te weerhouden om meteen een aantal stickers aan te schaffen voor op de auto,, het zijn de evil eyes geworden

[img]http://autostyle.nl/images/productimages/AV%2023003.gif[/img]

en de badboy kon niet missen op mijn auto,, die wou ik al vanaf de 1e keer dat ik die zag;) en dat is al heeel lang geleden
[img]http://autostyle.nl/images/productimages/AV%2021047.gif[/img]

dat is als ik het me goed herrinner deze geworden :worship:
misschien was het ook wel een andere uitvoering met daaronder de tekst speedlimit (0)

de stickers zijn voor me besteld en daarvoor word ik gebeld als die binnen zijn :biertjuh:
RRemco

hier zijn dan de foto's van de nieuwe verlichting

De blauwe verlichting:

[img]http://img106.imageshack.us/img106/6504/cimg7096rz2.jpg[/img]

Nog een keer de blauwe verlichting:

[img]http://img359.imageshack.us/img359/6593/cimg7098mv1.jpg[/img]

De halogeen blauwe lichten: (je ziet het blauwe halogeen niet zo heel goed op de foto's,, er komt een beetje een blauwige gloed van de lampen af..

[img]http://img171.imageshack.us/img171/7581/cimg7100pr4.jpg[/img]

ook wil ik voor me mistlampen blauwe verlichting maken,, ik weet alleen nog niet of dat haalbaar is,, ik moet vandeweek toch nog een keer langs de dealer dus dan ga ik kijken of ik die ook kan halen;)

en nog een foto van de neon in de auto

[img]http://img156.imageshack.us/img156/2411/cimg7106ab7.jpg[/img]
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Heb zelf ook zo'n Whitehooker (Witte HOER :wink: ) demper maar dan de Ovaal DTM uitvoering.. hangt nu een jaartje onder de R19 16V..

In het begin gereden met katvervanger maar wel met de middendempers er nog onder en dan die sportdemper.. dat klonk nergens naar.. veel te stil..

Toen is de kat. er weer onder gegaan en de middendempers er onder vandaan.. toen kwam er wat meer herrie uit..

Heb nu het idee dat hij al een beetje leeg begint te branden want hij maakt met de dag meer herrie :p scheelt wel dat je pa er dan niets van kan zeggen.. "Nee pa.. ik heb niets veranderd.. het is altijd al zo geweest :p "

Mooie auto verder nog :worship: veel plezier er mee
RRemco

RRemco schreef: ook kon ik mezelf er niet van te weerhouden om meteen een aantal stickers aan te schaffen voor op de auto,, het zijn de evil eyes geworden

[img]http://autostyle.nl/images/productimages/AV%2023003.gif[/img]

en de badboy kon niet missen op mijn auto,, die wou ik al vanaf de 1e keer dat ik die zag;) en dat is al heeel lang geleden
[img]http://autostyle.nl/images/productimages/AV%2021047.gif[/img]

dat is als ik het me goed herrinner deze geworden :worship:
misschien was het ook wel een andere uitvoering met daaronder de tekst speedlimit (0)

de stickers zijn voor me besteld en daarvoor word ik gebeld als die binnen zijn :biertjuh:
heeft iemand een voorbeeld/idee waar de stikkers het mooiste staan,, ik wil de badboy sticker op de achterkant naast me kentekenplaat ergens plakken,, ik heb alleen geen idee hoe dit zal staan,,

heeft iemand voorbeelden van gelijksoortige stikkers,, de kleur van de stikkers zijn zwart :bang:
RRemco

Nu had ik het met een collega van me erover dat er krasjes op me bumpers zitten maar ook op me lak. dat ik dat met fijn schuurpapier kon wegwerken,,

nu ben ik een beetje gaan schuren, de bummpers zijn de krasjes aardig goed weggewerkt alleen nu blijft er een ter opzichte van de normale kleur bumper een witte doffe kleur op hangen wat geschuurd is,, wat kan ik hier nu het beste aandoen? ik kan jammergenoeg geen foto's maken want het fototoestel twv 600Euro is kapot gevallen (N) :evil: hahaha

1. een bumpermiddel halen waardoor de bumper weer de origineel zwarte kleur krijgt?

