
Clubspecials 2007 - 22 April *chat-topic*
Ach je moet es kijken wat je op vrij rijden dagen tegenkomt.
Die maat van mij met z'n 75pk starslet rijd 75% van het veld voorbij. (wel op slicks dan).
En daaronder zitten dus Civic Type R's, Impreza dikke beamers etc.
En ja hij is ook nog vele malen sneller dan mijn 309 op winterbanden
Die maat van mij met z'n 75pk starslet rijd 75% van het veld voorbij. (wel op slicks dan).
En daaronder zitten dus Civic Type R's, Impreza dikke beamers etc.
En ja hij is ook nog vele malen sneller dan mijn 309 op winterbanden

Toch kom ik zelden Imprezas tegen die mij voorbij gaan ipv ik hun voorbij sjees... En ik rijd tot nog toe op straatbanden.Marcel B. schreef:slicks scheelt ook echt een baard ni bochtensnelheid
Blijven gewoon een hoop helden op sokken die beter een toerritje buiten het circuit kunnen maken.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
slicks scheelt ongeveer 10 sec met straatbandenMarcel B. schreef:slicks scheelt ook echt een baard ni bochtensnelheid
tenminste met mijn auto
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ik heb vorig jaar minstens 5 knuppels in de vangrail zien staanTom schreef:ze kunnen die groepen beter niet zo groot maken op zandvoort zodat dergelijke dingen ook niet zo snel gebeuren (die alpine daargelaten, dat was echt een knuppel). En daarnaast is er naast recreatief misschien nog een sectie nodig: Slak.......voor oa de fanatieke wankelmotorrijders...
en een twingo met ontzettend veel mazzel net niet op de sfaetycar zien klappen
weet je wat het is de meeste worden overmoedig op een circuit en kennen de grenzen van hun auto niet
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Nou, ik zal toch maar eens reageren.... Ik ben die knuppel volgens Tom, en weet ik veel hoe jullie mij nog meer noemen. Best wel jammer om een medeclublid in de zeik te zetten. Maar goed.
Ik rijd sinds mijn 20ste met de motor op het circuit, vooal circuit Zolder. Ik rij regelmatig met auto's op het circuit, Zolder, Zandvoort een paar keer en al jaren op de Nurnbergring. Leuk, en geloof me, ik hoef niet voorop te rijden, als ik maar lol heb. Daarnaast is de alpine 310 gewoon een gevaarlijke auto, veel te veel gwicht van achter. Wat ik vorig jaar verkeerd heb gedaan ?? ik weet het niet, echt hard ging het niet of wel meneer de Haas engineering ? Hij ging gewoon zonder dat ik erop rekende en dan ben je te laat. Had notabene iemand bij mij in de auto wat ik helemaal erg vond. Over de kosten om de alpine klaar te krijgen zal ik het maar niet hebben en ik gun niemand zo'n schuiver welk merk of type je ook rijdt.
Dus ja, de knuppel komt naar de opening, de brabantrit en zandvoort. Misschien dat er ook leden zijn die mij wel welkom heten.
Jan vd Pol
Ik rijd sinds mijn 20ste met de motor op het circuit, vooal circuit Zolder. Ik rij regelmatig met auto's op het circuit, Zolder, Zandvoort een paar keer en al jaren op de Nurnbergring. Leuk, en geloof me, ik hoef niet voorop te rijden, als ik maar lol heb. Daarnaast is de alpine 310 gewoon een gevaarlijke auto, veel te veel gwicht van achter. Wat ik vorig jaar verkeerd heb gedaan ?? ik weet het niet, echt hard ging het niet of wel meneer de Haas engineering ? Hij ging gewoon zonder dat ik erop rekende en dan ben je te laat. Had notabene iemand bij mij in de auto wat ik helemaal erg vond. Over de kosten om de alpine klaar te krijgen zal ik het maar niet hebben en ik gun niemand zo'n schuiver welk merk of type je ook rijdt.
Dus ja, de knuppel komt naar de opening, de brabantrit en zandvoort. Misschien dat er ook leden zijn die mij wel welkom heten.
Jan vd Pol
Haha goedzo 
Ach als mensen het verhaal achter het verhaal niet kennen krijg je snel dit soort praat Jan, trek je er niet teveel van aan.
Gerlachbocht is een tricky bocht, zeker als je daar je gas loslaat komt de kont heel snel om omdat je daar over een hobbel gaat.
Iets soortgelijks overkwam mij ook op de Nurenburging met mijn rwd corolla vorig jaar.
Velen rijden hier met een fwd, die veel makkelijker te controleren is en dan nog zie je veel hot-hatches de mist in gaan daar.
Dus laat ze lekker lullen en keep on driving...

