[Skorpion Turbo Clio 1]-The Beginning-
-
- Car: Renault 5 GT Turbo
Ben benieuwd naar de pics!!! 

Lagers hebben hier gewoon geen last van hoor. Het oliefilmpje moet t opvangen, dat lager blijft wel zitten.Danny van Duren schreef:haha zoalang zal ie toch niet rondrijden met 200pk,WouterW schreef:Dan zit het motorblok zo bij je opschoot. Kan je meteen alles doorsmeren en controleren.
de lagers die in een 1.7mpi zitten zijn dezelfde als bij een 1.7T
die kunnen die kracht nooit aan.
Bij die volvomotoren is het zover ik weet wel lastig om voldoende lucht naar binnen te krijgen, die kop schijnt niet zo heel optimaal te zijn. natuurlijk, blazen met de turbo werkt wel, en dan zorgen dat je nog wat koppel over houdt bij 7500 toeren, dan haal je die 200 pk wel.
Maar,
Die volvo-ecu's geven ook de pijp aan maarten als het map-signaal over de 0.9 bar gaat. Je moet dus zorgen dat je mapsignaal wat gemodificeerd wordt en je chip weer aangepast zodat het mengsel wel nog klopt. Of je monteerd een los motormanagement (wat volgens mij een betere optie is).
met een turbo er op maakt het weinig uit het vermogen of je een 8 of 16V hebt he.TMC16v schreef:Steven schreef:Ik krijg een enorm deja vú gevoel bij dit topic...
De pk's liggen iig weer voor het oprapen
Voelde me bijna genaaid, met een 8v mer vermogen als een 16v
De turbo blaast die lucht ook wel langs 1 klepje he
Grappig project. Gewoon lekker doen en boem is ho
Maar ik zie dat je veel geld inderdaad in de motor stopt, maar wegligging...?
Niet om het een of ander, maar een serieus scheurhok mag van mij lekker op de weg liggen. Er is geen reet an om een hok recht uit te laten gaan, maar met dat onderstel wat je nu op de foto lijkt te hebben zou ik geen bocht willen nemen. Dus ipv dikke uitgaven aan de motor een keer een goede set veren en dempers?

Niet om het een of ander, maar een serieus scheurhok mag van mij lekker op de weg liggen. Er is geen reet an om een hok recht uit te laten gaan, maar met dat onderstel wat je nu op de foto lijkt te hebben zou ik geen bocht willen nemen. Dus ipv dikke uitgaven aan de motor een keer een goede set veren en dempers?
Nou dat maakt toch wel degelijk uit in die zin dat een 16V bij hoge toerentallen doorgaans een veel betere vulling zal hebben dan een 8V. Niet meer dan logisch ook met meer kleppen en grotere kanalen. Dat is overigens ook duidelijk te zien in de vermogensuitdraai tussen een vergelijkbare geblazen 8V en 16V motor.
Pff, lijkt wel een standaard antwoord worden bij iedereen die wat aan zijn motor doet.Chris@R5 schreef:Grappig project. Gewoon lekker doen en boem is ho![]()
![]()

Een 16v ligt echt niet dodelijk slecht op de weg, zelfs origineel niet.
Het is geen 16v 
Ik ga er van uit dat het standaard setje van de RT er nog onder zit. Bijvoorbeeld: Ik heb een r5 tr gehad en verlaagd met 45mm. Reed prima, maar was weer niet te vergelijken met mijn GTE die ik daarna had.
Helemaal de Twingo die ik nu rij is een dweil zonder een fatsoenlijke set veren en dempers. Ik vind het geen flikker aan om te rijden terwijl me hoofd tegen het raam geplakt zit en ik elk moment denk dat de hele zooi op z'n kant gaat. Ziet er niet uit en rijd al helemaal niet lekker.

Ik ga er van uit dat het standaard setje van de RT er nog onder zit. Bijvoorbeeld: Ik heb een r5 tr gehad en verlaagd met 45mm. Reed prima, maar was weer niet te vergelijken met mijn GTE die ik daarna had.
Helemaal de Twingo die ik nu rij is een dweil zonder een fatsoenlijke set veren en dempers. Ik vind het geen flikker aan om te rijden terwijl me hoofd tegen het raam geplakt zit en ik elk moment denk dat de hele zooi op z'n kant gaat. Ziet er niet uit en rijd al helemaal niet lekker.
ach, iedereen doet toch zijn eigen zin 
en komt er vanzelf achter wat hij beter had kunenn doen, met grote of kleine gevolgen

en komt er vanzelf achter wat hij beter had kunenn doen, met grote of kleine gevolgen