2. de bumper helemaal zwart spuiten en dan meteen alle bumpers overnieuw spuiten?

3. of heeft iemand anders er nog een oplossing voor?

ook had ik een aantal krassen op me lak zitten die ik (geprobeerd heb) weg te schuren. waardoor er heeel lichte krasjes op me lak zijn gekomen:( kan ik dit makkelijk opvullen met een lakstift? of word het kleurverschil dan te groot?

Alvast bedankt voor de hulp,, :bang:
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Ik heb je hier in de buurt nog niet gehoord.......

Wel leuke lampjes.
RRemco

WouterW schreef:Ik heb je hier in de buurt nog niet gehoord.......

Wel leuke lampjes.
ik ben ook nog niet zo ver met me auto,, enz;) ik ben zelf niet zo handig, ik heb alleen een sterke drang om geld in me auto te steken >-) 8)

Ik ga vanmiddag van marktplaats 2 concord versterkers ophalen,, ze zien er niet supermooi meer uit maar daar gaat het mij tot nu toe ook nog niet om. ik heb een subwoofer gehaald in een wel erg lange basskist. hij was voor 7,50 zeer goedkoop dus ik denk ik zie wel wat het is. maar waarschijnlijk komt er snel een andere subwoofer in.

ik heb dus 2 versterkers,
1versterker komt op de 2 ground zero subwoofers voor in de auto
1 versterker komt op de subwoofer

ook ga ik nu bij halfords 2 lakstiften halen en dan proberen om de krasjes weg te werken
|: wat waarschijnlijk (naar mijn kunnen) alleen maar erger gaat worden;)
RRemco

:evil: ik krijg me versterkers niet aangesloten, op de een of andere manier komt er geen geluid uit,, vanavond ga ik met een vriend van me ernaar kijken.

ook worden vanavond mijn uitlaat verlengstukken aan elkaar gelast en hopelijk ook de uitlaat eronder gelast vanavond :evil: er zal wel weer een probleem zijn waardoor het niet gaat lukken, maar dat zien we vanzelf wel weer.

verder heeft er een fiets ofzo tegen me achterbumper gezeten waardoor er een diepe zwarte kras van +- 1mm diepte in me achterbumper zit |: |: |: dus ik heb nog een kras meer om weg te werken :evil:
RRemco

Zo sinds me laatste post is er voor mijn doen aardig wat veranderd >-)

>-) Uitlaat zit eronder

>-) Nieuwe Caliber Versterker

>-) Nieuwe Caliber Subwoofer

ik zal binnenkort al hebben we een nieuw fototoestel even foto's uploaden. :foto: :worship:
ryClio16v

en maaktie veel lawaai?
heb zelf op een civic ook een whitehooker gehad (lekkel goedkoop) carbon demper (lekkel ricer:P)
en die maakte egt een POKKER herrie :p
ging me vooral bij normaal rijden en snelweg heel erg aan dat ding ergeren :( , voor de rest: mooie clio voor goede prijs met die KM's!!
RRemco

ryClio16v schreef:en maaktie veel lawaai?
heb zelf op een civic ook een whitehooker gehad (lekkel goedkoop) carbon demper (lekkel ricer:P)
en die maakte egt een POKKER herrie :p
ging me vooral bij normaal rijden en snelweg heel erg aan dat ding ergeren :( , voor de rest: mooie clio voor goede prijs met die KM's!!
eey,, jaa de uitlaat maakt wel een aardig geluidje inderdaad. zelf houd ik er wel van eigenlijk :worship: al word ik er over een tijdje gek van dan moet ik maar eerder doorschakelen :lol: ook een stuk goedkoper met die idiote benzineprijzen van tegenwoordig |:

ik ben ook zeer blij met de clio en zeker met de km-stand :bang:
RRemco

RRemco schreef:Zo sinds me laatste post is er voor mijn doen aardig wat veranderd >-)