Ach als mensen het verhaal achter het verhaal niet kennen krijg je snel dit soort praat Jan, trek je er niet teveel van aan.
Gerlachbocht is een tricky bocht, zeker als je daar je gas loslaat komt de kont heel snel om omdat je daar over een hobbel gaat.
Iets soortgelijks overkwam mij ook op de Nurenburging met mijn rwd corolla vorig jaar.
Velen rijden hier met een fwd, die veel makkelijker te controleren is en dan nog zie je veel hot-hatches de mist in gaan daar.
Dus laat ze lekker lullen en keep on driving...
ach, ik doe mijn best om juist op de baan te blijven. Dat ik geen top coureur ben weet ik zelf ook wel. Mijn maat (in de witte 205 1300cc.....) rijdt vele malen beter dan ik. Maar in die 205 blijf zelfs ik gelukkig wel op het asfalt. De nurnbergring durf ik met de Alpine niet echt te doen. Veel te veel trikkie bochten met hoogteverschillen.
Opkomstlijst 22 APRIL Club Special RTC - Zandvoort
- Chris - GTTurbo - Sportief & Recreatief
- Steven(stk) - GTE - Sportief & recreatief
- Luco - nnb - Sportief en Recreatief
- Arco - 5 GTT - Recreatief & Sportief
- Ivo - 5 GTT - Recreatief
- Marcel - Willi - weet nog niet
- André ter Velde - Suzuki Swift rally - Recreatief
- Paul1916v - 19 16v - Recreatief (als ik ga rijden, anders fotograferen, maar ik ben erbij!
- Hessel 1916v cabrio- recreatief
- Florus 5 - GTT - weet nog niet
- MartijnG - GTT - Recreatief
- PatrickG - Willi - weet nog niet
- Robert - GTT - recreatief
- Ronald1916V - R19 16V (nog niet duidelijk welke van de 2) - recreatief
- Toeter (Martijn P)- Clio williams - weet nog niet
- kool (Martijn Kool) - 19 16v recreatief
- pcman - 19 - recreatief
- Egon - Laguna recreatief (nog niet zeker of ik vrij kan zijn)
- Mark 5T - Cup Clio 16V - sportief
- Jochem - GTT -----R of S
- JeanP-A310--weet nog niet
Opkomstlijst 22 APRIL Club Special RTC - Zandvoort
- Chris - GTTurbo - Sportief & Recreatief
- Steven(stk) - GTE - Sportief & recreatief
- Luco - nnb - Sportief en Recreatief
- Arco - 5 GTT - Recreatief & Sportief
- Ivo - 5 GTT - Recreatief
- Marcel - Willi - weet nog niet
- André ter Velde - Suzuki Swift rally - Recreatief
- Paul1916v - 19 16v - Recreatief (als ik ga rijden, anders fotograferen, maar ik ben erbij!
- Hessel 1916v cabrio- recreatief
- Florus 5 - GTT - weet nog niet
- MartijnG - GTT - Recreatief
- PatrickG - Willi - weet nog niet
- Robert - GTT - recreatief
- Ronald1916V - R19 16V (nog niet duidelijk welke van de 2) - recreatief
- Toeter (Martijn P)- Clio williams - weet nog niet
- kool (Martijn Kool) - 19 16v recreatief
- pcman - 19 - recreatief
- Egon - Laguna recreatief (nog niet zeker of ik vrij kan zijn)
- Mark 5T - Cup Clio 16V - sportief
- Jochem - GTT -----R of S
- JeanP-A310--weet nog niet
Laatst gewijzigd door jeanP op ma 19 feb 2007 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Toch wil ik er ook nog ff op reageren, ik stond vorig jaar tijdens de start bijna vooraan opgesteld,samen met De Haas engineering... en nog een aantal andere 5-jes......
Iedereen stond netjes opgesteld i/d rij op z'n beurt, toen we eenmaal het circuit op werden begeleid reden we in 2 rijen Ri. het rechte stuk (start) , op dat moment komt dus de Alpine 310 achtervandaan tussen de rij doorrijden geheel naar voren toe
omdat ie koste wat kost zonodig voorop moet rijden
........
Dan gaat de boel van start ,en nog voor we de 1e ronde erop hebben zitten staat het zaakje i/d vangrail
,met als gevolg dat iedereen een dik half uur stil staat,en er van rijden dus geen h#l meer terecht komt
Sorry,maar heb totaal 0,0 respect voor zoiets......
Allaaf!
Iedereen stond netjes opgesteld i/d rij op z'n beurt, toen we eenmaal het circuit op werden begeleid reden we in 2 rijen Ri. het rechte stuk (start) , op dat moment komt dus de Alpine 310 achtervandaan tussen de rij doorrijden geheel naar voren toe



