
JP'S Marlboro Clio, Cliogane, Clio trophy, Espace, MegIII RS
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
hoever ben jij met de 5 ondertussen? bij ons in de garage is het op z'n koudst toch nog een graag of 10, het dak is geisoleerd en er zit een spauwmuur in.vertel me wat over schuren![]()
ziet er btw goed uit allemaal....
als ie klaar is wil ik hem wel zien, kijkjen of de gte dan ook klaar is !
volgens de planning zondag weer een dagje loods (celcius onder nul) in!
het verven doe ik in de kelder, want met 10 graden in de garage droogt dat voor geen meter. ik hoop dat hij in april toch zijn eerste meters kan gaan maken

haha, dat is zo. morgen fijn in de primer spuiten en erna mooi grijs aflakken:)kijk nou es aan, van schuren wordt hij ook al grijs. Dat scheelt weer verven
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
jaloers dat jullie een roestend of begaaid stuk ijzer eronder hebben hangen
?


-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Nee, ben jaloers op je omdat je nu je neus vol hebt met geschuurde lak
Maar check even een ECHTE Williams: die heeft geen grijsgespoten middentunnel aan de onderkant....
En check ook even je chassisnummer: zolang dat dat niet met VF1C57M begint, zal jouw auto nooit een Williams worden, simple as that, grijs of zwart subframe....
niet dat dat boeit, want Williamsen zijn ook maar clio's met een leuk overtrekje over de stoelen, paar stickers, en een paar foute wielen, in bezit van een stelletje poetsers.
*rent heel hard weg.....*

Maar check even een ECHTE Williams: die heeft geen grijsgespoten middentunnel aan de onderkant....
En check ook even je chassisnummer: zolang dat dat niet met VF1C57M begint, zal jouw auto nooit een Williams worden, simple as that, grijs of zwart subframe....
niet dat dat boeit, want Williamsen zijn ook maar clio's met een leuk overtrekje over de stoelen, paar stickers, en een paar foute wielen, in bezit van een stelletje poetsers.
*rent heel hard weg.....*
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
ugh.....reinier spreekt 
ipv schuren, waarom heb je dat ding niet ff voor een tientje laten stralen?

ipv schuren, waarom heb je dat ding niet ff voor een tientje laten stralen?

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
haha je hoeft niet weg te rennenNee, ben jaloers op je omdat je nu je neus vol hebt met geschuurde lak
Maar check even een ECHTE Williams: die heeft geen grijsgespoten middentunnel aan de onderkant....
En check ook even je chassisnummer: zolang dat dat niet met VF1C57M begint, zal jouw auto nooit een Williams worden, simple as that, grijs of zwart subframe....
niet dat dat boeit, want Williamsen zijn ook maar clio's met een leuk overtrekje over de stoelen, paar stickers, en een paar foute wielen, in bezit van een stelletje poetsers.
*rent heel hard weg.....*


maar even over de tunnel he, als je een clicko bekijkt dan zie je dat ze in het midden allemaal grijs zijn af fabriek, en niet zwart. op pagina 4 staat volgens mij een foto voordat ik het gelakt heb.
en t.o.v. een williams heb ik fijn abs mocht het ooit van pas komen, en ik betaal minder verzekering doordat er 16v op kenteken staat

stralen kost hiero wel meer dan 10 euro, ik betaalde voor een spruitstuk en veren al 85 euro. dus dat heb ik me even bespaard. er waren op dit moment geen andere dringende dingen aan de auto die ik kon doen, dus dan maar bezigheidstherapieipv schuren, waarom heb je dat ding niet ff voor een tientje laten stralen?

leuk he die emoticons![]()
![]()
![]()
![]()

leuke 16v
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf

tjonge...wat reageren we weer lekker flauw..
@ Jps. Ziet er goed uit t project!
Dat het geen origi Willy zal worden..who cares dat is maar hoe je het bekijkt..toch?
Ik had het subframepje ook lekker zwart gelaten maar...ach het houd je van de straat
Nogmaals ziet er goed uit
ben benieuwd naar het eindresultaat

@ Jps. Ziet er goed uit t project!