>-) Uitlaat zit eronder

ik zal binnenkort al hebben we een nieuw fototoestel even foto's uploaden. :foto: :worship:
weer eens over een tip vragen,,

weet er iemand of er al een doorvoergat vanaf de accu (motor) naar binnen in de auto zit voor mijn type clio? ik heb overal zitten zoeken maar het niet kunnen vinden en bij de search het ook niet kunnen vinden |:

ik wil vanavond/vandaag mijn draden gaan aansluiten,, ik denk alleen niet dat het een goed plan is om zelf even een gat te boren in het doorvoerhek;)
renecliorsi

RRemco schreef:
RRemco schreef:Zo sinds me laatste post is er voor mijn doen aardig wat veranderd >-)

>-) Uitlaat zit eronder

weer eens over een tip vragen,,

weet er iemand of er al een doorvoergat vanaf de accu (motor) naar binnen in de auto zit voor mijn type clio? ik heb overal zitten zoeken maar het niet kunnen vinden en bij de search het ook niet kunnen vinden |:

ik wil vanavond/vandaag mijn draden gaan aansluiten,, ik denk alleen niet dat het een goed plan is om zelf even een gat te boren in het doorvoerhek;)
de stang/kabel aan de hendel voor het openen van je motorkap volgen. die zat bij mij in een veels te groot rubber. dat gat heb ik iets groter gemaakt en daar de kabel door heen getrokken.

succes

had de volgende dag wel een stijve nek van het op de kop in de auto liggen met mn hoofd bijna achterstevoren op mn nek :)
RRemco

bedankt voor de tip,, ik ga het snoer volgen. en waar komt het dan ongeveer uit dat rubber,

ik heb net de ruitewisserkappen (parafan) eraf gehaald en daar zag ik een rubber zitten... maar als die eraf was of de schroef niet goed aangedraaid was startte de motor niet meer.

dus ik denk dat dat hem ook niet kan zijn.
renecliorsi

RRemco schreef:bedankt voor de tip,, ik ga het snoer volgen. en waar komt het dan ongeveer uit dat rubber,

ik heb net de ruitewisserkappen (parafan) eraf gehaald en daar zag ik een rubber zitten... maar als die eraf was of de schroef niet goed aangedraaid was startte de motor niet meer.

dus ik denk dat dat hem ook niet kan zijn.
ik heb een clio 1 maar bij mij kwam die achter de accu naar buiten. je ziet hem pas als hij er door heen is. van binnen uit zit het rubber bij mij +/- 20 cm boven mn gaspedaal. weet niet of het hetzelfde gaat bij een clio 2.
Nelis_1987
Contacteer:

in principe moet die meestal langs je motorkap kabel gaan :)!
renecliorsi

Nelis_1987 schreef:in principe moet die meestal langs je motorkap kabel gaan :)!
(S) idd als je hem vanaf de plek waar de kap in het slot valt de kabel volgt tot die naar binnen gaat weet je waar dat rubber zit onder de kap.

succes dr mee
RRemco

renecliorsi schreef:
Nelis_1987 schreef:in principe moet die meestal langs je motorkap kabel gaan :)!
(S) idd als je hem vanaf de plek waar de kap in het slot valt de kabel volgt tot die naar binnen gaat weet je waar dat rubber zit onder de kap.

succes dr mee
daar kan ik niet bijkomen,, er zit van alles voor..

ik weet waar het rubber uitkomt en waar de kabel het rubber inkomt alleen krijg ik de kabel niet door het rubber heen..

hoe hebben jullie dat gedaan? ik heb al gaten in het rubber proberen te maken maar dat zit zo strak dat het meteen weer sluit. |: ik ben nu al 2 volledige dagen bezig om die draad erdoorheen te krijgen maar krijg het maar niet gedaan.

wel bedankt voor de tips :worship:
Willem-Jan
Bestuurslid
Car: Megane RS Grand Tour

Is het in ieder geval ook wat meer werk om em eraf te halen :bang:
renecliorsi

RRemco schreef:
renecliorsi schreef:

succes dr mee
daar kan ik niet bijkomen,, er zit van alles voor..