Een volvo regelaar staat trouwens origineel op 3,5 bar, om dat nog eens aan te halen, zover ik weet.
Kan me nog herinneren dat we dat ding op een corrado geschroefd hebben om de kleinere pouli daar wat te compenseren icm met n andere chip. Die regelaars passen namelijk gewoon.
Uiteraard is dit 3,5 bar + - vacuum en overdruk. Dus op volle boost bij volvo ca. 3.9 en minimaal 2,7 bar ongeveer.
@jo, 2.8 heb je natuurlijk nodig om de benzinedruk niet de pan uit te laten rijzen als je daar 1.5 bar turbodruk bijdrukt
Je injectoren zullen dan wel zo groot zijn dat ze op de korte openingstijden nog hele stralen spuiten 
Kan me nog herinneren dat we dat ding op een corrado geschroefd hebben om de kleinere pouli daar wat te compenseren icm met n andere chip. Die regelaars passen namelijk gewoon.
Uiteraard is dit 3,5 bar + - vacuum en overdruk. Dus op volle boost bij volvo ca. 3.9 en minimaal 2,7 bar ongeveer.
@jo, 2.8 heb je natuurlijk nodig om de benzinedruk niet de pan uit te laten rijzen als je daar 1.5 bar turbodruk bijdrukt

-
- Über-Spammer
ach, iedereen doet toch zijn eigen zin
en komt er vanzelf achter wat hij beter had kunenn doen, met grote of kleine gevolgen![]()
![]()
-
Yes yes de injectors zijn erop.
Hoog de top is t allemaal veel beter
accereleren.
Momenteel ook opzoek naar een T3 turbo van een Saab 900
die met kleine aanpassingen er zo op past.
Zodra deze experiment klaar is,komt er een Mika Evo
bodykit erop.
More Soon............
Hoog de top is t allemaal veel beter
accereleren.
Momenteel ook opzoek naar een T3 turbo van een Saab 900
die met kleine aanpassingen er zo op past.
Zodra deze experiment klaar is,komt er een Mika Evo
bodykit erop.
More Soon............
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
was jij dat een aantal weken terug in beuningen die aan het eind van de avond langskwam?
-
Yep dat was ik geweest.Paul1916v schreef:was jij dat een aantal weken terug in beuningen die aan het eind van de avond langskwam?
Misschien dat ik ook in Breda aanwezig zal zijn.
Grt....
-
Hallo tunerzzz...
Vandaag had ik besloten om eens een x
een grotere gasklep te proberen.
De standaard maat van wat er nou is zit
was 45mm en heb er 1 van een 2L blok erop
geplaatst en die is 55mm.
Nou nou daar was wel wat aan te merken.
Had wel wat moeten expirimenteren ermee,
maar hij zit er wel op.
Eind deze week checken voor een grotere intercooler
met ongeveer 65mm slangen.
Motor doet t heel aardig.
Binnenkort meer foto's hiervan.
grt d'Angelo...
Vandaag had ik besloten om eens een x
een grotere gasklep te proberen.
De standaard maat van wat er nou is zit
was 45mm en heb er 1 van een 2L blok erop
geplaatst en die is 55mm.
Nou nou daar was wel wat aan te merken.
Had wel wat moeten expirimenteren ermee,
maar hij zit er wel op.
Eind deze week checken voor een grotere intercooler
met ongeveer 65mm slangen.
Motor doet t heel aardig.
Binnenkort meer foto's hiervan.
grt d'Angelo...
-
nu je remmen nog?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
dat zal vast goed komen! De plannen klonken erg goed in elk geval. Daarbij, kennelijk toch iemand die het aandurft en het tien keer sneller lopend had dan iedereen dacht.... Misschien niet helemaal zoals ieder ander het zou doen, maar toch wel beetje respect hoor! 

je meent het ?
Gaaf, lekker de beuk erin met de pk's en voor geen meter remmen , alsook een ophanging die ...ah laat ook maar. Leuke auto om rechtdoor mee te rijden.

nee, een dozijn kutviolen die lullen, maar niets doen..daar schiet je wat mee op... Ik praat toch niets goed! Ik zou ook als de wiedeweerga aan het onderstel beginnen, maar goed...ik heb een ander turboblokkie en bovendien een cas die verre van perfect is.. 