Dan gaat de boel van start ,en nog voor we de 1e ronde erop hebben zitten staat het zaakje i/d vangrail


Sorry,maar heb totaal 0,0 respect voor zoiets......
Allaaf!

mee eens, het jaar daarvoor zat ik in een groep met cabriorijders die aan het flaneren waren. Toen heb ik de officials gevraagd (!!) of ik tussendoor naar voren mocht omdat ik iets sneller ben. Nou, dat mocht, sterker nog, ja gewoon doen. Heb toen nog met een BMW pacekar meegereden die me 2 rondes mooi op de juiste lijnen zette. Vorig jaar rij ik de baan op tussen familiewagens zullen we maar zeggen dus pruttel ik rustig een eind naar voren. Had ik niet moeten doen, klopt volledig en zal ik ook niet meer doen. Toen gingen ze voor ook nog stilstaan waardoor ik redelijk vooraan stond, zeg maar achter luco. Dat stilstaan was het jaar daarvoor ook niet. Dus al met al, lompe aktie.
Weer wat geleerd in dit leven.
Weer wat geleerd in dit leven.
het jaar daarvoor zat ik in de R juist goed. Ik rij naar voren en vervolgens achter de pace bmw aan en had toen gewoon 2 rondes voor mijzelf achter die bmw. Geweldig !
afgelopen jaar zat ik veel verder achterin toen we van de parkeerplaats de baan op mochten en ging de kudde bij de start op stilstand ( dat was het jaar daarvoor ook niet) en dan sta je daartussen in... Bovendien zaten er nu snelle vijfjes vooraan. effe wat anders dus, en die mogen mij echt voorbij. Hou Luco ook niet bij en de Haas mannen volgens mij ook niet. Plezier daar gaat het mij om.
Mijn bijrijder Gerco had ik juist meegenomen omdat hij met zijn eigen auto het circuit op wilde en wij dat niet zo zagen zittten. Gerco is invalide en zijn auto is effe wat belangrijker dan een auto voor ons. Dus reed ik aardig normaal, maar hij ging gewoon en heb TE LAAT geprobeerd de alpine terug te krijgen maar dat is dus niet gelukt. Niet op gerekend maar nogmaals, mijn lompe fout. Niet meer, niet minder.
afgelopen jaar zat ik veel verder achterin toen we van de parkeerplaats de baan op mochten en ging de kudde bij de start op stilstand ( dat was het jaar daarvoor ook niet) en dan sta je daartussen in... Bovendien zaten er nu snelle vijfjes vooraan. effe wat anders dus, en die mogen mij echt voorbij. Hou Luco ook niet bij en de Haas mannen volgens mij ook niet. Plezier daar gaat het mij om.
Mijn bijrijder Gerco had ik juist meegenomen omdat hij met zijn eigen auto het circuit op wilde en wij dat niet zo zagen zittten. Gerco is invalide en zijn auto is effe wat belangrijker dan een auto voor ons. Dus reed ik aardig normaal, maar hij ging gewoon en heb TE LAAT geprobeerd de alpine terug te krijgen maar dat is dus niet gelukt. Niet op gerekend maar nogmaals, mijn lompe fout. Niet meer, niet minder.
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:


Maar als je mee wil rijden met ons, zal je betalend RTC-lid moeten worden..klik daarvoor even bovenaan op 'lid worden?'
als je dit al gedaan hebt, heb ik neits gezegd

-
- Berichten: 4602
- Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
- Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
- Contacteer:
jeanP schreef:ben betalend lid en heb me al voor diverse zaken ingeschreven. Jullie zien me wel verschijnen, zal wel te herkennen zijn......
groeten, ik ga sporten.
Hoi Jan,
Goed dat je de Alpine weer in orde hebt, wordt tijd dat je dat ding weer eens langs de straat neerzet. Heb ik weer een goede reden om wat langer van huis af te zijn.

Groeten,
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
-
- Berichten: 4602
- Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
- Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
- Contacteer:
Steven schreef:Hoezo, parkeer je ernaast en ga je zitten rukken ofzo?
Ja, is weer eens wat anders dan een plastic clown die je je bij je ballen pakt.

Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ja wat zal ik er van zeggenjeanP schreef:het jaar daarvoor zat ik in de R juist goed. Ik rij naar voren en vervolgens achter de pace bmw aan en had toen gewoon 2 rondes voor mijzelf achter die bmw. Geweldig !
afgelopen jaar zat ik veel verder achterin toen we van de parkeerplaats de baan op mochten en ging de kudde bij de start op stilstand ( dat was het jaar daarvoor ook niet) en dan sta je daartussen in... Bovendien zaten er nu snelle vijfjes vooraan. effe wat anders dus, en die mogen mij echt voorbij. Hou Luco ook niet bij en de Haas mannen volgens mij ook niet. Plezier daar gaat het mij om.
Mijn bijrijder Gerco had ik juist meegenomen omdat hij met zijn eigen auto het circuit op wilde en wij dat niet zo zagen zittten. Gerco is invalide en zijn auto is effe wat belangrijker dan een auto voor ons. Dus reed ik aardig normaal, maar hij ging gewoon en heb TE LAAT geprobeerd de alpine terug te krijgen maar dat is dus niet gelukt. Niet op gerekend maar nogmaals, mijn lompe fout. Niet meer, niet minder.
ga eens een racecursus doen
opvangen in de gelach is uit den boze
gewoon stuur vast houden e vol op de rem
misschien iets voor de volgende keer
en inderdaad heb ik ook op je lopen schelden vanwege die tussendoorrij actie
maar je hebt wel gelijk
ik stond bijna vooraan en na 200 meter had ik een vrije baan


duurde niet zolang maar toch

wel goed dat die weer klaar is
en dit jaar rustiger aan doen he


leuk dat je naar de toertocht komt
is voor jouw een thuiswedstrijd toch?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Klopt, ik heb al wat training gehad van instructeurs tijdens vrij rijden sessies. Een racecursus zou top zijn maar ik rij alleen voor de lol en dan vind ik zoiets kostbaar en gewoon rustiger aan doen lijkt mij makkelijker. Wel ga ik dit jaar weer een keer met instructeur rijden.
Als je iets niet verwacht gaat het gegarandeert fout, de gerlach gaat daar in de bocht naar beneden en dat is gewoon moeilijk te corrigeren. En omdat ik niets verwacht had ben je gewoon te laat en als je dan nog vol in de rem gaat... komt het ook niet goed.
Ja, Heusden is de woonplaats net als van onze express rijder. Dus ik doe mee maar of ik de toer rij weet ik nog niet gezien werk. Maar we zullen eerst eens in Breda zien te komen. Is mijn eerste TRC meeting.
Als je iets niet verwacht gaat het gegarandeert fout, de gerlach gaat daar in de bocht naar beneden en dat is gewoon moeilijk te corrigeren. En omdat ik niets verwacht had ben je gewoon te laat en als je dan nog vol in de rem gaat... komt het ook niet goed.
Ja, Heusden is de woonplaats net als van onze express rijder. Dus ik doe mee maar of ik de toer rij weet ik nog niet gezien werk. Maar we zullen eerst eens in Breda zien te komen. Is mijn eerste TRC meeting.
-
- Berichten: 1894
- Lid geworden op: do 19 jul 2001 0:00
- Locatie: Westerbork
Hoezo traag?Ronnie schreef:Dan zullen we het nog maar niet hebben over die trage Twingo's![]()
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
net of die willies zo snel zijnMarcel B. schreef:het zijn idd enorme snelheidsmonsters







Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:




ja als je echt snel bent maak je wel eens een foutje
maar zoals verstappen altijd zegt
HET LAG AAN HET MATERIAAL




Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
tuurlijk 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
zou fijn zijn, heb zelf nl. een goedkope telezoom, en de autofocusmotor kan die snelle autos niet echt bijhouden zodat ik continu nét niet goed gefocuste fotos heb, ben van plan om een snellere USM lens te kopen zoals jij hebt maar wil wel es weten of dat echt wat is
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ik neem hem mee 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Mensen, voor de duidelijkheid,
dit is geen RACEDAG, dit is een dag Circuitrijden.
Men hoeft niet sneller te zijn, om voorop te rijden, daar zijn andere dagen voor. Het is een stukje ervaring voor mensen die dit normaal niet doen. Mensen die hier weer hun auto goed willen uitlaten zijn op zo'n dag niet aan het juiste adres, hier zijn andere opties voorhanden.
Ik heb het gevoel dat dit niet helemaal duidelijk is
dit is geen RACEDAG, dit is een dag Circuitrijden.
Men hoeft niet sneller te zijn, om voorop te rijden, daar zijn andere dagen voor. Het is een stukje ervaring voor mensen die dit normaal niet doen. Mensen die hier weer hun auto goed willen uitlaten zijn op zo'n dag niet aan het juiste adres, hier zijn andere opties voorhanden.
Ik heb het gevoel dat dit niet helemaal duidelijk is

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Dat weten we. Maar ja. Circuit = gevoel van vrijheid en snelheid brengen al gauw dit soort gevoelens naar boven toe.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Moaja, daar hebben we wel t ringweekend weer voor he 