Dat het geen origi Willy zal worden..who cares dat is maar hoe je het bekijkt..toch?
Ik had het subframepje ook lekker zwart gelaten maar...ach het houd je van de straat

Nogmaals ziet er goed uit

-
- Berichten: 863
- Lid geworden op: vr 2 mei 2003 15:33
- Locatie: Tilburg
canonballman schreef:in bezit van een stelletje poetsers


@JPS, goed bezig. Kunt iig niet zeggen dat je niet grondig bent!

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
bedankt voor het compliment.tjonge...wat reageren we weer lekker flauw..
@ Jps. Ziet er goed uit t project!
Dat het geen origi Willy zal worden..who cares dat is maar hoe je het bekijkt..toch?
Ik had het subframepje ook lekker zwart gelaten maar...ach het houd je van de straat
Nogmaals ziet er goed uit ben benieuwd naar het eindresultaat
de reden dat ik het niet zwart laat is omdat het af fabriek grijs was. stel dat je ooit schade reed in de geschiedenis, dan had je zo'n zwart frame onder de auto hangen. ik wil voorkomen dat dat gezegd word

en dat ie niet origineel is, dat ga je er niet aan zien, tenzij je het chassisnummer controleert, want de hoedenplankzak heeft ook bijna niemand meer erin zitten (ik ook niet).
morgen staat het frame in de primer, dan zal ik even een plaatje posten.
doe jij zoveel poetsen?canonballman wrote:
in bezit van een stelletje poetsers
![]()
![]()

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
het duurt even maar dan heb je ook wel wat he@JPS, goed bezig. Kunt iig niet zeggen dat je niet grondig bent!![]()

-
- Berichten: 863
- Lid geworden op: vr 2 mei 2003 15:33
- Locatie: Tilburg
au contraire mon frereJ-P-S schreef:doe jij zoveel poetsen?canonballman wrote:
in bezit van een stelletje poetsers
![]()
![]()

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
d'accord monsieur
dus je hebt een uitvoering in ''zand-color''

dus je hebt een uitvoering in ''zand-color''

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
d'accord monsieur
dus je hebt een uitvoering in ''zand-color''

dus je hebt een uitvoering in ''zand-color''

-
- Über-Spammer
- Berichten: 12383
- Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
- Car: renault 5gt turbo
- Locatie: Zevenbergen
- Contacteer:
canonballman schreef:Nee, ben jaloers op je omdat je nu je neus vol hebt met geschuurde lak![]()
![]()
Maar check even een ECHTE Williams: die heeft geen grijsgespoten middentunnel aan de onderkant....
En check ook even je chassisnummer: zolang dat dat niet met VF1C57M begint, zal jouw auto nooit een Williams worden, simple as that, grijs of zwart subframe....
niet dat dat boeit, want Williamsen zijn ook maar clio's met een leuk overtrekje over de stoelen, paar stickers, en een paar foute wielen, in bezit van een stelletje poetsers.
*rent heel hard weg.....*



Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
marathon rennen??



-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
*kijkt voorzichtig om de hoek, in dit topic...*
oef, ik leef nog
Als je ooit door Tilburg rijdt J-P-S, ga dan eens op zoek naar een erg speciale Williams. Dat is er 1 met een hele bijzondere twotone-mat/glans-blauw/zwarte lak.
Niet via de normale wegen te verkrijgen deze lak (er is niet eens een nummer van) en er rijdt bij mijn weten geen enkele andere Williams met deze kleur rond in Europa.
Als je de bestuurder ziet, denk je heel even dat het Mickey is uit de tv-show Orange County Choppers, maar schijn bedriegt.
naar het schijnt heeft deze Mickey-look-a-lot-like zn lakeffect gekregen door NIET te poetsen, en vooral NIET te wassen (zn auto dan....)
oef, ik leef nog