-
- Car: GTT
heejs houd het hier beetje gezellig en houd iedereen in zn waarde met wat voro een auto hij ook heeft.Haas schreef:nee, een dozijn kutviolen die lullen, maar niets doen..daar schiet je wat mee op... Ik praat toch niets goed! Ik zou ook als de wiedeweerga aan het onderstel beginnen, maar goed...ik heb een ander turboblokkie en bovendien een cas die verre van perfect is..
zou wel fijn zijn als ie keer reageerd op pm die gestuurd het met vragen over zn blok

-
Als ik gebankt,bodykit erop en frame verder verstevigd hebt,
zullen jullie meer van me gaan horen.Hierro heb je echt
van die ongeduldige lui die negatief reacts posten.
Bereikt men helemaal niks mee en ik had allang al wat met mn remmerij gedaan.
Inplaatst van trommel schijven geplaatst 8er.
Maar goed doorlezen kent men niet
Nouja jullie horen t allemaal wel.
Tot spreekosss dan weer
zullen jullie meer van me gaan horen.Hierro heb je echt
van die ongeduldige lui die negatief reacts posten.
Bereikt men helemaal niks mee en ik had allang al wat met mn remmerij gedaan.
Inplaatst van trommel schijven geplaatst 8er.
Maar goed doorlezen kent men niet
Nouja jullie horen t allemaal wel.
Tot spreekosss dan weer

Mnr Nimma clio.
Mijn oprechte mening.
Voor de remkracht maakt het niet uit of je achter trommels hebt of niet,
De voor remmen zijn die geventileerd?? dnk het wel. Maar die zijn vast kleiner als die van een clio 16V, en ik denk aangezien je al meer vermogen hebt als een Clio 16V zijn zelf die remmen te klein. We zijn begaan met je veiligheid, maar dat schijn je niet helemaal te snappen, aangezien je er niet echt serieus op in te gaan. Om dat je diet niet doet zullen sommige mensen die als kansloos ervaren en dan lullig doen.
Nogmaals voor dat je in een moord machine stapt en er achtekomt wat we nu prescies bedoelden met remmen aanpassen, sta er eens bij stil dat jou auto niet echt optimaal op de weg ligt, en al helemaal niet voldoende kan remmen. Je denkt misschien van wel, maar geloof ons nu eens aub, het is niet zo.
Voor schijven van een clio 2 2.0 16V met ferodo 2500 remblokken, dan ben je pas op de goede weg kwa remmen
Veerpoten van een clio 16V zullen zeker een hoop verbeteren, maar vergeet niet dat sepoorbredte van eev clio 16V ook groter is, en die van een williams nog groter. dus voor overdekopslaan in snellen bochten is dit een goede verbetering...
maar de dempers met veren voor en de schokdempers achter is een must voor jou om die te "upgrade" bodykiy en spuiten doe je als laatste pas
Just my 2 cents
Mijn oprechte mening.
Voor de remkracht maakt het niet uit of je achter trommels hebt of niet,
De voor remmen zijn die geventileerd?? dnk het wel. Maar die zijn vast kleiner als die van een clio 16V, en ik denk aangezien je al meer vermogen hebt als een Clio 16V zijn zelf die remmen te klein. We zijn begaan met je veiligheid, maar dat schijn je niet helemaal te snappen, aangezien je er niet echt serieus op in te gaan. Om dat je diet niet doet zullen sommige mensen die als kansloos ervaren en dan lullig doen.
Nogmaals voor dat je in een moord machine stapt en er achtekomt wat we nu prescies bedoelden met remmen aanpassen, sta er eens bij stil dat jou auto niet echt optimaal op de weg ligt, en al helemaal niet voldoende kan remmen. Je denkt misschien van wel, maar geloof ons nu eens aub, het is niet zo.
Voor schijven van een clio 2 2.0 16V met ferodo 2500 remblokken, dan ben je pas op de goede weg kwa remmen
Veerpoten van een clio 16V zullen zeker een hoop verbeteren, maar vergeet niet dat sepoorbredte van eev clio 16V ook groter is, en die van een williams nog groter. dus voor overdekopslaan in snellen bochten is dit een goede verbetering...
maar de dempers met veren voor en de schokdempers achter is een must voor jou om die te "upgrade" bodykiy en spuiten doe je als laatste pas
Just my 2 cents