ik weet waar het rubber uitkomt en waar de kabel het rubber inkomt alleen krijg ik de kabel niet door het rubber heen..

hoe hebben jullie dat gedaan? ik heb al gaten in het rubber proberen te maken maar dat zit zo strak dat het meteen weer sluit. |: ik ben nu al 2 volledige dagen bezig om die draad erdoorheen te krijgen maar krijg het maar niet gedaan.

wel bedankt voor de tips :worship:
met een boor 1 a 2 mm groter dan de diameter van de kabel en een zo klein mogelijke accuboormachine. en met een beetje beheerst geweld de kabel er doorheen gedrukt. want het rubber sluit idd gelijk weer een beetje.
hoop voor je dat het nou lukt.
renecliorsi

trouwens wel de voedingskabel en de signaalkabel allebei langs een andere kant leggen. anders gaat ie storen. of was dat al bekend?
RRemco

ik las de reacties iets te laat,, ik heb hem nu helemaal aangesloten en wel.

ik was een beetje mijn geduld verloren, heb toch maar een boor gepakt en aan de passagierskant in een hol stuk een gat geboord (net naast me wielkast) en daar de draad doorheen gelegt.

de draden heb ik idd langs 2 kanten gelegt. het is allemaal super afgewerkt alleen bij de versterker zelf moet ik nog de draden wegwerken.

de subwoofer van caliber zat plexi-glas overheen. dat heb ik eraf geschroeft waardoor er een veel beter geluid afkomt. al zet ik nu de subwoofer voluit kan ik niet meer door me achteruitkijkspiegel kijken en begint me stoel en me hart mee te beuken op de muziek.

het werkt dus prima allemaal :bang: ik zal eens foto's maken met iemand anders zijn telefoon/camera (onze is kapot)

Renecliorsi heel erg bedankt voor de vele reacties. :worship:
renecliorsi

je kunt mij ook vast wel eens ergens mee helpen (Y)
ook fijn: help je iemand zn subwoofer aansluiten houd je eigen er mee op (nadat ik er een condensator tussen heb gezet) iemand een idee? :(
heb er trouwens ook last van hoor. een massagestoel als ik hem wat harder zet (als hij het weer gaat doen) :)
RRemco

ik heb zelf geen idee, ik weet zelf niet eens wat een condensator is :~ (0) ik ben zelf niet zo handig.
renecliorsi

een soort ondersteuning voor je accu. (je binnenverlichting knippert niet mee op de bas (0) ) en hij kan een beetje harder. het zal wel een draadje niet goed aangesloten zijn ofzo.
RRemco

kan het niet zijn dat de condensator kapot is,,

en lukt jou dat wel dan dat je binnenverlichting knippert op de bass :bang: (~)
Siempie

binnen verlichting mee laten knipperen is een eitje, dashboard en dimlicht knippert als je een goed setje hebt ook als je stationair draait.

en condensator is er on de snelle spannings dalen in te vullen. Een basstoon veroorzaakt een daling van de spanning in het stroom circuit. Door deze daling in de spanning gaat alles knipperen. Je accu kan niet snel genoeg reageren op deze daling. Een condensator is er speciaal op gemaakt op heel snel te kunnen laden en ontladen.

Sinds ik mijn condensator er in heb zitten knippert er niets meer. Is een behoud voor je accu en versterker/sub. Plus je bass schijnt iets harder te gaan(merk er niet veel van)

dit is dr 1

[img]http://www.rondevries.nl/catalog/images/21000.jpg[/img]

renecliorsi schreef:je kunt mij ook vast wel eens ergens mee helpen (Y)
ook fijn: help je iemand zn subwoofer aansluiten houd je eigen er mee op (nadat ik er een condensator tussen heb gezet) iemand een idee? :(
heb er trouwens ook last van hoor. een massagestoel als ik hem wat harder zet (als hij het weer gaat doen) :)
remote ook aangesloten? zit er een volt meter in? wat geeft die aan?
Plaats reactie