Als je ooit door Tilburg rijdt J-P-S, ga dan eens op zoek naar een erg speciale Williams. Dat is er 1 met een hele bijzondere twotone-mat/glans-blauw/zwarte lak.
Niet via de normale wegen te verkrijgen deze lak (er is niet eens een nummer van) en er rijdt bij mijn weten geen enkele andere Williams met deze kleur rond in Europa.
Als je de bestuurder ziet, denk je heel even dat het Mickey is uit de tv-show Orange County Choppers, maar schijn bedriegt.
naar het schijnt heeft deze Mickey-look-a-lot-like zn lakeffect gekregen door NIET te poetsen, en vooral NIET te wassen (zn auto dan....)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
haha terug van het rennen reinier:D?
lijkt me een speciaal kleurtje dan? heeft hij ook die speciale ruwe relief lak dan boven de achterschermen?
ik heb net even de veren van mijn oude schokbrekers op de cup dempers gemonteerd. conclussie: extreem verschil
hieronder even wat plaatjes. hoeveel zou het daadwerkelijke verschil zijn als ze onder de auto inzitten. de originele veren zakken natuurlijk veel in, en de cup dempers bijna of helemaal niet lijkt me.
of zie ik dat verkeerd?
[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/S5000417.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/S5000418.JPG[/img]
lijkt me een speciaal kleurtje dan? heeft hij ook die speciale ruwe relief lak dan boven de achterschermen?

ik heb net even de veren van mijn oude schokbrekers op de cup dempers gemonteerd. conclussie: extreem verschil

hieronder even wat plaatjes. hoeveel zou het daadwerkelijke verschil zijn als ze onder de auto inzitten. de originele veren zakken natuurlijk veel in, en de cup dempers bijna of helemaal niet lijkt me.
of zie ik dat verkeerd?
[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/S5000417.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/S5000418.JPG[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
ik verwacht dat de veren nu al teveel op spanning zitten?
kan iemand dat bevestigen, en welke eventuele andere veren zouden het beste passen op de cup dempers?
kan iemand dat bevestigen, en welke eventuele andere veren zouden het beste passen op de cup dempers?
-
- Berichten: 3295
- Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
- Locatie: Bunde (L)
zoals ik je al eerder voorstelde, 50mm verlagingsveren.
de cupdempers zijn een stuk korter als de originele, dat zie je nu zelf.
als je nu de windingen ziet zul je waarschijnljk helemaal geen veercomfort meer hebben, bij 50mm veren heb je dat enigszins nog wel....die passen echt beter op deze schokdemper.
de cupdempers zijn een stuk korter als de originele, dat zie je nu zelf.
als je nu de windingen ziet zul je waarschijnljk helemaal geen veercomfort meer hebben, bij 50mm veren heb je dat enigszins nog wel....die passen echt beter op deze schokdemper.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
dat had ik inderdaad fris in het geheugen staan. wellicht dat meer mensen met deze dempers reden en een voorkeur hadden voor bepaalde lengte.
ik zal sp-support ook eens vragen wat zij eigenlijk voor veren gebruikten op die cup clio's.
voor de keuring dan maar even de originele dempers en veren eronder hangen. dan komen de cup voor en achterdempers erna wel.
ik zal sp-support ook eens vragen wat zij eigenlijk voor veren gebruikten op die cup clio's.
voor de keuring dan maar even de originele dempers en veren eronder hangen. dan komen de cup voor en achterdempers erna wel.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
ORIGINELE cup veren heb ik hier 2 liggen (nee, niet te koop), en die lijken qua winding dikte op een veer van een mercedes van 1600 kilo.
Met cupdempers en cupveren over straat: niet leuk denk ik
Met alleen cupdempers denk ik echter dat het ook niet leuk is
originele cupveren zijn ideaal voor zwart asfalt en grijs asfalt.
Zoab-asfalt: rammelt je clio waarschijnlijk uit elkaar, loctite gebruiken op de boutjes
Denk dat als je klinkerwegen of drempels tegenkomt er iets afbreekt. je nek, de achteras weet ik veel
Ik ben gewoon van mening dat het overkill is op een straat auto. Stugger is niet altijd beter, zeker niet in geval van een straatauto.
En nogmaals, ben echt niet jaloers, heb ook heel die zooi liggen, NIEUW, maar laat dat lekker liggen voor misschien een keer op Zandvoort of Assen uit te proberen.
Met cupdempers en cupveren over straat: niet leuk denk ik
Met alleen cupdempers denk ik echter dat het ook niet leuk is
originele cupveren zijn ideaal voor zwart asfalt en grijs asfalt.
Zoab-asfalt: rammelt je clio waarschijnlijk uit elkaar, loctite gebruiken op de boutjes
Denk dat als je klinkerwegen of drempels tegenkomt er iets afbreekt. je nek, de achteras weet ik veel
Ik ben gewoon van mening dat het overkill is op een straat auto. Stugger is niet altijd beter, zeker niet in geval van een straatauto.
En nogmaals, ben echt niet jaloers, heb ook heel die zooi liggen, NIEUW, maar laat dat lekker liggen voor misschien een keer op Zandvoort of Assen uit te proberen.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
cupdempers alleen op de achteras valt trouwens nog wel mee te rijden, als de rest standaard is. Of de wegligging er BETER van wordt met alleen dat, om ECHT hard te gaan, en dat het ook nog een beetje voorspelbaar blijft heb ik nooit uit geprobeerd (nee, echt niet lotuscliowilliamspeugeot106)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
ik geloof je best, dat het enorm hard zal zijn. dan gaan ze er fijn onderuit. ik ga eerst de originele dempers eronder zetten, en als ik betere veren gevonden heb dan probeer ik deze dempers eens uit.
als ik er kan vinden met wat minder windingen word hij ook al wat zachter toch?
en ja, als hij echt te stug word gaat dat ten koste van de wegligging, dan heb je minder/geen contact met de grond en stuiter je van de weg af.
bedankt voor de info!

