kost je alleen wel wat vermogen, zeker met warm weer, warme lucht heeft immers een kleinere dichtheid en dus minder zuurstof

tis niet schadelijk hoor..je hebt alleen wat minder vermogen, maar bij dit koude weer...zal t wel meevallen

Dat is juist het probleem, zover kom je niet.J-P-S schreef:mistlamp weghalen of gat in de bumper maken
Ja, maar volgens mij zit daar je electrische waterpomp op gemonteerd.RonaldClio16v schreef:Dus die plaat waar de orgineele pijp doorgaat (50mm) kan weg/los?![]()
Wil je hem echt schoonmaken, moet je gewoon zo'n k&n filter recharger kitje kopen. Daar zit schoonmaak spul in en olie voor het filter. En een beschrijving hoe schoon te maken.Danos schreef:hey mensen..hoe kan ik het beste een K&N vervangingsfilter schoonmaken??
Bij hem zijn de verschillen een stuk minder grootMotorisch is ie nog standaard, maar vandaag al een "luchtfiltertest" gedaan op de vermogensbank:
Helemaal standaard:
110kW @6480rpm (149.6pk)
180Nm @5500rpm
Open Filter:
109.5kW @6580rpm (148.9pk)
176Nm @4960rpm
Standaard filterbak maar zonder filterelement:
109.5kW @6420rpm (148.9pk)
177Nm @4850rpm
ITG Airbox:
114kW @6560rpm (155pk)
182Nm @4780rpm
doe dan een sportief uitlaat systeem, dan heb je er tenminste ook wat aanSlebber schreef:voor het geluid
waarom dan uberhaupt moeite doen en geld uitgeven voor eigenlijk minder prestaties en meer geluid? kan je beter een k&n inlegfilter pakken, beste oplossing voor prestatie & duurzaamheid, en het geeft ook een ietwat anders geluid dan standaard. best of both worldsEdward(ForeverYoung) schreef:Het gaat mij er alleen om, dat je dus echt niet zo heel veel verlies hebt, als wat hier altijd wordt gezegd..
Zoals ik eerder al ergens zei, een 1.7 wordt met een open luchtfilter echt niet ineens een 1.0![]()
En het open luchtfilter doet het dus ook echt niet zo heel veel slechter dan een filterbak, met of zonder de aanzuigslang.
Ben eigenlijk wel benieuwd of men er op andere merken-forums ook zo negatief tegenover staat, of dat dat echt iets is van hier..(de laatste tijd, tis ook wel eens anders geweest - toen ik hier net kwam bijvoorbeeld)