Hallo,
Ik ben sindskort een trotse bezitter van een laguna grandtour uit eind 2001.
Dinsdag as krijgt de auto een kleine beurt (180.000 km). Hetgeen me opviel en ik ga aangeven bij de dealer dat de auto licht uit zijn spoor gaat bij gasgeven en gas los laten. Vooral bij het schakelen merk je het dus. (gas los gaat hij iets naar links, geef je weer gas gaat ie een stukje naar rechts)
Enig idee wat dit misschien zou kunnen zijn?
Gegroet,
Merrill
Auto slingert
fatsoenlijk laten uitlijnen 

Laat ze maar eens kijken naar de draagarmrubbers. Als die speling hebben oid gaat de auto zoeken bij gas/gaslos/remmen. Laat ze ook letten op speling op de fuseekogels, en op het slijtagepatroon van de banden.
Verder sluit ik me bij haas aan, en moet je de auto sowieso even laten uitlijnen.
Verder sluit ik me bij haas aan, en moet je de auto sowieso even laten uitlijnen.
Kreeg zojuist het nieuws omtrent de grote beurt. Ze hebben gelijk gekeken naar de afwijking bij het sturen. Blijkt dat de linker draagarm rubber goed versleten is. Maar een rubber is niet alleen te vervangen. Men moet dan compleet de draagarm erbij vervangen (zeggen ze)...a 400 euro ..
Ook ontdekte ze dat de waterpomt lekte. Dus....dat is dan 700 euro erbij want de pomp en de riem moeten ze dan vervangen. Ook ondekte ze dat de dynamo niet lekker om zijn as draait en men adviseerde deze ook te vervangen a 400 euro...pfff Ik heb alleen akkoord gegeven voor de waterpomp en alles erom heen.. Maar zijn dit normale prijzen???
Ook ontdekte ze dat de waterpomt lekte. Dus....dat is dan 700 euro erbij want de pomp en de riem moeten ze dan vervangen. Ook ondekte ze dat de dynamo niet lekker om zijn as draait en men adviseerde deze ook te vervangen a 400 euro...pfff Ik heb alleen akkoord gegeven voor de waterpomp en alles erom heen.. Maar zijn dit normale prijzen???
400 euro voor het vervangen van een dynamo... Jezus, ik schrik echt van die prijzen.
Dealer of onafhankelijk garagebedrijf?
Ik heb in 3 jaar dat geld nog niet uitgegeven aan mijn 18 jaar oude Golf en hij heeft elke 15.000 km een beurt gehad. Ik vind die prijzen echt asociaal en zou echt effe verder kijken. Rondkijken kan heel veel geld schelen, terwijl je zeker geen consessies doet wat betreft kwaliteit.

Ik heb in 3 jaar dat geld nog niet uitgegeven aan mijn 18 jaar oude Golf en hij heeft elke 15.000 km een beurt gehad. Ik vind die prijzen echt asociaal en zou echt effe verder kijken. Rondkijken kan heel veel geld schelen, terwijl je zeker geen consessies doet wat betreft kwaliteit.
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
Is dat een ernstig probleem dan, van die dynamo? Ik kan in je tekst niet terugvinden dat je er een probleem mee had?
En die 400 euro, hoeveel daarvan is de aanschaf van de dynamo zelf (die dingen kunnen nog knap duur zijn!)
Draagarmpje zelf kost in het algemeen ook de wereld niet, geloof ik. Weet niet hoe dat bij een Laguna Grand Tour is. Ik kan me wel voorstellen dat er behoorlijk wat los moet, voordat je er bij kunt, en dan zijn de prijzen al redelijk verklaarbaar..
En die 400 euro, hoeveel daarvan is de aanschaf van de dynamo zelf (die dingen kunnen nog knap duur zijn!)
Draagarmpje zelf kost in het algemeen ook de wereld niet, geloof ik. Weet niet hoe dat bij een Laguna Grand Tour is. Ik kan me wel voorstellen dat er behoorlijk wat los moet, voordat je er bij kunt, en dan zijn de prijzen al redelijk verklaarbaar..
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
waar komje vandaan merril
er zijn dan misschien mensen die je op wegkunnen helpen naar een garage waar ze goede ervaringen mee hebben of evt een goede monteur die ze kennen
er zijn dan misschien mensen die je op wegkunnen helpen naar een garage waar ze goede ervaringen mee hebben of evt een goede monteur die ze kennen

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ik kom uit Zoetermeer en hier hebben we 1 renault dealer. Als je onderhoud nodig hebt kun je over een maandje terecht vandaar ik was uitgeweken naar een dealer in Leidschendam.
Over die dynamo heb ik het niet eerder gehad maar bij de beurt zeiden ze dat ik die beter kon vervangen want hij loopt niet meer correct om zijn as. Dit kwam door normale slijtage...
Gelukkig heb ik via via, een alternatieve dealer in Den Haag gevonden die gespecialiseerd is in Renault en daar kan ik vlgende week terecht. Heb telefonisch al wat prijzen doorgekregen en dat scheelt me rondt de 30% met de officiele dealer...
Over die dynamo heb ik het niet eerder gehad maar bij de beurt zeiden ze dat ik die beter kon vervangen want hij loopt niet meer correct om zijn as. Dit kwam door normale slijtage...
Gelukkig heb ik via via, een alternatieve dealer in Den Haag gevonden die gespecialiseerd is in Renault en daar kan ik vlgende week terecht. Heb telefonisch al wat prijzen doorgekregen en dat scheelt me rondt de 30% met de officiele dealer...
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
loopt niet meer normaal om zijn as? wat bedoelen ze daarmee. Ik sleutel nogal wat aan mercedes en skoda (superb, taxi's), en die hebben veelal een dynamo poelie met een slip. Die willen wel eens stuk gaan (met als gevolg een sterk klapperende multiriem) maar ik weet niet hoe dat bij renault zit.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
de dynamo doet zijn werk wel goed maar je hoort hem draaien..net alsof hij tegen iets aanschuurt. Volgens de dealer is het binnenwerk versleten en kan hij elk moment uitvallen..Maar wie weet gaat ie nog een halfjaartje mee dan scheelt dat weer ff gezien de andere grotere kosten vandaar ik die even in de wachtrij zet..Weet iemand wat alleen de dynamo kost?
max 150 euro, ruil/revisieexemplaar.