als ik er kan vinden met wat minder windingen word hij ook al wat zachter toch?
en ja, als hij echt te stug word gaat dat ten koste van de wegligging, dan heb je minder/geen contact met de grond en stuiter je van de weg af.
bedankt voor de info!


-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
minder windingen wordt een veer nou juist STUGGER.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Als je van 1 en dezelfde veer een winding afhaalt, wordt deze veer stugger.
veren met verschillende windingdiktes: appels met peren vergelijken
veren met verschillende windingdiktes: appels met peren vergelijken
Voor het voorstellingsvermogen:
Als je de veer met 100 kg indrukt zakt deze 0,01mm per cm veerwinding (de veerconstante). Dus zeg maar eens 1cm per winding.
met 6 windingen zakt ie dan 6 cm en met 4 windingen nog maar 4 cm (met dezelfde belasting).
Als je de veer met 100 kg indrukt zakt deze 0,01mm per cm veerwinding (de veerconstante). Dus zeg maar eens 1cm per winding.
met 6 windingen zakt ie dan 6 cm en met 4 windingen nog maar 4 cm (met dezelfde belasting).
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
dus als ik een veer zoek met 4 windingen, niet te dikke spiraaldikte, dan is hij 4cm verlaagt en heeft hij toch nog een heel klein beetje comfort?
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
J-P-S schreef:dus als ik een veer zoek met 4 windingen, niet te dikke spiraaldikte, dan is hij 4cm verlaagt en heeft hij toch nog een heel klein beetje comfort?
Is "niet te dikke" gelijk aan 5 milimeter? 5 centimeter?
laten we het zo zeggen: Als je een veer eronder zet met 4 windingen, niet al te dik, dan wordt je auto een stuk, niet te veel verlaagd
Gewoon eronder knallen, en kijken of het iets is
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
kan ik dan ongeveer de gewichtsverdeling voor/achter als richtlijn gebruiken?
mijn vorige reactie klopt eigenlijk niet. ik moet nagaan hoeveel veer ''x'' inzakt bij een bepaalde belasting als ze onder de auto zitten. er moet dus een veer onder die bij een bepaalde belasting 4cm inzakt, en toch een klein beetje comfort geeft.
klopt het dat als ik zeg: ik neem vrij korte voor bijvoorbeeld 60mm verlaging, en die op de kortere schokbrekers monteer, dat hij dan toch nog wat veervermogen geeft, zonder hij extreem zakt of hard word?
mijn vorige reactie klopt eigenlijk niet. ik moet nagaan hoeveel veer ''x'' inzakt bij een bepaalde belasting als ze onder de auto zitten. er moet dus een veer onder die bij een bepaalde belasting 4cm inzakt, en toch een klein beetje comfort geeft.
klopt het dat als ik zeg: ik neem vrij korte voor bijvoorbeeld 60mm verlaging, en die op de kortere schokbrekers monteer, dat hij dan toch nog wat veervermogen geeft, zonder hij extreem zakt of hard word?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
maakt de merk van de veer verder ook nog veel uit? of komt dat allemaal ''uit dezelfde fabriek''?