ACT: Renault 1916V.

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
Bart V

Zolang deze het lichtbeeld niet verstoord, en er geen vocht in de koplamp mag komen is het geen afkeur.
Slebber

Bart V schreef:Zolang deze het lichtbeeld niet verstoord, en er geen vocht in de koplamp mag komen is het geen afkeur.
oke bedankt :)

Wordt m'n 1e keer apk, hopelijk geen rare dingen :bang:
Xabre
Car: 19 16V

weet iemand of de draagarmen van een 16v hetzelfde zijn als van een 1.4tjes ofzo?

volgens hbase wel maar volgens dialogys niet :P
TMC16v

Xabre schreef:weet iemand of de draagarmen van een 16v hetzelfde zijn als van een 1.4tjes ofzo?

volgens hbase wel maar volgens dialogys niet :P
van de 1.7 8v volgens mij wel. :worship:
1.4 denk ik niet aangezien de aandrijfassen ook anders zijn.
-PAZ-
Über-Spammer

voor zo ver ik weer staat de 16v breder en zijn de draagarmen anders , maar weet het niet 100% zeker
R5GTT. Drive it like you stole it
TMC16v

19 16v en 19 1.4 hebben de zelfde spoorbreedte 1,42m aan de voorzijde volgens mijn handboek :wink:
Slebber

Effe vraagje, zit er in een originele fase 2 achterbumper een uitsparing voor je uitlaat? Bij mij is hij door de vorige eigenaar een stuk uitgezaagd omdat er een fase 1 einddemper onder zat, en heb geen idee hoe het bij een originele bumper zit :p .
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... atpaul.jpg[/img]

origineel dat 'kuiltje'.. omdat mijn demper ook voor fase1 is, heb er ernaast ook een stukje eruit gezaagd :)
Slebber

Duidelijk :) Bedankt voor de foto.

Heb er nu een andere demper onderhangen die volgens mij origineel voor een fase 2 is (een 100mm van Laser). Ziet er netjes uit, maar qua geluid totaal geen verschil. Maar vind ik niet erg, want rijdt nog wel eens lange stukken.

Mijn bumper zelf is alleen niet de mooiste meer (grotere kier aan de linker kant en rechts heeft de vorige eigenaar ergens tegenaan gezeten, dus wat grote krassen), dus misschien als ik ergens een goede tegenkom dat die vervangen wordt. Bumpersteun vervangen schijnt ook te kunnen toch, voor die kier? Kan ik deze alleen van een andere bumper afslopen?
Xabre

ik heb nog wel een hele mooie onverzaagde blauwe 16v ph2 hatchback bumper liggen :)
Slebber

Helaas woon jij 200KM van mij vandaan :P Tis ook niet zo dat ik me er aan kapot erger, maar staat wel in de planning om ooit eens vervangen/gerepareerd te worden.

Maar ik weet nu dat jij er 1 hebt liggen, dus mocht ik van gedachten veranderen dan weet ik je te vinden :lol: En die van jou heeft ook nog goede bumpersteunen? (dus gelijke kieren?)
Glekke
Contacteer:

Weet iemand waar ik witte mistlampen voor 16v fase I kan bestellen?
mark 5t
Contacteer:

daarvoor heb je meetings he om onderdelen mee te nemen :p
Xabre

Glekke schreef:Weet iemand waar ik witte mistlampen voor 16v fase I kan bestellen?
ebay :P
Tom
Moderator
Car: MB

intercarparts misschien
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Niet via de site, zo te zien...
Xabre

vraagje: ik ga dit weekend die oude bendix abs rommel eraf halen, nou staat er veel druk op het systeem; hoe kan ik het beste de druk eraf halen, zit daar ergens een nippel voor o.i.d.; of gewoon remleidingen er voorzichtig afschroeven met dikke doek eromheen?
Riël
Über-Spammer

je kan toch een ontluchtingsnippel open draaien op de klauw, als je de rem ingetrapt houdt?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Xabre

ja dat bedoel ik, gewoon nippels open zetten dus bedankt :)
Bad Mastard

aangezien het er nu toch al over gaat, ik ga van t weekend ook bezig met m'n RS Remmen ombouw, de fusee's zijn aangepast en de adapterplaten gemonteerd. maar heb nu alleen nog een vraagje, hoe kan ik voorkomen dat de hoofdremcylinder leegloopt? kan ik de remslangen gewoon afklemmen o.i.d.? of gaan ze dan stuk? tips gewenst :p
Riël
Über-Spammer

Gewoon leeg laten lopen ?
Je moet toch weer bijvullen e nontluchten, issie meteen ververst.
Bad Mastard

Riël Notermans schreef:Gewoon leeg laten lopen ?
Je moet toch weer bijvullen e nontluchten, issie meteen ververst.
maar kan dat geen kwaad dan? (zoiets hoorde ik ooit, dan zou hij beschadigd kunnen raken ofzo?)
Bart V

Hij raakt beschadigd als je het rempedaal volledig intrapt met een lege cilinder. Zolang je dat dus niet doet kan je rustig de cilinder leeg laten lopen. Als je het systeem afvult gewoon voorzichtig pompen tot 2/3 van de maximale slag.
Bad Mastard

ok bedankt voor de tips jongens (Y)
Glekke
Contacteer:

Kan iemand het elektrisch schema van de benzine (pomp, relais enz.) en van de injectoren (ook alles...), even doorsturen/inscannen... eender... heb het nogal dringend nodig...

tuerlinckx.glenn@skynet.be

Grtz. Glekke
Tom
Moderator
Car: MB

Bad Mastard schreef:aangezien het er nu toch al over gaat, ik ga van t weekend ook bezig met m'n RS Remmen ombouw, de fusee's zijn aangepast en de adapterplaten gemonteerd. maar heb nu alleen nog een vraagje, hoe kan ik voorkomen dat de hoofdremcylinder leegloopt? kan ik de remslangen gewoon afklemmen o.i.d.? of gaan ze dan stuk? tips gewenst :p
bij rubberen remleidingen kun je eventueel een griptang (goed afstellen, dus niet de leiding kapot knijpen) gebruiken om hem af te dichten. Met beleid werkt dit goed zonder gevaren. Je kunt ook je pedaal op druk houden door een stuk hout oid tussen je pedaal en je stoel te zetten. zelfde effect als je vinger op een vol rietje houden. Je kunt dan je klauwen los draaien zonder (veel) vloeistof te verliezen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Haas
Car: Megane RS

werkt perfect idd. Ik heb gewoon van die afklem-klemmetjes gehaald bij de brezaap, kosten een knaak en een rol drop en beschadig je je slangen niet mee........
Bad Mastard

bedankt voor de tips jongens, maar het was al gelukt. ik heb hem gewoon leeg laten lopen en daarna weer bijgevuld en ontlucht :)
Slebber

hmm ik blijf bezig geloof ik met mijn 16V :~ . Heb de laatste tijd weer af en toe last van inhouden. Het is een beetje moeilijk om uit te leggen, maar hij wil dan gewoon niet lekker doortrekken. Het is heel willekeurig, de ene keer trekt ie goed, de andere keer houdt ie gigantisch in.

Nu is me wel opgevallen dat de benzinepomp de laatste tijd wat meer herrie maakt. Hij maakt een beetje een hoog zoemerig geluid. Ik heb pas geleden al de bougies, bougiekabels, rotor en verdeelkap vervangen. Kan het dus zijn dat mijn benzinepomp versleten is, en zo ja, hoe kan ik hier achterkomen? Nog iets anders waar ik aan kan denken? (benzinefilter? geen idee wanneer die vervangen is, maar kan een verstopt benzinefilter dit veroorzaken?)
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

In je benzinepomp zou ik het niet direct zoeken. Dat zoemen gaan ze allemaal een keer doen, en soms jarenlang :D Je weet zeg maar dat het d'r ooit zit aan te komen dat ie vervangen moet worden, maar meestal is dat niet direct nodig :wink:

EDIT: woordje direct toegevoegd :)
Laatst gewijzigd door Edward op do 1 mar 2007 13:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Riël
Über-Spammer

:biertjuh:
Edward
Contacteer:

met mijn zoemende benzinepomp heb ik zeker 1,5 jaar rondgereden anders :beer:
uiteraard wel gelijk bij de dealer gevraagd toen, die zei precies wat ik hierboven postte. en ze hadden gelijk, want sowieso mijn ex-19 bleef gewoon rijden, en een collega op het werk heeft het ook, al rijdt die wel op gas :)
ik weet trouwens niet of het veel uitmaakt, dat ik een 1.8i had en die collega een 1.4, maar ze doen het dus allemaal vroeger of later (getuige dat het hier nu om een 16v gaat :wink: )
Slebber

ik hoop ook dat het niet daar aan ligt, maar ik zou niet weten waar het dan wel aan kan liggen..... Misschien temperatuursensor brak, dat hij teveel benzine inspuit? Maar dan zou hij toch stationair ook hoger moet lopen, wat hij dus niet doet.... Zou er iets in het injectiesysteem mis kunnen zijn?
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Slebber schreef:hmm ik blijf bezig geloof ik met mijn 16V :~ . Heb de laatste tijd weer af en toe last van inhouden. Het is een beetje moeilijk om uit te leggen, maar hij wil dan gewoon niet lekker doortrekken. Het is heel willekeurig, de ene keer trekt ie goed, de andere keer houdt ie gigantisch in.

Nu is me wel opgevallen dat de benzinepomp de laatste tijd wat meer herrie maakt. Hij maakt een beetje een hoog zoemerig geluid. Ik heb pas geleden al de bougies, bougiekabels, rotor en verdeelkap vervangen. Kan het dus zijn dat mijn benzinepomp versleten is, en zo ja, hoe kan ik hier achterkomen? Nog iets anders waar ik aan kan denken? (benzinefilter? geen idee wanneer die vervangen is, maar kan een verstopt benzinefilter dit veroorzaken?)
Ik mag je de hand schudden.. met dit probleem zit ik ook al een halfjaar.. het enige wat ik nog niet vervangen heb ik de brandstofpomp.. ik weet het ook niet meer
Edward
Contacteer:

Kun je niet testen ofzo hoeveel ie nog kan leveren?
En anders is er maar 1 manier om uit te vinden of het daar aan ligt..

Alleen jammer dat het zo'n gedoe is (bij m'n 205 GTI kon ik 'm er zo uitvissen, onder de achterbank :worship: )
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Plaats reactie