Blabla, wordt er wel moe van. Elke keer als iemand een ander filter plaatst is er het oude remmencliché weer. Ok, ben het er gedeeltelijk mee eens, maar het ligt er nog altijd aan hoe hard je rijdt met dat ding.
Mijn 19 turbo had ook nog de originele remmen. Ok, met 220 kom je niet stil, maar ik reed er hetzelfde stuk en even hard mee, alleen de 0-100 ging sneller.
Het is echt nog niet pisleip om met dit setje remmen te rijden als je enigszins verstandig achter het stuur zit.
Trouwens, zijn remsysteem is nu hetzelfde als dat van een GTT.
Mijn 19 turbo had ook nog de originele remmen. Ok, met 220 kom je niet stil, maar ik reed er hetzelfde stuk en even hard mee, alleen de 0-100 ging sneller.
Het is echt nog niet pisleip om met dit setje remmen te rijden als je enigszins verstandig achter het stuur zit.
Trouwens, zijn remsysteem is nu hetzelfde als dat van een GTT.
-
- Car: R19.R
en een GTT klapt er net zo hard over als een 16V, zo niet sneller...
klapt over?
-
lokaal taalgebruik haha
gaat net zo hard 

Helemaal mee eens! of je nu 150 rijd met een 1.2 of met een 2.0 Turbo, harder remmen dan de banden contact kunnen houden met het wegdek kun je toch niet...Riël Notermans schreef:Blabla, wordt er wel moe van. Elke keer als iemand een ander filter plaatst is er het oude remmencliché weer. Ok, ben het er gedeeltelijk mee eens, maar het ligt er nog altijd aan hoe hard je rijdt met dat ding.

Okeej, een goed setje remmen is nooit weg natuurlijk!
-
Inderdaad... een goed setje remmen zal alleen net zo hard blijven remmen bij herhaaldelijk hard remmen...Rob 16v schreef:Helemaal mee eens! of je nu 150 rijd met een 1.2 of met een 2.0 Turbo, harder remmen dan de banden contact kunnen houden met het wegdek kun je toch niet...Riël Notermans schreef:Blabla, wordt er wel moe van. Elke keer als iemand een ander filter plaatst is er het oude remmencliché weer. Ok, ben het er gedeeltelijk mee eens, maar het ligt er nog altijd aan hoe hard je rijdt met dat ding.
Okeej, een goed setje remmen is nooit weg natuurlijk!
Da's niet helemaal waar.
Een goed setje (lees: grotere) remmen zijn veel beter doseerbaar. Je hoeft dus niet als een idioot te trappen om fatsoenlijk te kunnen remmen. Bijkomend voordeel is dat grotere remmen de warmte beter afvoeren, waardoor je minder snel of zelfs geen last van fading krijgt.
Verder is het zo dat je op hogere snelheid veel meer remkracht nodig hebt om de maximaal haalbare vertraging te halen. (F=m*a) Met de standaard remmen lukt dat of helemaal niet, of je moet met je volle gewicht op het pedaal gaan hangen met meestal fading als gevolg.
Met clio16V remmen, of nog beter clio RS remmen heb je in alle situaties voldoende remperformance, en fading is iets wat je in ieder geval met RS remmen en goede blokken sowieso niet meer gaat krijgen. Een relatief goedkope ingreep samen een goed weggedrag die een must is op een auto met veel vermogen.
Maar ik denk dat de topicstarter hier ook bekend mee is, dus hij moet zelf maar bepalen wat hij zelf wel en niet nodig vind.
Een goed setje (lees: grotere) remmen zijn veel beter doseerbaar. Je hoeft dus niet als een idioot te trappen om fatsoenlijk te kunnen remmen. Bijkomend voordeel is dat grotere remmen de warmte beter afvoeren, waardoor je minder snel of zelfs geen last van fading krijgt.
Verder is het zo dat je op hogere snelheid veel meer remkracht nodig hebt om de maximaal haalbare vertraging te halen. (F=m*a) Met de standaard remmen lukt dat of helemaal niet, of je moet met je volle gewicht op het pedaal gaan hangen met meestal fading als gevolg.
Met clio16V remmen, of nog beter clio RS remmen heb je in alle situaties voldoende remperformance, en fading is iets wat je in ieder geval met RS remmen en goede blokken sowieso niet meer gaat krijgen. Een relatief goedkope ingreep samen een goed weggedrag die een must is op een auto met veel vermogen.
Maar ik denk dat de topicstarter hier ook bekend mee is, dus hij moet zelf maar bepalen wat hij zelf wel en niet nodig vind.
-
wat ik zeg dusBart V schreef:Da's niet helemaal waar.
Bijkomend voordeel is dat grotere remmen de warmte beter afvoeren, waardoor je minder snel of zelfs geen last van fading krijgt.
Maar je hebt helemaal gelijk

En idd TS moet het helemaal zelf weten, als hij niet van plan is regelmatig 200 te rijden, dan heeft ie ze niet nodig. maar toch blijft het een heel verbetering waar je toch wel wat aan hebt